Bee: man måste splitta hela första kedjan, smekmånaden är över, det finns ingen ”superkedja” i Timrå. Ante lever uppenbarligen i tron om att Dahlén-Lander-EP ska vinna matcherna åt oss men det är Walli och Alvarez som gör målen. Splitta fågelholkskedjan nu så har vi en chans att hitta en uppställning som kan ta oss till åtminstone förstarundan i ett slutspel.
Bee: Både Dahlén och EP har beröringsskräck, så Lander får göra allt fysiskt jobb i den kedjan, även om EP försöker vinna tillbaka puck lyckas han sällan. Det håller inte. Måste vaska om där.
erathoo: Ja, att fortsätta rulla på Dahlén-Lander-Petterson när speluppehållet uppenbart gjort noll och ingenting för att förbättra kemin och tempot där är faktiskt tjänstefel.
Det börjar skava rätt bra i öronen när kommentator efter kommentator svamlar på om hur mycket spets Timrå har i sin förstaline när de på sin höjd producerar nåt enstaka mål varannan-var tredje match.
Andersson: Mieho, var fan är han i matcherna? Skulle inte han vara en stor och elak finne? Han är som nån kattunge som stryker ute i sarghörnen. Palola har förvisso gjort 3 mål på 4 matcher men var är han i matcherna? Ser inte ut som han förstår spelsystemet för fem öre, åker runt och irrar i mittzon.
Synct: Ja säger inte att de är bra, men skjuter man 5-6 skott per period varav de flesta i magen så har man endel att jobba på offensivt. Men det är spelet i egen zon som fäller oss idag. Egentligen ingen av våra backar är bra denna match.
The great one: Och 4p till en 3:e plats, sjukt nog. Resultaten ovanför oss verkar gå våran väg, men när spelet ser ut såhär är det ju inte ens värt att snegla uppåt känns det som.
Nä, klappkasst som sagt, och Ante.....du MÅSTE väl se att 1a kedjan är på typ -40 grader....? Dags att vaska om nu, och särskilt EP bör skakas om rejält.
Nisse på Mon or: Trötta efter några lediga kvällar på centralen, förstår dem.. Och till alla er som säger att man inte får tycka nån är värdelös, dra åt he…. Spela en gipsskiva på EPs plats, lovar det kommer se bättre ut.
Jag säger fan som senast vi mötte dom, Luleå är så jävla dåliga, men vi lyckades va sämre. Fyfan vilka dåliga jävla skitmatcher det blir mot det där pisslaget.
Vilken jävla pissmatch! Lundin sa inför att man "tränat mycket på offensiven"...mmm. I s f tycker jag att vi slutar med det omedelbart. Det här var nog den tandlösaste, menlösaste och segaste insats jag sett på hemmaplan den här säsongen.
Som sagt, man undrar ju hur faen dom tränar under uppehållen. Det ser ju ut så här varenda jävla gång. Sirap i benen, ingen kan passa, ingen kan hantera puck, ingenting framåt.
17 skott, på hemmaplan. Mot sug-luleå. 6 skott när man jagar. Fan så illa.
DJ Hemp: Hur är det möjligt att ta så många dumma jävla beslut under 60 minuter? Hur är det möjligt att vara så jävla usla efter varje jävla uppehåll?!
Fy fan. Vet att jag skriver i affekt; men den här torsken kan vara det som gör att vi tappar topp-6.
Rallarn: Herregud, sånt här gör mig frustrerad på Ante. Att bara rulla tummarna när det är så uppenbart var det bär av. Man gör ju inte jättebra reklam för att dra till sig folket till NHC.
Rallarn: det blir ingen tyngd alls i förstalinan och inte heller någon bibehållen press i anfallszon. EP och även Dahlén väger alldeles för lätt. Får man ingen press gör man inga mål och man får inga PP med sig. Ante får han ta sig i kragen och splitta på förstalinan nu för vi ger bara bort matcher som det ser ut nu. Helt sjukt hur vi kan förlora två såna här matcher i rad mot fucking Luleå som snittar under 2 mål framåt per match.
DJ Hemp: Än en gång en jävla läggmatch mot filmarna från norr. Och inte en jävla gång tycker domarna att de ska blåsa. Om man så gör bensax eller sliter av tröjan. Far åt helvete!
DJ Hemp: Där kom det. Fyra spelare misslyckas stoppa en ensam Berglund. Vi måste byta tränare om vi inte ska gå i konkurs nästa säsong, det här hemmaspelet fungerar inte.