1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591968 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14

« · 2310921 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Modano: Ja haa sagt att Dahlén skullin läng nu!
In mä en ny röst å vi slipp SupeAllsvenskan!!
Låst ämne

Dubbeld: Ja man blir ju lite nyfiken på vad våra andra spelare hade kunnat uträtta denna säsong om de haft samma inställning till ishockey som Svensson. Visar egentligen bara hur mycket vilja och hjärta betyder för denna sport. Måste också ge en eloge till Walli som jag tycker bidrar med energi och positivitet i sitt spel.
Låst ämne

Svensson både vann och förlorade denna match för oss.

Freddan & Co hade inget med hans agerande att göra där i slutet. Som han själv sa i intervjun, han gjorde ett misstag och tände till för att göra upp för det.. Om bara någon annan hade gjort likadant i dem förra matcherna.. *host, host* Hartmann.
Låst ämne

Viktigt att avsluta bra inför kvalet tror på bra chans att ta Djurgården om Dahlen kliver in i båset som han gjorde mot löven när Ante var sjuk. KÄMPA VÄGRA ALLSVENSKAN FÖR HELVETE NUBBS
Låst ämne

....ovisst läge...
...inget är klart...
kan gå hur som helst...
nerver o press en faktor oxå..
Låst ämne

297: mm nä… han får äga den…att straffa honom är jag helt för men jag tycker det hade kunnat stanna vid ett personligt straff…

Jag vet inte om det är ok att döma så dock så det får väl vara som det blev…

Segt för Lule om han får en lång jävla avstängning med… återfallsförbrytare som han är och allt…

Hade han inte varit så upptagen att tjata efter utvisning när han hade pp så hade han varit kvar…

Hade han varit kvar ger jag mig fan på att han hade stänkt in en balja i pp’t med…

Jaja…

Fortfarande inte ens nästan nöjd med Timrå.

Svagt passningspel,
Mottagare av passningar som åker och gömmer sig eller bara drömmer och inte är med.

För lite av allt och för mycket av det bekväma…

Kämpa…

anfallen dör när Erik Andersson Och Alvarez vidrör pucken…

Svar på det?

Alvarez i PP

När man gjort ett mål bör inte samma spelare vara kvar på isen.

Man bör heller inte sätta in de svagaste defensiva pjäserna man har…

Andersson och Hartmann var sjukt nära att ordna kvittering för Lule innan PS gjorde det…

Dom är jääääääättemjuka i närkamper och helnöjda att bara åka efter en motståndare och vifta lite med klubborna…

Det är löjligt mjukt att möta Timrå.

Det blir kval.

Jag tror inte Timrå klarar kvalet heller…
Låst ämne

xxx BIF xxx: Tack! 4-3 mot Luleå får väl ses som en bra genomkörare inför kvalet
Låst ämne

297: Självklart fortsatt tufft läge. Finns inte mycket som talar för att vi ska undvika kval. Som jag ser det är två av nycklarna att 1. DIF vinner mot Malmö nästa match. 2. Vi lyckas göra något vi inte gjort tidigare i år nämligen att besegra Färjestad. Mest sannolikt är att vi inte tar mer än 3 poäng och att Malmö också plockar några poäng. Då handlar det om att få hemmaplansfördel. Om det nu blir DIF vinner kan de mycket väl skapa lite nerv hos MIF och det blir jämnt i slutet om vilket lag som vi får möta. Tyvärr känns det som MIF är i ett stigande trend och DIF inte riktigt har det som krävs.
Låst ämne

Grattis till poängen!
Ni har gjort det extremt bra, men tyvärr blir det svårt att knipa 12platsen tror jag, men hoppet lever!

