1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

586822 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Modo 2005-11-24

625780 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Per HApps: Visst, det är ju bra. Det är säkert roligt för dom att se att deras flagga är där, om dom ser den. Jag vet inte, men den uppfattning jag fått är att spelarna är rätt koncentrerad på hockeyn och inte åker runt och kollar efter flaggor. Därimot kan man inte missa om någon sjunger skriker, gapar.. ja vad som helst bara det hörs. I vilket fall så är timrås klack en fruktansvärd medgångsklack tyvärr. Och det är jag helt säker på är att det inte bara är jag som tycker. Och vad gällande Crippe så är det ju inte direkt första gången det trackas ner på honom. Se det positiva, se helheten. Jag står inte i klacken och ni får sköta det som ni vill. Men jag tror att det kan bli fler som tappar ödmjukheten imot klacken. Det är nog många som blir less på att aldrig få den klappen på axeln. Men jag kan ha fel.

En seger imorgon skulle sitta fint.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
friskan: efter jag=såg.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Per HApps:
Åhh.............. jag den som en Röd/Vit symbol.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Stiginge:
Såg att det hängde en dansk flagga bakom ståplats i går, varför i hela friden hänger det inte en Finsk och en Amerikans flagga också brevid på väggen och en Kanadensisk.

Klart som fan att Sloan , Finnarna och Manderville skulle uppskatta och SK eller någon hade gjort sig besväret att hänga upp alla spelarnas flaggor?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Olle: Sitter och läser på gammla inlägg om Crippes agerande efter matcherna. Och jag håller både med geggelundin och klackmedlemarna.
Jag kommer själv ifrån Crippeland och tycker självklart att det är en bra spelare, om han lade ner mer hjärta i varje match så skulle han vara grymt bra. Men säga vad man vill om Crippe så tycker jag att han ryckt upp sig under den här säsongen det ser ut som han vill. Men jag kan hålla med klacken att det är brist på ödmjukhet. MEN, timråklacken som fått så mycket beröm och varit otroligt bra inser man att den är bara bra när det går bra och hörs endast när det blir mål. Kent Manderville är en av mina idoler i laget, han är bäst. Men man måste även kunna stötta andra spelare precis som geggelundin säger, när hyllades crippe sist? Helt rätt att Mandy hyllas men det är tamejfan bara han som hyllas också och Oksa då så klart men han är ju målvakt. Jag tror att Crippe m.fl kan bli bättre om dom fick något gensvar ifrån klacken. Sen är det inte lätt att försöka som crippe gör och aldrig ens få hälsa på i första kedjan. Och dom som sett Regin och Nilssen spela när dom spelar som bäst kanske skulle hylla dom mer för dom är fruktansvärt duktiga spelare. Men dom är ung och behöver självförtroende och det lyckas inte klacken med så man får hoppas att laget kan stötta dom tillräckligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Kevin O Shea: Lyssna på nationalsågen och sångaren istället för att kika om han har en fusklapp. Kanske han är nervös eller nåt, inte vet jag.
Faktum är att jag struntar i vilket.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
När det gäller nationalsångens sjungande eller inte (här finns det ju olika åsikter) - så kan vi väl åtminstone anlita en människa som kan sjunga vår nationalsång utan att använda sej av en fusklapp för att komma ihåg texten - SKANDAL ta mej fan !!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
friskan:

Äsch, vad gör man inte för att uppmuntra dej...*ler*.

Inte kände väl du samma sorts glädje som min sambo i går, d v s den sanna skadeglädjen???
Nej, tänkte väl det ;-)

Själv så tar jag mej minst en pinne i afton, fast då i alkoholhaltig form.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Moverare:
Då får du söka på många fler namn än Moverare....många lite udda faktiskt.

Ledsen för att vi vann igår?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
friskan: Scrollar aldrig. Har du hört talas om funktionen "Sök inlägg"?
Jag brukar då och då söka på mitt namn för att hålla mig uppdaterad om vad som skrivs om mig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Moverare och Edström:

Jag är imponerad av er att ni ids scrolla flera sidor på Timrås sida bara för att hitta ett inlägg från mig att svara på........

Movve: Den röd/vit klädde tomten är det du det?

