1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590903 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Modo 2008-02-19

« · 987372 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Modo 2008-02-19
Bissett19: jo men det är ju som en riktig expert gemfört med MoDoliderna!!!!
Kommentera

RTS: Ja, Zagge var bra. Hoppas det gick bra med honom.
Kommentera

Rytter: Så att han tar ut en spelare för charging bara sådär, utan att resa handen, är inte fel? Det är ju helt sjukt. Den utvisningen kom verkligen från ingenstans, som om han bara kom på det när han åkte fram till sekretariatet.
Kommentera

shinzawai: "moppat opp" ok, det får stå för dig, men du menar att Sanny skulle bara ha låtit Jetman åka förbi "eftersom jag bara kan sätta in en respektlös tackling, så I'll let him pass...." ....mjaaa, så funkar inte hockey tror jag. tack för diskussionen, nu ska jag göra nåt annat :-D , vi ses i semi kanske?
Kommentera

Rytter:

Andersson har aldrig dömt hockey efter vad som sker på isen. Huvudsaken är att det blir lika många åt båda håll!! Att Styf åker ut ensam på slutet kan jag dock inte fatta?? Vilket i sin tur leder till ett pp som avgör.
Kommentera

Rytter: Håller med, han var kass åt båda hållen, jävligt konstiga bedömningar, men Styfs var fan ingen utv, tar man på det, då får han blåsa mycket hädanefter.

Sen att Zarkowski blir skadad, är ju jävligt oturligt
Kommentera

Rytter: Andersson var ju totalt under isen idag normalt tycker jag personliogen att han är en av dom bättre domarna men inte idag.
Modo kan tacka domaren för bonus poängen för någon charging på Styf var det ta mej fan inte
Kommentera

oscaaaar: Nej - Jag kan inte se genom Yetman. Men, men, men...tyck vad du vill du. Nu har snart hela hockeysverige i Canal plusstudion intygat att det är en klockren tackling...

...men, men, men ....tjata på du istället för att glädjas åt två pinnar
Kommentera

Sannys tackling var så jävla snygg, man har väntat på att han ska tackla lite mre och inte minst pricka, hoppas Getman kommer tillbaka fort bara.
Kommentera

Kerstin_k: De va inte fult av Styf och inte heller medvetet, varje match flyger de spelare in i målområdet och in i målvakterna, sen att de vart så illa med Zacke är en annan femma, bara hoppas hans skada inte är allvarlig.
Kommentera

En eloge till Timrå ikväll. Vi var ytterst nära att vinna kampen. Tråkigt att ett domslut fällde avgörandet.

Jag blev riktigt imponerad. Med vårt manfall lyckades vi anfalla, skapa lägen och nästan vinna. Det är strongt mot ett modo som saknade några backar medan vi spelade med en back som center i förstafemman. Tänk vad bra vi skulle ha varit med en ordentlig förstafemma och samma kämparglöd. Huva.

Tack Timrå Ik för en skön kväll. Tack för en god match!
Kommentera

oscaaaar: Alla andra utom modoliderna ser att armbågen är i maghöjd.
Ni ser ju vad ni vill se. Tänka om det varit uppe i Sparbanken vilka buu rop i tonårs toner.
Kommentera

powerTIK:

Har alltid tyckt Andersson är den klart sämsta domaren!! Han kan ta mig f-n inte ta för det som händer, utan en ren och skär kompensiationsdomare!!! Feg och ponduslös!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

shinzawai: ovårdad som i riktigt klantig och onödig men jag tyckte inte den var speciellt ful, mer av en knuff än en crosschecking.

"I NHL hade de moppat upp Sanny nu för den där respektlösheten".

I NHL hade kommentatorerna varit lyrisk över den där tacklingen, oavsett om det var "hemmakommentatorer" eller "borta". Det är väl mer trist för er då att det inte finns någon som bär modotröja som mäktar med att komma i närheten av att "moppa upp" Sanny.
Kommentera

Taurus: Rönnmark är ju tusen gånger sämre dessutom är rönnmark en riktig timrå hatare
Kommentera

Olle: Men tänk på att det är elitserien, man får ju matchstraff så fort man sätter upp näven i ansiktet
Kommentera

powerTIK:

Ja, det kanske är en smaksak, men i mina ögon så är Andersson så j-ulskt dålig!! Har sett han dömt matcher med statistiken 9*2 för båda lagen, och det är f-n omöjligt om det inte är 9 slagsmål!! Tycker helt enkelt att han är en katastrof!!!!!!
Kommentera

"Det verkade dock inte vara någon större fara med Zajkowski som vinkade till publiken när han bars av."

Så jätteont hade han, fast det var ju i foten han fick ont iofs. Men ändå. Sen tycker jag väl mest att det var Hyninng som prickade benskyddet på den "akrobatiska" räddningen.
Kommentera

Vem var Timråspelaren som tog sig illa för armen? Jag tror det var i början av tredje.

Sannys tackling var klockren - hoppas det inte innebar att Geten skadade sig annat än själsligt.

