1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591256 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Luleå HF 2024-12-07

« · 2784386 Till forumet

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2024-12-07
vonDöbeln: Dä bar att snärta tä fanskapet som man gjord när man spel på uterink på 70 tale💪💪💪💪
Kill em ALL 👊👊👊👊
Låst ämne

vonDöbeln: JOOOO-EEEELL!!!!
Låst ämne

Oj vad Luleå gynnas. Krävs ett mord för en utvisning för Luleå.
Bra intensitet i matchen dock

Jaaaaa Kapanen 1-0
Låst ämne

Jävla strategi av Luleå att ta med sig nån finsk nobody för att orsaka skador.

Hoppas #13 i gult behöver hjälp ut i omklädningsrummet innan kvällen är slut
Låst ämne

jå1: Absolut. Det här kan vi bygga på. Det ser ut som gamla Hållander och Lander och Boyce och Lundmark sliter som djur.
Låst ämne

#37 är tyvärr vår sämsta back i nuläget. Hoppas det ändras
Låst ämne

Mcmac: Mm, mer energi i laget nu ser det ut som
Låst ämne

Woody: Jag hoppas Juel inte får något problem av det där utan är helt klar i huvudet. Sedan såg man ju att det var helt planerat gjort av Luleå för att störa Juel.
Låst ämne

Woody: Det är INTE en fördel att ha en domare som släpper allt när man spelar mot hugg o slå Luleå. Schysst tackling säger domaren, det är ju världens solklaraste interference, tackla en icke puckförande spelare in i målvakten. Men det är sjöqvisten som dömer va?
Låst ämne

Då vet vi. Fritt fram att tackla in motståndaren i deras egen keeper. Domarparet är fan helt jävla tappade
Låst ämne

Woody: Bra match första 10! Men Näkyvä fortsätter att drälla och ställa till det alltså.
Låst ämne

JonteD: Exakt min åsikt! Men domaren blåser inte ens på utslagen målvakt längre. Lite dum i huvudet tror jag.
Låst ämne

JonteD: Är domarna helt slut i huvudet??
Det här kommer bara gynna Luleå. Kul!
Låst ämne

Woody: Lundmark!!!! Sliter som en stridsvagn i djup lera!!!🇺🇿😎
Låst ämne

Woody: Bra Boyce!
Låst ämne

JonteD: Mycket mer in your face i dag mot Luleå hugg och slå. Känns som första målet är rätt viktigt i dag. Bra kamp!
Låst ämne

Villervalla: Tro mig jag vet hur jävla jobbigt de är att som jag tex har ptsd!!😎🤕😭🤬
Låst ämne

Frolik : missade frågetecknet. Så är det någon som vet om det är en bojkott?
Låst ämne

Herminator: såg snacket tidigare i veckan om introt och 50 strålkastare över västra stå....
Nån skrev att det var krav från SHL att lysa upp ståplats men ser då nedsläckt mysbelysning i Karlstad nu på teven och är väl överlag mysbelysning över ståplats i "lagets" färger över alla lags ståplats.... utom vår arena där elförbrukningen slår i botten nästan....

Hur svårt kan det vara med lite röda lampor med lagom watt-tal på över västra stå?
Låst ämne

GE OSS FRID Å VINN IKVÄLL RABBUSLINGAR LÅT DÄ RINNA LÄTT IKVÄLL 🥳🥳🥳
HALLELUJA 🙏🙏🙏
Låst ämne

Håkkybåkky: jaha är det därför det är så tamt i klacken nu. Pågår det bojkott pga avstängningarna?
Låst ämne

Ser lite glest ut på ståplats. Fortfarande bojkott första 10 min
Låst ämne

JanneH: ja i torsdags tycker jag en hel del i Timrås framgång var ett resultat att man la in mkt puckar på mål och krigade. Mindre av det snygga spelet, många mål och momentum kommer av sådant spel.

Hoppas de kommer ihåg det idag. Kapanens mål kom till så med, och hans styrkor finns mkt runt kassen med returer och styrningar . Som ett exempel. Hartman har ju också sin styrkor där. Nu kör vi!!
Låst ämne

TIK_TIK: Håller fullständigt med dig, så lätt för många att ta för lätt på det. Psykisk ohälsa är nog bland det värsta man kan få och speciellt när du inte själv är medveten om det som det brukar vara innan man fått en diagnos, bara andra människor som dömer en.
Låst ämne

Tom Topp: Jo, det tar tid att förändra det som sitter i ryggmärgen. Det som automatiskt kommer fram när man känner att man måste prestera. Får hoppas gubbarna kan spela avslappnat idag.
Låst ämne

Jag hade mått väldigt bra om Timrå kör över Luleå ikväll. Är så less på detta gröt o brötgäng.
Men det slutar väl som vanligt med en skitförlust. Omark gör väl 3 poäng ikväll bara för att reta upp en…
Låst ämne

Rip Kirby: Psykisk ohälsa önskar jag ingen!
Lider med alla som är drabbad.
Låst ämne

