willysson: Visst kan man försöka bedöma vilken balans Enström hade/inte hade i situationen, men jag minns väl att DET var ett förmildrande skäl för Jens Karlssons tackling på Wallenberg ifjol med, visst? Det VAR en vårdslös tackling som Crippe delade ut, det är nog inte så mycket att diskutera egentligen. Det man KAN diskutera är väl graden av straff. Jag tycker att GAME-penalty var solklart, men nåt längre straff känns överdrivet...
Weman: Givetvis är han det, han är ju inte alls känd för att spela fult heller. Men mycket kan ju hända i stridens hetta... Han stannade ju kvar vid sargen för att se hur det gick med Enström innan han åkte ut i omkl. rummet...
Dream Team: Det har jag aldrig påstått heller,tycker att det är tråkigt när sådana saker händer,men för den sakens skull tycker jag inte att det behöver bli ngt straff för den tacklingen.
Jag tycker att spelarna måste ta lite större ansvar när de befinner sig i situationer som den just nu aktuella. Det hade kunnat gå jävligt illa för Enström, han hade tur att han inte blev invalid för livet. En jävulens smäll var det i alla fall och sedan får det ha varit i ryggen eller mot axeln som smällen tog men vårdlöst var det i vilket fall som helst. Går knappast att sitta och försvara det i alla fall.
Gonatt#2 ZZZZZZZZZzzzzzZZZZZZZäta på er ZZZZZZZzzzZZZZZ
Ja han favoriserar ju ofta Modo, jag kommer ihåg en sändning då han använde ett alfabet innehållandes endast en enda bokstav, det lät som det står när frisco går och lägger sig.
wesse: Ja det var ju tur det,för det var ju inte tänkt att det skulle bli på det där viset. Stackarn tappade balansen sekunden innan crippe tryckte till honom.
DJ Hemp: Apropå hata: Har inte hört en klack som börjar med "Hata Timrå" sedan Sundsvall var här senast. Ännu ett bevis på att MoDo känner sej som lillebror?
Älska Timrå och alla andra lag, fast mycket mindre!
orion: Radiosportens kommentator har ju modo tatuerat i arslet, är alltid samma visa där, helt jävla otroligt. Där snackar vi partisk matchkommentator, iaf så länge det är sjukstugan som han refererar
Dream Team: Nej jag tycker inte det... han tartre skär tarhonom i ett olyckligt tillfälle, det är intye i ryggen och det är olyckligt... Utvisning kanske men inte mer...
65Selander: Jo visst är han fin, Mille. Fast han var snyggare i rödvitt, min dotter har ställt honom på datorn och där får han stanna, iallafall till slutspelet ; )
willysson: Jag tycker inte den var ful, lite olyckligt bara att han fick felskär precis när Crippe ska tackla. Men det verkar finnas många glaslirare i Modo ;)
Det BLEV tolv poäng på de fyra raka hemmamatcherna! Precis vad man bara kunde drömma om inför BIF hemma för en dryg vecka sedan... Tanken var att vi spelat så bra och att... nu eller aldrig! Så en vecka senare befinner vi oss plötsligt på "säker" mark. Tre uddamålare och ikväll hela 6-1! Det finns bara ett lag i Y-län, ett lag i Y-län...
willysson: Den blev ful, fast jag tror inte det var menat så. Lite Söråkrig övertändning. Jag tyckte inte det var en klockren "Checking from behind" iallafall.
Och radiosportens LG kommenterade kvällens matcher, och se på fan: Det enda lag han inte kommenterade var Timrå, det var bara snack om MoDo:s skadeläge. En liten kommentar om fyra raka hade varit klädsamt. Har varit likadant länge nu när man sitter med P4 igång på väg hem.
Vilken propagandahockey! Manderville är superfyndet, hela laget lyser av självförtroende, jag har börjat glömma hur Micke Lind ser ut...
Tolv av tolv, vilken leverans! Och hur skönt vore det inte med att ge Modo och Luleå varsinn omgång till nu när vi är på gång och kvittera sexmatchstreaken.
Liiite väl mycket ingenmansland just nu. Det är viktigt att ta in ett par trepoängare på LHC/DIF/VF så att det finns en teoretisk fjärdeplats att kämpa för in i slutomgångarna.