Jag hoppas verkligen, om ni skulle missa 12de platsen, att ni kan sopa mattan med 08orna eller gröthalsarna (vilket ni nu får mot er) i en ”bäst av..”-batalj! Ser hellre er nästa år i shl än de andra två!
Låst ämne

Sputnik: tycker du är blygsam i dina förhoppningar. Vi är inne i det skedet av serien där jag hoppas att hela djurgårdslaget ramlar i duschen och bryter alla ben och armar dom har och att juniorlaget dom måste ställa på plan istället fastnar utan resevisum på vägen hem från Krakow efter en träningsresa så dom måste ställa in säsongen och ge oss SHL-platsen.
Låst ämne

bar mofftak: vi får hoppas Rögle pucklar på mif i bägge deras möten så det blir lite puls i mammöe
Låst ämne

bar mofftak: GRATTIS TIMRÅ !! Bra gjort att slå LILLEBROR. Läste på Luleå sidan (där jag är avstängd) att även denna gång var det domarnas fel enligt Chefen FABROR SVEN isen var tydligen bra denna gång! Än en gång Grattis bra gjort.
Låst ämne

bar mofftak: ...
ett drama väntar
Låst ämne

söder över: så kanske det var! Men det är ju heller ingen naturlig klubbrörelse iofs :)
Låst ämne

JA nii
allt kan hända....
Låst ämne

roger_sundsvall: Hoppas Sörensen får smaka på lite tjuvnyp från Sylvegård imorn. De får gärna puckla på varann lite extra, gör inget om fröken Sörensen får mest blåmärken..
Låst ämne

Labban: Edlund är fan kungen. Berglund gråter ut som en flicka.

Man blir censurerad i Luleåboken om man kritiserar Bulan.
Låst ämne

roger_sundsvall: djyrgårn!!!
Låst ämne

297: Det var väl avblåst så då får han väl inte ens göra det egentligen.
Låst ämne

roger_sundsvall: Kort:

MIF: Får max ta 3 poäng på 4 matcher.
DIF: Får max ta 7 poäng på 3 matcher.

Bonus: Om 1 av ovan stämmer och LHC tar 0 poäng på 3 matcher så kan det gå också.

Vi måste ta 9 poäng på 3 matcher om inte både MIF och DIF tar mindre poäng än ovan. Så det är bättre om DIF vinner eftersom MIF behöver ha ett väldigt lågt poängsnitt..
Låst ämne

roger_sundsvall: Var inte matchstraffet för gnäll / klagande ?
Låst ämne

söder över: Edlund hittar på något magiskt vis alltid ett sätt göra livet extra surt för förlorare lag haha.
Låst ämne

Hahahahahahahaha! Skippade matchen och kollade nu. Vi vinner alltså i sudden. Tappar 3 pga PS, vår annars bäste back. Som sedan avgör. Allt för att det ska bli lite mer kört utan att det rent teoretiskt inte är det. HELVETE vad mitt förnuft tar stryk nu! Vem FAN har skrivit manuset?? Groucho Marx ande tillsammans med Noréns dito?
Låst ämne

Synct:

Exakt så! Domarna ska ju inte påverka spelet men dom åker runt och tror dom är ett eget hockeylag. Det var en olyckshändelse för bövelen. Domarna borde fått PP i så fall...
Låst ämne

bar mofftak: Denna match måste gett lite råg i ryggen på spelarna så de inser att allt inte är över än.
Låst ämne

Ansvarig för klubban oavsett
domaren..del av spelet
2min...men matchstraff?
Låst ämne

roger_sundsvall: Enda chansen är väl om DIF tar 3 , och förlorar dom 2 sista
Låst ämne

297: han skulle väl visa slashingen som Timrå spelaren delar ut på Omark?
Låst ämne

297: Det är äckligt att det kan bli matchstraff, eller ens utvisning. Det är en olyckshändelse efter signal, de tittar ju på repris och ser att det är helt omedvetet.