Labban: Här börjar det fyllas upp.
Låst ämne

Tom Topp: Mot 3p idag och kanske delad 3e plats med Luleå 😎💪🏼
Låst ämne

Snyft-VM reportage i TV4 med Viktor Lodin just nu.
Låst ämne

Torparen: Jo men det där tror jag på! Titta på Brynäs, dom var lite svajig ifjol, trots att dom spelade i HA. I år vet alla vad dom ska göra på plan. Det tar tid att sätta ett spelsystem. Det är lätt att spelarna börjar tänka för mycket.
Låst ämne

Knylan: ja jag tror man måste vara lite mer synisk i en sån här match. Går liksom inte å tro att man ska klapp-klapp lira ut dem. Nej noggrannhet i detaljerna så att de inte kan checka fast oss p g a slarv och när (om) vi får PP så gäller det att ha typ 30%-ig effektivitet, minst.
Låst ämne

Pyrret: Jag är inte lika säker.
Känslan är att det är 60-40 till Luleås fördel.
Låst ämne

Pyrret: Jag tror att Harde om han spelar i SHL nästa år så spelar han i Timrå, annars blir det utomlands. Baserat på vad? Jo, Nubbens dotter vill hem nära familjen om det inte blir ett utlands äventyr som säkrar pengar för framtiden.
Låst ämne

Pyrret: Vore kaxigt att presentera det på mediakuben ikväll ;)
Låst ämne

Förövrigt känns det väl som Hardegård är klar för oss?
Luleå hade väl presenterat en förlängning annars vid det här laget.
Låst ämne

Läste för övrigt något som jag tyckte var intressant på Viima hockeys hemsida. Även om man lär sig nya saker under träningarna så leder anspänningen under match ofta till att man faller tillbaka i tidigare mönster. Något som kan förklara varför timrås spel ser ut som det gör ibland.

Det tar tid vänja in nya spelsystem och sätt att agera. Olli gör också sitt bästa för att spelarna ska kunna bemästra matchspänningen, så som i timeouten mot brynäs.

Som alltid, tills att motsatsen bevisats, tror jag på vinst idag.
Låst ämne

angeroath: OJ har många bra intentioner och fin individuell skill. Dock känner jag ibland att han inte riktigt orkar hela vägen, det fattas liksom några snäpp för att han ska kunna få utlopp för sina egenskaper på ett bra sätt. Om han behöver träna mer eller om det inte går få ut så mycket mer vet jag inte dock
Låst ämne

Rip Kirby: Lite off topic men Oliver är väl den enda med utgående som kräver lite tankeverksamhet på om vi vill fortsätta bygga på eller ej(resterande är solklara nej, enligt mig)
Vad känner vi kring Oliver, kommer han att bli en SHL-spelare för ett lag som går för guldet eller år det dags att släppa taget efter säsongen?
Låst ämne

Rip Kirby: Byt gärna plats på Lander och Pettersson också.
Låst ämne

Labban: Inte direkt otippat. Bara en sak. VÅGA köra Lundmark i andrakedjan! Inget ont alls om OJ, men i en enhet där du ska ha rollen som producerande forward väger han på tok för lätt. Tyvärr går Oliver endast i fjädervikt och det kommer förstås bli svårt att ändra redan den här säsongen..
Låst ämne

JanneH: Fritt ur minnet så är känslan att Luleå hemma brukar vara lite av en mardröm. Kan inte minnas att vi tagit en trea hemma mot dem sedan den där mirakelvändningen i inledningen av 21/22.
Låst ämne

Laguppställningen:

I princip bara en skillnad från förra matchen och det är att Juel står i kassen istället för Johansson.
Edit. Lundmark istället för Eisenmenger i fjärde också
Låst ämne

Luleå känns lite som mardrömsmotstånd i det svajiga stadiet Timrå är i nu. Dom har en förmåga att städa av oss om dom får tag i taktpinnen från start.

Tips: 2-6.
Låst ämne

Tom Topp: Ta Hardegård hårt landslagsmannen och E Gustafsson grin olle Shinnimin behöver man bara röra vid så skriker han intressant match fysik jämfört med Brynäs
Låst ämne

Grislaget Luleå! Vi brukar ha svårt att komma åt dom. Jag känner mig skeptisk inför matchen!
Låst ämne

Idag siktar vi på nya tillträdesförbud och kärlek från kommunpolisen.

Forza TIKen, Kämpa Henke

8-0 idag eller så kräver vi att Backlund avgår
Låst ämne

Knylan: Fräls oss, VINN!
Låst ämne

Knylan: man vill ju gärna tro att vi inte kan komma ut lika illa som mot Brynäs men Luleå är ett lag som gillar att checka högt och om våra grabbar kommer ut och spelar med för mkt vilja kan det låsa sig. Dagens match känns som en typisk 3-2 eller 2-3 match, där någon vinner i OT
Låst ämne

Knylan: "Motståndarna ska vara rädda när de kommer till Timrå". Vore, som du säger, trevligt om vi sätter skräck i Luleå!
Låst ämne

Timrå IK - Luleå HF 2024-12-07
Idag ser jag gärna att vi testar något nytt och är vakna första tio.
Låst ämne

« · 2784386