Vi tar ett par pinnar imorgon också när vi ändå håller på.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
friskan: Jag satt utanför din dörr, som alltid.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Laken: Jag lever inte i någon värld där man bara får berömma. Men jag har svårt för fellevererad ickekonstruktiv kritik vid totalfel tillfälle... (Allt enligt min tolkning som givetvis kan vara totalfel också...) När Timrå vinner sina matcher så har jag ännu svårt att se fördelen med att kritisera. Ishockey är ett lagspel där alla har olika roller. En ribbträff kan vara avgörande för en hockeymatch. Precis som självförtroende kan vara... Jag kritiserade inte dig heller. Det var bara en del frågetecken som jag levererade efter mina tankegångar.

Jag kanske är mer positiv än andra ibland? Ord som "det går inte" undviker jag i alla fall som pesten.

Ha en bra helg alla TIK-supportrar och annat löst folk. Jag respekterar till och med RR2 till 100%. Jag tror jag förstår hur han tänker. Jag vet i alla fall att han är lika mycket TIK-supporter som jag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Redax 2:
Personligen tycker jag att det är botten att bara gnälla o gnälla... Nu är det det här laget vi har.. Det kan utvecklas med en eller några spelare. Kan få upp självförtroendet om marginalerna är på rätt sida några gånger...
Lid när det går illa, gläds när det går bra och kom med kritik när det är befogat...
Jag brukar ta en kopp kaffe på samma ställe bakom ståplats varje hemmamatch. Där står alltid ett gäng pessimistminsitrar och gnäller som fan... Varför går dom på hockey egentligen... Dom gnällde förra året också.. Om TI kleder så gnäller dom på en enskild spelare. Om tik ligger under så är hela laget SKIT!
Ibland tycker jag att det glöms bort att motståndarna faktist är ett antal topptränade välbetalda hockeyproffs som sliter som djur för sina poäng, dom med...
Experttyckarna har alltid så enkla lösningar...
Det är ju bara att lägga in pucken i mål..
Det är ju bara att smälla på....
Det är ju bara att skicka ut pucken ur zon...
Dom borde ha gjort fler mål...

Jag kan hålla med om viss kritik när det gäller brist på inställnig (Mandy's uttalande i ST) eller målproduktionen (Skippa den där sista onödiga passningen) även den kritik som var mot Oksa i början av säsongen.
Men det rent rutinmässiga gnällandet klarar jag inte riktigt av.

Men å andra sidan är det ju bara vad JAG tycker.. Och jag var ju varken med när grindarna sprängdes mot Brynäs eller i 0-5 Västerås... Så jag fattar nog inte riktigt....

Vi har varit aldeles för bortskämda under några år... Med målpytsare av rang och framgångar som bara ramlat in... chansvärvningar som har visat sig vara jackpots...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Vidare så berömde jag Oksa, Strålman, Nilsson o.s.v...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Redax 2: Jag skrev bara att jag tycker det är dåligt att inte tacka klacken och hemmapubliken efter hemmamatch samt att han inte får ut så mycket av sitt spel.

Vidare så berömde Oksa, Strålman, Nilsson o.s.v...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Laken: Å andra sidan är vi nog många som inte riktigt förstår vitsen bakom att kritisera när laget vinner. Jag kanske är en dålig supporter utan hjärta men för mig är bara slutresultatet det viktiga.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
geggelundin: Ja att ens nämna ordet självmordsbombare..tala om att sakna distans..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Smokey: Nej, Crippe har väl inte fått så mycket kritik? Igår var jag dock kritisk mot honom i några inlägg men inte tidigare.
I din värld får man bara berömma, inte kritisera. Jag tycker om att göra både och!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Äntligen fler än 2 mål och då kom seger mot Länskolegan Modo, Nilsson var riktigt bra och Mandy gör aldrig en dålig match och Strålis går från klarhet till klarhet, tur där att Nubben har denne på 2 årskontrakt, det samma får man kanske säga om 47 fast tvärtom 1 år ser ut som hockeyspelsspelare som bar rör på klubban ganska roligt att se allafall.
Crippe är stabil es spelare synd att han envisas att bara kliva ut det måste vara något som klämmer?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Smokey: Klockrent.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
"Att Crippe inte tackar klacken visar på brist på ödmjukhet" Citat från en HS-legend.