Så stor del i spelet SKA inte domarna vara att det påverkar matchen när något sådant sker.
Låst ämne

Liket lever 😉
ska man hålla på mif el dif imorrn???
Låst ämne

Synct: I teorin är det väl inte kört om vi tar 9 poäng till men man måste väl vara realist...
Låst ämne

Zäta75: Hoppas också att jag vinner 10 Mkr på V75 i helgen….
Låst ämne

Laget såg faktiskt lite piggare ut idag än vad det sett ut de senaste matcherna. Man får väl hoppas på att blir en trend som håller i sig!
Låst ämne

Villervalla: Det som i och för sig ligger Tyrväinen i fatet är att han höjer klubban för att slå den i sargen och träffar domaren istället. Så det var ju ingen naturlig klubbrörelse som domaren råkade vara i vägen för.
Låst ämne

Hank: det var precis min känsla…

Edlund ville bruntunga lite på Bulan… Bulan var tjejtjurig och kunde ta det…

Edlund fick brallan i knävecket och ville inte störa Bulan mer… hahahaha!

Episkt…
Låst ämne

Kerstin_k: Hoppas ni att Djurgården vinner mot Malmö imorgon och att de båda lagen förlorar resten av matcherna och vi vinner 2 och tar poäng i den 3e?
Låst ämne

Således kostade Svensson bara en poäng idag! Haha..

Alltså de snyggaste avsluten har Svensson…

Vad är hans ursäkt att inte visa denna killer instinct i under matcherna…

Det är inte bara Svensson…

Det finns en massa jävlar i Timrå som kan så jävla mycket bättre än dom visar.

Det är lixom tramsigt och för mycket ”försöka passa” om inte läget är perfekt…

Kul att en allsvensk 3a fick avgöra matchen iaf.
Låst ämne

Pinsamt Bulan. Många höga klubbor som inte varit avsiktliga och det blir 2 minuter, den regeln gäller nog även på domaren.
Låst ämne

Zäta75: skönt att tåget har gått nu kan vi lalla vidare
Låst ämne

Synct: lustigt det där ändå. Svensson gör två dundertavlor (mot DIF och idag) i superviktiga matcher men skulle gärna ta honom på livstidskontrakt. Alvarez skulle kunna göra 20 mål mot DIF i kvalet och jag skulle fortfarande vilja ha honom sparkad till nästa säsong.
Låst ämne

Zäta75: Nr 2 är nog mest lättad av alla där inne att han avgjorde. Lite upprättelse ändå. Ärlig intervju av Svensson.

Vilken jävla intervju Bulan och kommentatorn bjöd på! Förstår frustrationen hos Luleå fullt ut. Hade det där hänt Timrå hade jag blivit vansinnig. Precis som Bulan mest troligt är.
Låst ämne

297:

Helt rätt, vi får spela för hemmaplansfördelen ändå.
Låst ämne

Synct: Otroligt roligt i intervjun när Edlund och Bulan blir ovänner. Nära att de ber varandra dra åt helvete. Edlund säger bara hej kort och Bulan går. Stor komik!
Låst ämne

297: Fördel i kvalet och att bygga självförtroende. Att gå ner i ett kvalspel med två-tre segrar i baggaget är en helt annan grej än om vi viker ner oss fyra matcher i rad.

Det här laget är så sjukt känsligt för med- och motgång att det kan vara skillnaden mellan SHL och Allsvenskan nästa säsong.
Låst ämne

Zäta75: haha Edlund fattar verkligen inte sin roll i näringskedjan, sitter och tjafsar med bulan i intervjun efter match om domarna.
Låst ämne

Timrå Isstadion: Gick sådär för kommentatorn när han skulle fjäska för Bulan
Låst ämne

She: Molinder måste stå där gratis. Ingen kan vara så mycket kompis med Nubben att han får betalt för att stå i båset som ett levande frågetecken.
Låst ämne

JonteD: Hahha Bulan Berglund är pinsam.
Låst ämne

297: Vilket iofs kan bli oerhört viktigt om vi ska ha NÅGON chans.
Låst ämne

9682: Japp 👍
Låst ämne

« · 2310921 · »