Såg ni passningen från Stenqvist innan allting??? Slår alltså en helt galen pass till en spelare som är offside, fast vi har full kontroll på pucken, passningen går såklart inte fram o de blir icing och vi får inte byta, jag fattar inte hur Stenqvist kan få spela nånting öht, Edfelt är mycket bättre än det där. Resulterade alltså i 2 icingar och mål i slutändan. Istället för att spela back-back enligt enkel skolbok, JAG FATTAR INTE, ÄR SÅ LESS PÅ NIVÅN
Tycker inte man ska fokusera så mycket på hierarki. Funkar EP och Dahlén bättre med andra spelare ja då struntar jag i vad kedjan kallas. Men överlag behövs det lite tyngd och fysiskt spel för att lyckas producera mot lag som Luleå som spelar tight i egen zon.
Måste säga att eran sportchef har lyckats med det alla andra sportchefer misslyckats med under säsong åtminstone! Gillar speciellt Lyytinen tycker han varit bra de få matcher jag sett.
Bragd-Birger: Åh ja, rån är väl att ta i. Luleå har ju, mirakulöst nog, fått ett PP också. Vi har väl haft en hel del chanser och missat mål och det syns ju inte i skottstatistiken. Inte spela på ledning nu vara i tredje. Det kan gå. Leksand ligger under också. Vore fint och Örebro och Frölunda kunde krångla till dig var sin förlust också.
Sputnik: hartmann är stekhet, Walli likaså. EP är så klart inte kass men han är inne i en supertorka utan dess like. Tycker man kan spela Hartmann eller Walli på hans plats rakt av. Spela heta spelare, det är inte rocket science.
Bragd-Birger: Oerhört viktigt att vinna ikväll när Leksand ser ut att förlora. Kommande 4 matcher möter vi Örebro borta, Växjö hemma, FBK borta och Skellefteå hemma. Inte direkt dom lag vi tar poäng mot. Fullständigt bedrövligt spelschema för övrigt. Blir ett sanslöst åkande.
Inte mycket bättre andra, men kanske liiite. Sirappi poikka.
Krävs nog en riktigt bra tredje för att det här ska bli poäng. Ledning efter 2 är lite av ett rån. Kom igen nu, Timrå! Resultaten i övrigt närmast optimala.
297: Haha exakt, 19 matcher är ok, men banne mig inte 20....nåja...att han inte vart bra sedan länge har nog de flesta tyckt. Men vad gör man? Han är ju ändå skicklig, men får verkligen ut nada.....
Woody: Hartmann hade ju skadan som "ursäkt", kanske har Emil också nån skavank, men har inte fått sådana vibbar. Tror det till 100 procent sitter i skallen på Emil.
Grejen är den att jag som supporter värdesätter hårt drivande jobb också om inte målen eller poängen alltid trillar in. Visst Dahlén syns inte alltid heller i spelet, men där kommer i allafall poängen i jämn ström, och ärligt talata hade han haft ännu mer assist om Emil tagit till vara på hans smörpass mer.
Fattiga månader nu plus tisdagsmatch. Sedan spelar vi väl inte den mest fartfyllda hockeyn heller. Men ja nog vill vi ligga över 5 k i snitt när säsongen är slut.
Sputnik: Han började ju bra, så det är nog en fråga om självförtroende. Men man kan ju jobba sig till form också. Han ser lite loj ut. Å andra sidan var ju Hartmann under isen ganska länge också, och nu är han femstjärnig. Walli är ju en jätte också. Match efter match.
erathoo: Lustigt hur man blev unisont sågad när man kritiserade EP under uppehållet men så fort vi släpper pucken igen så är alla överens om att han är för dålig. Jag antar att 20 matcher med ett enda spelmål var droppen. Inte 10 matcher utan mål, inte 15 matcher utan mål utan nu 20 matcher, där var bristningsgränsen för hockeysnack 😎
Synct: Nog så viktigt att ha en Hartmann som tuggat igång i ett Play in. Förmodat fullsatta läktare och så nära ett slutspel man kan komma i allafall. 🙏