Kan det vara så att Crippe visar vad han och många andra TIK-spelare tycker om allt megagnäll som stormar här bland oss supportrar mellan segrarna?

Stöd ger självförtroende. Självförtroende ger det vi supportrar drömmer om. Mål! Segrar! Hårda tacklingar! Helgonförklarat målvaktspel! Brutala backar som bygger en mur runt hela jävla Timrå!

Klagar man ständigt på en person så blir den orolig, försiktig, osäker och absolut ingen som strålar av självförtroende...

Kanske något att tänka på ibland?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Laken: Jag tycker crippe har varit en av de bästa spelarna genomgående denna säsong... Sedan att har ett rykte om att festa loss kommer han att få leva med trots att han lugnat ner sig...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
friskan:

Jag får inte vara uppe lika länge som du...för jag måste kliva upp och väcka tuppen på morgnarna.

Jo, jag såg matchen (på TV) och ni vann mycket rättvist...den här gången *ler*.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Laken: Man byter aldrig favvo lag och som gammal umebo på så blev det rätt självklart efter att själv bevittna lövens matcher live på 80-talet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
nils: nils: Tror du inte att jag insett det efter att aktivt följt Timrå de senaste 20 åren?
Jag tycker att likväl som man kan ge beröm så kan man också dela ut kritik.

Hur kan man hålla på "Löven"? ; - )
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
FM: Ingetdera...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
RocknRolf2: Till och med du, RR2!
Det finns hopp!
Och han behöver inte kultförklaras, bara älska honom när han är så jävla bra som han var idag! Det har varit för mycket skitsnack om duktiga hantverkare!

Hav förtröstan!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Laken: Ni är allt bra lustiga ni supporters en vinst allt är kanon, förlust och tränaren bör avgå. spelare skall kickas och nya ska värvas. Inse att det går upp och ner. Speciellt i år när spetskompentensen saknas. TIK går till slutspel men det kanske inte blir klart förrän i elfte timen men till slutspelet kommert dom.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Laken: Vet inte om jag både är blind och dum men under de senaste matcherna (undantaget den sista) så tycker jag att kedjan med Robban-Gahna-Kricke varit bäst.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
JimmyH: Ja det var ruskigt kul att se att både Nilsson och Wennerberg fattat vad de ska använda sina kilon till. Tyckte även att den sistnämnde gjorde en av sina bätte matcher iår. Dock är han ju en spelare som man kanske inte lägger märke till när han spelar som han ska (tackla allt och alla) men som man desto mer lägger märke till när han spelar som han INTE ska(har ju inte precis Regins handleder eller Kryckans spelsinne)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
JimmyH: Frågan är lika mycket vad Crippe åstadkommer under som efter matcherna...?

Äntligen fick Nilsson lite fart under rören!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
orion: Sure!
Oksa har varit mycket bättre på slutet, idag var han lätt bland de tre bästa TIK'arna. Betyget på honom har också höjts på min profil! ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
orion: Visst är det kanon att Oksa spelar bra. Jag vågar dock inte kulturförklara honom i stil med Kapanen riktigt än
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Herminator: Crippe sticker på samma sätt efter nästan alla hemmamatcher och varje träning jag sett. Han har tydligen väldigt bråttom från sitt jobb. Ett enkelt klapp med klubban och en blick mot klacken kostar inte så mycket tid och engagemang. Om det skulle vara som någon skrev att det berodde på att han fick för lite hyllningar så skulle väl det bara sänka honom än mer?

Nog om honom, låt han tjura. Jag kan också säga att det MoDo vi förlorade mot i tisdags var minst lika dåliga som det lag vi slog idag.

Jag är mycket nöjd med lagets inställning och aggressivitet ikväll. Vi fick äntligen ta en "rejäl" seger då vi var bättre än motståndaren i det mesta. Riktiga mål och avslut dessutom.

Kan vi få den Magnus Nilsson vi fick se ikväll fler gånger så ser det intressant ut, på gränsen till 5-stjärnig.

