Domarinsatsen är ju så skandalöst dålig. Det var ingen utvisning på Lotvonen i slutet på 2:a, inte på Tenkrat i slutminuten och framför allt inte en charging!!?? på Styf i O.T
Däremot så såg jag en massa hakningar främst från Modo spelare som släpptes 8 ggr av 10. Hur var det nu med den nya hårdare bedömningen på klubbor i midjehöjd?!! Skröders slashing på Tenkrat.
Hur fan ska spelarna veta nivån när en "proffsdomare" som Andersson får lalla omkring och inte hålla sig till de regler som andra domare gör. Vikegård har rätt - Domarkåren är klantiga med några få undantag.
Sen är det otur att Modo drabbas av skador. Från där jag satt såg Sannys tackling helt juste ut.
Att Timrå gör en strong insats med så många skador/sjukdomar lovar gott inför fortsättningen. 1 poäng var hade varit rättvist Synd bara att Andersson avgör tillställningen. Kan inte låta bli att imponeras av Svartvadet samt backspelet i Modo.
Förlusten till trots, äntligen känner jag igen mitt älskade Timrå IK! Kämpar hårdast och skapar mest. Att vi sedan är ineffektiva bortser jag ifrån en kväll som denna, då stoltheten kom tillbaka.
Wayne Gresky: Vart ska Styf ta vägen då? Hedman stannar juh precis framför han... Han kan juh inte gå upp i rök. Om han skulle tagit allt sånt så skulle de ha spelat bara i 3 mot 3. Sen så är den fulaste grejen som görs ute på planen gjord av en Modoit... Näst fulast av en annan sugrörslirare...
Wayne Gresky: Det knullas tydligen inte bara släktningar däruppe numera... När Kuben lämnade hallen hade han (enligt vrålsäkra källor) Lückners gummi hängandes ur analen.
Dream Team: Ni avgjorde själva genom att vara så grymt ineffektiva.
Sen är Styfs utvisning solklar, Hedman är absolut inte tacklingsbar där och speciellt inte i riktning mot egen målvakt. Tycker man något annat så rekommenderar regelboken som kvällslektyr. Dessutom borde Styf haft minst en tvåa extra för att han forsatte slåss efter att ha blivit bortplockad av linjemannen.
Laken: Instämmer. Tycker vi gör en bra match. Jag har varit på semester i 3 veckor och kommer tillbaka och få se ett härligt fighter hjärta hos grabbarna. Moe, Koskinen, MSP, Lill Pebben vart jag glad över att se !
Backe tycker som vanligt spelar darrigt. Kokko fick det tufft, men det är inte konstigt om man ska axla Hahls mantel.
Kul å se Kuben idag ! Perfekta bedömningar hela matchen.... Kul att se att Wernblom direkt efter avgörandet lyckas gnälla till sig en tia... Kul för modoliderna som går mot ett nytt guld. Vilket spel man visar upp idag !
shinzawai: I NHL hade man hämnats, säger du. Jo, Sanny hade alldeles säkert fått käka upp sin tryckare med råge. Vad jag helt missar Anderssons totala brist på konsekvens när han då friar Sanny men tar ut Styf. För vaddå? Fick han sota för att Zajkowskij vred knäet? För något mer än en knuff var det ju inte. Men jag sa tidigt under matchen att Andersson skulle få chans att avgöra till er fördel. Synd att han fick tillfälle till detta.
Rytter: Han avgör ju matchen till er fördel. När Lotvonen åker ut för en crosschecking(?!) i slutet på andra så gör ju ni 2-1. När sen Styf får en extra tvåa för charging(?!) i sudden när det är självklart att Hedman ska ha den för att han startar slagsmålet ja då avgörs ju matchen definitivt... Hur kan du då komma och påstå att han inte är den vi ska lägga större delen av skulden på??
oscaaaar: Ok, för en som inte orkar läsa fjorton sidor bitska kommentarer och elaka tillmälen så kanske någon vänlig själ kan förklara var Riku Hahl var idag? Kan väl inte vara något annat än sjukdom va?
BRA MATCH AV TIMRÅ! MYCKET BRA RAKT IGENOM! ALL JÄVLA HEDER TILL INSATSEN!
Sen är det synd att Modo får två spelare skadade, men va fan - shit happens. Nu fick ni iallafall en liten känsla av hur det är att vara Timråit...
Jo, det håller jag med om, men det går inte att blunda för att han ger dom ett felaktigt pp som avgör matchen. Timrå och pp kan man inte koppla samman.
Tjalle: Det här var nog spelmässigt den sämsta derbymatchen denna säsong .. Tycker att tacklingen från Fanny är ganska ren ..Yetman har ganska dålig koll och ser Fanny för sent och försöker undkomma tacklingen och fördärvar åxå situationen då...Fast styf trycker in hedman i Zacke och skall givetvis ha en utvisning ..ganska onödigt gjort av Styf ..Men han har för ovana att göra onödiga saker just mot Modo.. joo ni måste skaffa er en målis till timrå..
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen
Däremot så såg jag en massa hakningar främst från Modo spelare som släpptes 8 ggr av 10. Hur var det nu med den nya hårdare bedömningen på klubbor i midjehöjd?!! Skröders slashing på Tenkrat.
Hur fan ska spelarna veta nivån när en "proffsdomare" som Andersson får lalla omkring och inte hålla sig till de regler som andra domare gör. Vikegård har rätt - Domarkåren är klantiga med några få undantag.
Sen är det otur att Modo drabbas av skador. Från där jag satt såg Sannys tackling helt juste ut.
Att Timrå gör en strong insats med så många skador/sjukdomar lovar gott inför fortsättningen. 1 poäng var hade varit rättvist
Synd bara att Andersson avgör tillställningen.
Kan inte låta bli att imponeras av Svartvadet samt backspelet i Modo.