Olli Hahl: Rindell är nära bänken nu. Ante var inne på det i paus att det inte är nån ursäkt att vi har ”några nya” på backsidan och nu drar han en riktig indianare igen.
roger_sundsvall: Vi kämpar bra men det vore skönt om vi kunde vara i alla fall tvåa på nån puck då och då. Vi ser ut som typ Västervik när vi mötte dom i allsvenska slutspelet.
Kan nån förklara för mig. Vi värvar Rindell som en offensiv back, som en ersättare till Lalle (dock inte på samma nivå, jag vet det). Men sen får Rindell inte ens spela powerplay? Om det nu är hans styrka så borde han väl få visa upp sig just där???
Nu gjorde dom mål, så ska inte klaga över det. Men min fråga kvarstår. Varför ger man inte en spelare chansen att spela där den borde? Vad är då vitsen med att värva han?
The great one: Det är många som måste snäppa upp sig några nivåer. Stenqvist tar alibiskott utan möjlighet till styrningar, ser allmänt trög ut. Rindell får pucken i en kontring och har röd forward med sig 1,5 meter framför. Istället för att släppa pucken och vi får ett 2-1-läge så transporterar han själv, medspelarna får bromsa på blå för att undvika offside och läget har passerat.
Det är lite för speldumt i Timrå och det straffar sig mot en motståndare som kämpar 100% hårdare än vad vi gör.
Tom Topp: vi ska vara glada att det fortfarande står 0-0. Malmö har ju gjort bort våra backar 3-4 gånger i spelvändningar. Erixon i all ära, han är bra i statiskt försvar i egen zon men jösses vad sirap han har i benen i spelvändningarna, han hänger inte med. Det gör inte Svensson heller. Offensivt kan man ju undra hur man inte kan få iväg fler skott på mål. Vill fortfarande ha bort EP från förstalinan, det blir överkonstruktivt.
Labban: Ja och det är på backsidam verkligheten börjar komma ikapp litegrann. Nästa säsong måste fokus ligga i att få in mer spelande backar som har förmågan att ta rätt beslut och avvägningar. Tyvärr klarar varken Eronen eller Stenqvist av detta just nu och speciellt Stenqvist tar felbeslut efter felsbeslut inoffensiv zon och Svensson och Erixons styrkor är inte spelet med puck.
Vi måste bygga ett spel som involverar backarna mer i offensiva spelet, men för det krävs ju backar som klarar av just detta med.
vonDöbeln: Nu låter man som en facebookidiot men jag tror på det här! Jag tror på Olli, Dahlen och alla andra. Det är ingen som vill losa en enda match av grabbarna och nu vilar vi lite och tar tag i det här, oavsett hur det sett ut ... | #Läs mer ·