Styfs tryckning var enligt mig onödig. Till saken hör dock att det händer ett antal gånger per match och att det i det här fallet är resultatet snarare än tilltaget som skapar debatt.

Gott jobb TIK!
Kommentera

Kuben, KUBEN, KUUUBEEEN!!!!!11!!
Kommentera

oscaaaar: Då blir det ju en fråga om risk/belöningssystem. Endera anser man att det är värt att stå upp för sin lagkamrat som just fick ett våldsamt insomnande eller så var det kanske inte det? Det är lite svårare att puckla på någon som inte gjort något fel.
Kommentera

Ingen skam att förlora mot blivande guldmedaljörer...
Kommentera

Tjalle: Det var Tenktat som fick ett schysst rapp av Norrbaggen. Satt med andan i halsen men han var med i nästa byte igen.
Kommentera

Taurus: jo visst är det en smaksak men håller med att idag var karln inte bra på något sett totalt jävla kass men vi förlorar inte bara pga av domaren vi hade ju 5 mot 3 också men lyckas ju fan inte alls i pp timrå har så länge jag minns varit ur usla i powerplay det måste bli bättre till slutspelet.
Kommentera

powerTIK: 38 skott också
Kommentera

Tjalle: Det här var nog spelmässigt den sämsta derbymatchen denna säsong ..
Tycker att tacklingen från Fanny är ganska ren ..Yetman har ganska dålig koll och ser Fanny för sent och försöker undkomma tacklingen och fördärvar åxå situationen då...Fast styf trycker in hedman i Zacke och skall givetvis ha en utvisning ..ganska onödigt gjort av Styf ..Men han har för ovana att göra onödiga saker just mot Modo.. joo ni måste skaffa er en målis till timrå..
Kommentera

epa: mot vadå????????????????
Kommentera

powerTIK:

Jo, det håller jag med om, men det går inte att blunda för att han ger dom ett felaktigt pp som avgör matchen. Timrå och pp kan man inte koppla samman.
Kommentera

powerTIK: Den som lever få se...
Kommentera

oscaaaar: Ok, för en som inte orkar läsa fjorton sidor bitska kommentarer och elaka tillmälen så kanske någon vänlig själ kan förklara var Riku Hahl var idag?
Kan väl inte vara något annat än sjukdom va?

BRA MATCH AV TIMRÅ! MYCKET BRA RAKT IGENOM! ALL JÄVLA HEDER TILL INSATSEN!

Sen är det synd att Modo får två spelare skadade, men va fan - shit happens. Nu fick ni iallafall en liten känsla av hur det är att vara Timråit...
Kommentera

epa: ja inte får du se modo som mästare i år i alla fall den saken är säker
Kommentera

powerTIK: Jasså... vilka blir det då?
Kommentera

The Palm: Riku var febrig.
Kommentera

The Palm: tror han blev magsjuk eller nåt sånt
Kommentera

Rytter: Han avgör ju matchen till er fördel. När Lotvonen åker ut för en crosschecking(?!) i slutet på andra så gör ju ni 2-1. När sen Styf får en extra tvåa för charging(?!) i sudden när det är självklart att Hedman ska ha den för att han startar slagsmålet ja då avgörs ju matchen definitivt... Hur kan du då komma och påstå att han inte är den vi ska lägga större delen av skulden på??
Kommentera

powerTIK: Magsjuka var det första som sades, men det var visst feber.
Kommentera

The Palm: Vet inte var Hahl var. Men finnar och skador verkar höra samman!!
Kommentera

epa: tippar HV just nu
Kommentera

Mappe: Den Sanny fick av fjollan Wernblom i böstet då?
Kommentera

evert_38: Var det du som stod och väntade på Kuben efter matchen? Hörde att han fick eskorteras ut av Anders Lundin.
Kommentera

powerTIK: Dom har haft sin överlägsenhet den här säsongen. Tror inte att dom tar sm-guld...
Kommentera

actionleif: ok något av det iaf
Kommentera

actionleif:

Skämtar du om eskorten???
Kommentera

actionleif: Det kunde nog behövas
Kommentera

epa: som du sa den som lever får se =)
Kommentera

Taurus: Nej jag skämtar inte.
Kommentera

shinzawai: I NHL hade man hämnats, säger du. Jo, Sanny hade alldeles säkert fått käka upp sin tryckare med råge. Vad jag helt missar Anderssons totala brist på konsekvens när han då friar Sanny men tar ut Styf. För vaddå? Fick han sota för att Zajkowskij vred knäet? För något mer än en knuff var det ju inte. Men jag sa tidigt under matchen att Andersson skulle få chans att avgöra till er fördel. Synd att han fick tillfälle till detta.
Kommentera

actionleif:

Ok, och jag har full förståelse för det. God natt alla!!
Kommentera

Dream Team:

Håller med. Hade inte Zajkowskij gjort sig illa hade det blivit en dubbelutvisning för kurret!! Så bra är herr Andersson!!
Kommentera

Dream Team: Haha. Kvällshumor.
Kommentera

« · 987372 · »