Alla ser ut att vara tillgängliga. Sebastian Hartmann fick ett skott på sig i matchen mot Frölunda, men det ska inte vara någon fara. Emil Melander är fortsatt utlånad till Sundsvall Hockey. Två spelare stryks ur truppen efter värmningen på matchdagen. <--- aha ?
10 match återstår.... En VINST ikväll...inge annat ä acceptabelt!!! Ikväll firt vi Lanner 💪💪💪❤️❤️❤️ Å vi börjar redan nu 🥳🥳🥳 Alla till SYDKRAFT ikväll.. Själv häng ja i hemmabaren från kl 10:30 mä uppsnack och analys...å Lönnå på högsta på Grammofon!! Bolage öppna 10:00.. Vi ses där...🔥🔥🔥 Ge oss FRID å VINN ikväll rabbuslingar å låt dä rinna lätt I strupuslingen 🎉🎉🎉 Nu gå vi stenhårt för TOPP 6 🤟🤟🤟 HALLELUJA 🙏🙏🙏
SMÅLAND: Ja en vinst mot Malmöe är ett måste om vi ska ha något att göra i topp 6, vilket är viktigt om vi vill gå långt i ett slutspel. Underskatta inte pågarna, men spelar vi som vi gjort den senaste tiden så bör det lösa sig. Är mer orolig för derbyt.
SMÅLAND: Vad gäller backsidan så känns den inte kompellt utan Rindell. Vi tappar för mycket offensiv kraft om han försvinner enligt mig.
Vad gäller Oskarshamn så undrar jag inte om det var nådastöten att Karla nu är borta resten av säsongen. Blir mycket förvånad om de inte åker ut i år. De kommer sedan att gå samma öde som Karlskrona till mötes och vi ser dom aldrig i högsta serien igen. En parantes inom svensk hockey, liksom Östersund var det i svensk fotboll. Gillar Östersund och hoppas se de i allsvenskan igen, men är tveksam. Utan Kindberg går det nog inte.
Zäta75: Att vi i a f tog en pinne efter ett uppehåll ser jag som ett steg i rätt riktning och jag tror på seger ikväll men Malmö kommer nog bli tuffare än många tror. Ska vi gissa på en 3-2 seger där Boyce snubblar in 3-2 i mitten av 3e och sedan sitter man med andan i halsgropen resten av perren.
Ser jag Björn Pettersson på gymmet idag ska jag kolla vad han ser i kristallkulan. Han var ju "spot on" om att det skulle bli oavgjort och straffar mot Frölunda i a f.
OlliJanne: Ja ett fall framåt. 1p är bättre än 0. Nej, Malmöe är ju inte dåliga så vi kan inte underskatta dom. Det har de visat tidigare när de har vunnit mot oss i år. De håller inte Oskarshamnsklass så att säga utan något bättre. Viktigt att göra jobbet ikväll.
Hälsa Björn. Jag tror att han liksom jag tror på en Timråvinst. Själv har jag varit på gymmet 2 dagar i rad så det blir vilodag idag. Brukar köra varannan dag, men fick för mig att köra ett nytt schema nu.
OlliJanne: malmö tycker ja vi haft svårt för hittills denna säsong, ironiskt har vi ifs vunnit alla mot dom va? men nej, vi är för bra för dom just nu. gissar att marmeladen får släppa en 4-5 puckar medan Juel släpper max 1
SKRIDSKOSKENAN: Så du tror att Juel står. Intressant. Jag tror att man fortsätter med JJ, men han skulle behöva vila lite snart kanske. Och vi har förlorat mot dom borta 1 gång i år.
Zäta75: Tycker det är en alldeles för viktig match att ställa Juel i en match som vi måste vinna. Mot Växjö borta hade det varit läge att ställa Juel. JJ bör stå kommande två matcher iaf.
10473: Alla matcher kommer vara livsvikta framöver. Då måste JJ stå 10 matcher till i rad om vi skall gå på det scenariot. Inte jätteoptimalt om vi skall ha en målvakt som är fräsch och i zonen inför slutspelet. Jag har gärna 2 målvakter redo som är lite varma i kläderna i allafall.
