1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590370 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Modo 2006-03-02

« · 683277 Till forumet

Timrå IK - Modo 2006-03-02
Så var den dagen förstörd...vaknade med viss framtidstro inför derbyt ikväll. Ända tills jag såg att ST tippat en 5-3-seger till TIK....*suck*...att dom aldrig lär sig...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2006-03-02
mikenomad: Jag kände precis likadant! Men ge inte upp det finns hopp; jag ska nämligen gå ikväll (trots att doktorn ordinerat total tystnad för mina sargade stämband)! Och i tisdags kunde jag inte gå - då gick det illa. Ikväll kan det gå bra...

...om det kan gå bra när jag nu måste hålla käft? Jag får klappa desto mer! (VÅNDA!!)
Kommentera

mikenomad: ST försvarar sin rätt att tippa som kossor.

Mattias Eriksson hävdar på direkt fråga att det är en service till läsarna, sätt dina pengar på hans tips och se hur rik du blir!

Henning Johannesson säger att tipset speglar hur dom på sporten känner det inför matchen, hur kan man känna så jävla fel hela tiden.

Dagbladet tippar inte alls, heder åt dom!
Kommentera

Jean1:

Bra att du kommer.... men över 700 ståplats biljetter osålda!!!!

Tänk om det blir sista hemmamatchen denna säsong.......hua.
Kommentera

Det blir Asplund i mål ikväll. Hoppas det räcker!

Kämpa Timrå!

Kommentera

Dream Team: Svoboda sjuk eller?
Kommentera

dagge: Inget man gått ut med offentligt, men ett tips är väl att Svoboda får nöta bänk p.g.a hans insats nu senast.
Kommentera

Dream Team: Snyggt mål. Backskott från blå, och styrning av Wargh från nära mål. 0-1.

Kämpa Timrå!
Kommentera

dagge: Är inte Rosa med idag har inte hört nåt om han än?
Kommentera

mikaelkarlsson: Jo, han spelar i samma line som Jantunen.
Kommentera

Dream Team: OK har inte hört att dom nämnt honom än!!!
Kommentera

Gäsp, åh så spännande. Mentalt är denna säsong över för länge sen. Inte ens ett länsderby mot banjolirare får upp pulsen. Blanda om, ny giv.
Kommentera

Trots att det är i princip kört så lär väl Timrå ändå vara högmotiverade inför den här matchen, därför är det skrämmande att de inte kan prestera mer än såhär..

Skicka iväg Wennerberg också, totalt menlös
Kommentera

RocknRolf2: Kört är det "ALDRIG", kom igen nu TIMRÅ kämpa.
Kommentera

quija: jo tyvärr. Kämpa har de gjort hela säsongen.. spelar ingen roll när hälften av laget inte klarar sätta öppna kassar på ån meters avstånd.
Kommentera

...och inför mindre målvaktsskydd även i elitserien tack. så offensivt spel lönar sig mer (och målvakterna får LITE mindre betydelse)
Kommentera

RocknRolf2: Ja, spelare i klass med Rosa och Jantunen skulle man ju haft i truppen från början. Det går ju inte att börja spela ut sina trumfkort med mindre än tio matcher kvar.
Kommentera

Dream Team: japp, och nu leder både Mora och Brynäs. Säsongen slut. Nu vill vi se en riktig försäsongen igen, inget jävla lall, och våga satsa på en ordentlig målvakt den här gången tack.
Kommentera

Följande spelare får godkänt för säsongen:

Warg, Manderville, Carlsson, Hallin, Krykov, Styf, Strålman och Aalto.

Resten kvittar det ärligt talat om dem drar (många ska få kicken), även om det inte bör bli FÖR stor omsättning. Fast hög omsättning är väl rätt givet när man ständigt tokchansar med värvningarna
Kommentera

Beträffande tränarfrågan så står jag rätt likgiltig inför Kentas tränarposition också. Ingen katastrof oavsett vad som händer. Men sparka Micke Andersson och ta in Dahlen eller nån istället.
Kommentera

Men hur svårt ska det vara att få in en puck? Öppet mål, vad är det som ska krävas? Få in en kvittering nu så sätter vi lite käppar i hjulet för MoDo i jakt på bättre placering!

Kommentera

Dream Team: Det är kört, Timråpubliken har antagligen redan sett årets sista mål, Jantunens mot Frölunda.

Sparka nya ordförande också förresten! In med nån med mer erfarenhet att leda elitidrottsförening... och gärna inte nån dumsnål bankman
Kommentera

Ja, på tal om Virus och klara utvisningar så var väl den höga klubban ett praktexempel på en sådan. Det tjatades ju hela OS om att "varje spelare är ansvarig för sin egen klubba".....