Är också otroligt imponerad av Anton Strålman, förutom missen i powerplay då såklart. Men har sådant mod och sådan kyla. Han löser allt så bra och var grym i boxplay idag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
geggelundin: Och dubbla dumjävlar är de som låter Emma hållas på forumet utan att bita ifrån. Men de är väl fullt upptagna med att repetera på senaste banjoläxan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Laken: rötvitt...Freudian slip?

Jag vill att "byt ut Oksa"- falangen kryper till korset!
Hade det varit Kapanen som gjort det Mika gjorde ikväll hade han varit helgonförklarad!

kidcox, står du för din åsikt om Oksa efter ikväll?
(du är inte den enda!)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Laken: Han tackade grundligt och med djup bock i Globen i alla fall.
Kan det läggas i +vågskålen tro? (c:
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Herminator: Vad jag förstått så var det inte första gången han avviker utan att tacka klacken/publiken...?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Laken: Dålig koll på de men de känns som att han har ett år till iaf. Får man hoppas... Kul att även Regin verkar lite på G. Dankskarna kanske inte vågar annat när Mandy jagar på...:)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
FM: Jo, jag hörde att Virus sa det, men läser i regelboken på Svenska hockeyförbundet och där står det att spelet inte ska blåsas av om inte pucken går i mål.

Det borde väl isf Lahti veta ? Eller är det något där som jag inte begriper ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
FM: Absolut! Hur långt kontrakt har vi med honom? Dags att redan nu förlänga?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Läste lite på modohockey.se forum. Efter ett gäng inlägg där det gnälldes (observera gnälldes!) på domaren i detta derby så hittar jag detta intressanta inlägg postat av Emma:

"Seriöst, folk tycker att Modos klack är gnällig. Och visst, jag håller med. Men vad fan är inte Timrås då? Jag har aldrig vart med om något värre. Jävla skitklack. Dom tror att dom är bäst i världen och det stör mig sjukt mycket.

Det finns ett ställe där jag skulle kunna ta på mig att vara självmordsbombare, och det är i ett fullsatt E.ON."

Om du skulle lyckas läsa det här, så ursäkta mig Emma, men tillåt mig kalla dig dumjävel. Gnälliga supportrar kan accepteras. Men rent av idiotiska har jag inte mycket övers för. Vill du utöva självmordsbombning kan du ansluta dig till någon hjärntvättad sekt i arabländerna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Hälge: Tidigare löd regeln att han skulle blåsa av om han gav det ena laget "klar målchans". Trodde inte den ändras men enligt supervirus så ska man blåsa av om det ena laget får "uppenbar fördel..."
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Laken: Crippes beteende brist på ödmjukhet, fan trot. Kan lika gärna ha varit en skada som behövdes tas om hand.
Oksa var härlig som tredje back ikväll. Nära målpass för honom....

Skönt att få slå banjoknäpparna, otroligt att vi förlorade mot samma lag i tisdags. De lyfte ju studspuckar ut i mittzon heeeeela tiden växlat med icingpuckar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Varför blåser Lahti av spelet när pucken tar på honom ? Han ska väl bara blåsa av om den går i mål .
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Laken: Jo han höll ju på att ställa till det ordentligt i PP under sista perioden. Lyckligtvis redde han ju ut det så Salle inte fick avsluta riktigt.
Tycker dock att hans misstag blir färre och mindre och att han mognar mer och mer i sitt spel för varje match han gör. Har sagt det förr,han kommer att vara överlägset bästa back efter jul...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
FM: Ja, men han hade något/några misstag defensivt vilket gjorde att han inte kom med på listan.

C-J var en riktig säkerhetsrisk bakåt idag...

Att Crippe inte tackar klacken visar på brist på ödmjukhet. Dessutom åstadkommer han ingenting under matcherna. Kommer in i anfallszonen med fart men sedan dör anfallet bara av. Upp till bevis! Annars borde detta bli hans sista säsong i rötvitt...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
htikare: Kenta efter matchen
"ja de är skönt att vi har så pass bra stöd fortfarnade av vår underbara publik"
Kenta till PPV om att de var fullsatt i arenan

skönt också att "Vladimir!" krykov gjorde mål igen också hehe
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2005-11-24
Kerstin_k: Klacken som bäst när det också BEHÖVDES som BÄST! Jag tror det värmde spelarna...
Kommentera

625780 · »