Juel är ingen dålig målvakt. Han är precis som JJ en målis som måste få ett gäng matcher i sig på raken för att komma igång och bli varm i kläderna.
Han var trots allt också veckans målis i expressen med flertal hållna nollor inom loppet av en vecka. Tonerna här inne var då att vinhade vår "förstemålis"
Sputnik1: Malmö hemma är en match man måste vinna, det är inte Växjö borta med 6 raka segrar i bagaget. Ypperligt tillfälle att ställa Juel, som kan komma in helt utan press. Har inte sagt att JJ ska stå 10 raka till. JJ är våran 1a målvakt. Det är i det läget vi hamnat i.
Zäta75: finns det nåt av värde att plocka från Oskars när dom åkt ur? Nån på backsidan?... tveksamt dock med tanke på hur dom läcker bakåt. Hade vi haft topplagens budget hade vi kunnat värva Karlkvist för att endast spela PP, absolut ej i fem mot fem med tanke på hans -35 i +/-
9839: Lodin skulle jag inte ta i med tång. Har åkt dit för knarkinnehav fler än en gång. Han har bevisligen inte kunnat uppföra sig enligt vad man kräver av en elitspelare i flera aspekter. Det är inte frågan om OM bara hur mycket problem han tar med sig in i klubben.
"Nyckeln i slutstriden: "Nu är det krig" 15 februari 2024 07:00
Timrå IK är inkastade i ett getingbo med goda förutsättningar att klättra i tabellen.
När laget går in i grundseriens tio sista omgångar gör de det med bättre förutsättningar än i fjol.
– Det gäller att kliva in i ”slutspels-mode” redan nu, säger tränare Ante Karlsson.
Tabellen, och därmed även jämförelsen med förra året, haltar något. Men det går inte heller att komma ifrån att Timrå IK har spelat in fem poäng fler än vid samma tid förra säsongen.
Rip Kirby: Tack! Snarlikt scenario där vi avslutade serien starkt vill jag minnas. Däremot har vi ju en match mer spelad denna gång. Där Luleå dessutom teoretiskt kan gå om oss med en mindre spelad med.
Förhoppningsvis kan vi vinna och få lite resultat med oss på köpet ikväll!!
Sputnik1: Vi har slarvat bort en hel del poäng i år. Bl.a runt jul/nyår när vi vara svaga under 10 matcher. Annars vore vi rätt safe nu. Men det är bara att jobba på som vi gjort och vara ännu noggrannare så kommer poängen ramla in
Sputnik1: ingen av de andra 3 lagen möter varandra i de sista 3-4 omgångarna så tyvärr har vi inga sådana där matcher där de plockar poäng av varandra att tillgå där i slutet av grundserien
Har suttit och räknat lite på poängsnitt samt målskillnad utifrån Hemma/Bortamatch, och jag har landat i att 88 poäng borde räcka, givet vår relativt sett dåliga målskillnad. Detta skulle innebära att vi måste ta 20 av 30 poäng sista 10 matcherna. 6 av dessa är på hemmaplan, där vi också har aningen bättre poängsnitt.
Kvarvarande matcher kan delas in enligt följande: -Måstematcher mot bottenlag: Malmö (H), Modo(B), HV(B) och IKO(H). De 3 förstnämnda kommer nu på rad. -Salig blandning av övriga matcher: Växjö(H), Örebro(H), Skellefteå (H). Idel hemmamatcher. -Matcher mot topp6 konkurrenter som vore mumma att vinna: LHC(B), Lule(H) och Leksand(B) Dessa matcher är våra 3 sista för säsongen.
Hur dessa 20 poäng ska fördelas kan man fundera på, men bäst chans är det ju på de första matcherna. SItter därför och ber till alla hockeygudar, vanliga gudar och asagudar att vi får en flygande start kommande tre matcher. Om inte så känns det ju jäkligt skakigt att behöva ta ikapp poäng mot lagen i sjok 2(även fast det är hemmamatcher).
Vi kan ju iaf konstatera att det Jokinen skulle komma med, in-your-face-hockeyn, är stendöd och begraven. Nu spelar vi inte mer framåtlutat än Växjö, och vi ska fan inte klaga på något annat lag vad gäller underhållningsvärde.