Det skulle ju ha varit spel 5 mot 3 nu!

Kommentera

RocknRolf2:

Jag lovar att om Timrå petar en endaste puck så låter det; "Fan, NU satsar vi mot slutspel!!!, älska Timrå, vi ger aldrig upp!!!!!"

Lite komiskt....
Kommentera

Icing-Ove: inte av mig iaf. Slutspel räk väl egentligen redan efter pinsamheterna mot Frölunda.

Jaja, det positiva med årets säsong var väl att ledningen förhoppningsvis lärt sig en nyttig läxa i konsten lagbygge.
Kommentera

...slutspel rök..
Kommentera

RocknRolf2: Det där var riktigt läckert, bara att applådera Krizan!
Kommentera

RocknRolf2:

Och det var överraskande??

Kommentera

0-3.. ingen värdighet ens! skitlag! pinsam avslutning på en helt menlös upplaga. Behåll 7-8 namn och sparka resten långt åt helvete, till allsvenskan och liknande klubbar där de hör hemma.

Skit i om det hög omsättning, det är det värt för att bli av med all skit!
Kommentera

RocknRolf2:

1926 inlägg har du skrivit och 95% av dessa har du pissat på Timrå IK i någon form..

Mysig kille du..

Kommentera

gud: i vilket fall är det sjukt irriterande.

Timrå kanske skulle behöva några anställda spelarscouter.
Kommentera

gud: nej det har jag inte. Eller i en del fall kanske. Men vem började pissa? Peter Ström (osv) ?!
Kommentera

RocknRolf2: Jo, så slipper vi misslyckas, år efter år.

Bara att ta nya tag. Känns skönt att den här skitsäsongen äntligen är till ända.
Kommentera

Dream Team: Av vilken anledning kastar man återigen runt i femmorna? Det funkade ju bra senast framåt mot Frölunda. Ny tränare, ny målvakt, 2-3 nya backar och ca 4-5 nya fowards.
Kommentera

RocknRolf2: Ska ha överseende med dina känsloutbrott...fattar att du skriver i affekt och att om din kärlek till TIK inte var så ofantligt stor så skulle du inte ägna så mkt energi att bli så besviken. Har själv lust att vräka ur mig en massa otidigheter faktiskt.
Nöjer mig dock med att konstatera att sett till spelarmaterial har TIK överpresterat denna säsong bara iom att slippa kvalserien! Årets uppsättning var redan på papperet blekt, uddlöst och ruggigt likt en allsvensk upplaga...En bragd därför att överhuvudtaget spelat till sig en ES-plats nästa år UTAN kval!
Kommentera

RocknRolf2:Tack för denna säsong.Det är bara att ta nya tag. Jätteskönt att vi klarade oss från kvalserien.Det gäller att hitta nåt positivt.
Kommentera

kungsbacka: För kvalserien hade nog blivit en riktig skräckresa för TIK...
Kommentera

Till ALLA som gnäller:

Varför lägga en sån negativ energi på att gnälla på precis samma sätt som under merparten av säsongen? Att vi missar slutspel är givetvis tråkigt, men tänk till en stund nu vetja. Är det lag som Timrå IK haft den här säsongen faktiskt värda ett slutspel? Den frustration som många känner har ni väl kunnat göra er av med under perioden september till mars.

Kommentera

RocknRolf2: Hoppas Timrå tänker rätt nästa säsong genom att sattsa på två riktigt bra femmor, medans den tredje femman kommer vara en checking line så som mandy, warg och hallin och den fjärde med egna produkter och sedan lägga all krut på de två första femmorna.
Kommentera

Dream Team: Samtidigt kan ingen inbilla mig att Mora och Brynäs har bättre lag på papperet. De har bara använt sitt material smartare, något som Kenta och Micke misslyckats med.
Kommentera

mikenomad: jo, men just det att man ställde ett redan på pappret blekt, uddlöst och ruggigt likt ett allsvenskt lag på isen trots goda ekonomiska förutsättningar var ju den stora skandalen, vilket jag iofs konstaterat sen i somras. Att skylla på NHL-lockouten är en verklighetsflykt, som Sartre skulle sagt.

Jaja, nog om det. Nu ska det bli intressant att se vad man kan prestera i truppen. Jag förutsätter först och främst att en bunt med spelare inte får förnyat, samt att flera som är kontrakterade nästa säsong får kicken.
Sedan ska vi ha några tunga rutinerade spelare, och en stjärnmålis, vavat med några spelare med utveckling i sig (och inte förvänta sig att de kommer vara nyckelspelare som i fallet Nielsen). Fegar man och lyckas inte med det blir det samma visa även nästa år, dvs dyra panikvärvningar mitt under säsongen som i längden naturligtvis är dyrare än en vettig satsning från början.

