Woody Jokinen: att man inte tar en icing när man väl får pucken och en medspelare har blivit av med klubban, det är så dålig sinnesnärvaro på försvarsspelet att man tappar hakan.
{297}: man glömmer att vi har en motståndare att förhålla oss till. Och jag tycker att Malmö är förbaskat svårspelade dom släpper inte till nånting! Nä hyfsat bra ändå av Timrå!
{297}: Ser man Lodin redan efter 1 minut hur han lyckas med precis inget när man kommer med Jacke lite släpande som ska ha passet där..Lodin herregud ge han en egen puck ute på parkeringen så kan han stå där å flippa fram å tillbaka innan man tar in han till U16..
Sputnik: Så är det nog, Man får känslan av att ett snabbt 1-1 kan vara viktigt och oerhört förlösande. Mot Leksand blev det ju ganska snabbt lekstuga när de satte några snabba.
Sputnik: Sticker ut hakan och tror att vi vänder detta! Alvarez gör mål och vi vinner! Andra perioden är vår starkaste och jag tror fortfarande att jultomten finns! !
Kerstin_k: men SÅ dålig period var det väl ändå inte? Vi bränner en massa lägen, passar sjukt dåligt och presterar några avgörande individuella misstag men det är ju vardagsmat? Utöver det var det inte så pjåkigt tycker jag. Att man på egen hand neutraliserar vår bästa målskytt i pp, det kan man ju däremot diskutera i dödagar.
Kerstin_k: Det står ingenstans på nätet men Nubbz har sagt att "Folk tror att det bara är Freddans ansvar men de kör varannan-match och träning.." till mig. Konstigt att man inte har kommunicerat ut det.
bar mofftak: DIF är fast beslutna att knipa ena kvalplatsen ser det ut som. Kanske rent av lägger om träning ganska snart för att peaka i kvalmatcherna? På så sätt är det bättre att vara klara för kval med 6-7 matcher eller mer kvar i stället för att trilla dit sista/näst sista omgången. Både fysiskt och mentalt har man fördel. Det har visat sig rätt ofta tycker jag.
bar mofftak: Jo det stämmer garanterat. Man har ju förstått att detr Åbergs favoritposition. Men Rattie tar ju skott i allafall. Varför spelare det roll för Åberg att han står där om det ändå skall komma en extrapass hela tiden..
Förmodligen har man väl lovat Åberg att få stor roll i PP med, men just nu är vårt PP iskallt sen Åberg anslöt känns det som.
Zäta75: Kan inte bara luta sig mot Hållander som ska bära Timrå match efter match. Nu MÅSTE alla kliva fram och höja sig annars inget topp 6 och det är ett fiasko med det laget man har
Avslutas med Åbergs skott mot mål när det ligger en malmöspelare en decimeter framför klubban...