Men frågan är om Timrå kommer få svårare att plocka hit tyngre namn nu efter den här säsongen. Förhoppningsvis inte, men vi kan ju knappast skryta med att vara topplag längre. Snarare ifrånsprungna av storheter som Mora och Brynäs.
Kommentera

RocknRolf2:
Nu vill jag ta mig fan se en coach i båset. TIK är inte i behov av vare sig huvudkliare eller författare.
Kommentera

Frella: Som lag betraktat så håller jag Timrå före. Skillnaden är väl att Brynäs har de målskyttar som Timrå saknat? Mora har kunnat hålla en högre jämnhet än Timrå. Därför är dom i slutspel. Sedan har vi ju den inte helt oviktiga betydelsen av en målvakt som kan vinna matcher...
Kommentera

Ja, sista matchen hemma i år... Vemodigt och tungt efter slutsignalen. Roligt dock att få se en målvakt som gör mål.
Den här matchen var signifikativ för Timrås säsong 05/06, vi skapar chanser men gör inte mål. Det har ju onekligen varit en tung säsong, med toppar och dalar. Det var ju ett par år sedan vårat psyke blev ansatt så pass hårt som den här säsongen. Nu skall man inte förglömma att det är Elitseriehockey som spelas i E.on nästa säsong, bara det är ju skönt. En liten gnutta glädje i denna tunga stund alltså. Men det var otroligt betungande att se Timrås insats i dag. En medioker avslutning på en medioker säsong.

Nu får man hålla tummarna att Timrå låter nån eller några juniorer spela lite i de kvarvarande matcherna. Men det lär väl inte hända..?
Kommentera

kungsbacka: jag vill oxå tacka för denna säsong.Hade tänkt att åka från Kiruna till Lulä,men nu är det ju tyvärr slut på säsongen vad gäller slutspel!Tur att vi slapp kvalspöket iallafall. tack janken med familj,för hemfärd från Djurgårdsmatchen 29/12,DÅ vann iallafall vårt lag.
Det ä bara att bryta ihop o komma igen till nästa säsong!!
Kommentera

Dream Team: Precis.. vi har inte i ett slutspel att göra med årets trupp..
rejält förvirrat backspel stora delar av säsongen o vi är i botten på räddningsprocent för ALLA våra målvakter vilket naturligtvis kan delvis bero på otryggt o LÅNGSAMT BACKSPEL vilket syntes väl också idag hur flera av våra backar ständigt hamnar på efterkälken.
Vi behöver få in 3-4 backar till nästa säsong med glöd under skridskorna
då blir inte heller uppspelen så långsamma o lättlästa som de varit i år..

Heja Nubben o co nu har vi tid att lägga all kraft på att å ihop en VASS SPELARTRUPP till nästa säsong. o THANKS Mandy!! INGEN är som du en helt unik kämpe o Timråpersonlighet !!! Kändes riktigt vemodigt idag vid tanken att det kanske var din sista hemmamatch i E.ON .
Hoppas trots allt Du kan köra en säsong till !
Kommentera

RocknRolf2: Värdighet!!! Vet du vad det är.... den som tror att spelarna i TIK inte försöker göra sitt bästa har nog aldrig sysslat med idrott.

vad du visar just nu är ju inte värdighet precis...

När Svoboda Jantunen & Rosa kom så var det minsann annat ljud i skällan...

Laget är inte bättre än så här, tyvärr. Rosa & Jantunen är ju inte direkt vältränade och Svoboda ojämn men vi klarade oss från Kvalserien och det får nog ses som en liten bragd i alla fall...

Sen håller jag med dig om att förändringar är nödvändiga. Vänta och se.. Det kommer att ljusna framöver....
Kommentera

Teamreux:
Problemet är ATT dom gjorde sitt bästa, självklart gjorde dom det, och det bevisar ju med all önskvärd tydlighet att bla Svedberg, Strömoch Läder CJ inte är bättre det är INTE deras fel, men dom platsat inte i ett Elitserielag med ambitioner att spela slutspel.
Kommentera

Per HApps: O vad trött jag blir på ALLA som kallar Calle Johansson för L***r CJ !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det är ingenting annat än Ett JÄVLA FÖRAKT för en människa i TIMRÅ IK dress !! PISSA PÅ DIG !! Skulle vilja se dig på isen i eliteseriematch !
Kommentera

iggy:
Och det är just därför som jag inte spelar i elitserielag, jag har inte hellre dom kvaliter som behövs, skillnaden är att jag vet om mina brister och därför valde att sitta på läktaren.
Kommentera

« · 683277