1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590751 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Modo 2009-10-08

« · 1183211 Till forumet

Timrå IK - Modo 2009-10-08
Blir det fullsatt i länsderbyt tro?
Modo hade 5 200 hemma mot Brynäs!!
Folk vill väl se vinnare antar jag....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2009-10-08
sarg ut:

Hoppas verkligen det blir drag i Eon på torsdag, det behövs stöd från Västra Stå.

Nu gäller det att visa vilket lag som är numer ett i Västernorrland....

Så jag tror på 6000 + 3-0.............
Kommentera

5748 personer till derbyt, 5-2 Timrå efter en öppning med 2-0 inom 7 minuter.
Kommentera

jokklas: Bra med optimism! Jag tror på 4-2, sista i tom kasse.
Kommentera

John K: Jodå, men några saker måste förstås bättras.

Skall inte påstå att jag är något hockeyorakel eller expert men det vissa klagar på stämmer banne mig inte. Det har nämligen klagats på dålig glöd och skridskoåkning, "ingen fart", "challe har demolerat timråhockeyn" etc..

Det som funnits är väl precis detta (förutom för de med ljumskproblem). Det som saknas är snarare skärpa och kyla i sista delen, i det avgörande passet eller skottet. De far runt som duracellkaniner men när det kommer i lägen så reagerar resten av kroppen därefter på nåt sätt. För lite smartness och för mycket tuut-tuut.

Det ligger mycket i att man kan kämpa sig till segrar och vinna med stark skridskoåkning men saknas tanken bakom åkningarna och skärpan i avsluten vinner man inte då heller.

I alla fall, känner att man kommer få en bra start och då släpper lite saker i knopparna på spelarna vilket gör att man inte är så skitnödiga i slottet :-)
Kommentera

Matchtips :

Timrå 3 Modo 2

Rödvit dynamit presenteras av : Timo Pärssinen 2 , Sebastian Erixon

Nu är det dags för 3 poäng , kom igen !!
Kommentera

Andersson: I morgon gör Anger mål. Solklart.
Kommentera

Rooster23: Känns som att det är läge. Både Anger och Karlsson (spelare man hade vissa förväntningar på) ligger långt nere i poängligan med totalt 0 (?!) poäng. Hynning är också en spelare som bör göra fler poäng än den enda han har till dags datum.
Annars är det anmärkningsvärt att Axelsson lyckats göra 4 assist. Synd att karln inte har bättre sinne att göra mål. Han har sumpat massor av chanser och skulle sannolikt legat högst upp i Timrås interna om han bara haft förmågan att göra mål på sina chanser. Dessutom har vår bäste back så här långt Sebbe inte heller gjort några poäng. Jag tycker Sebbe har ett bra skott och känns livsfarlig i sina offensiva äventyr. Därför förvånar det att han inte fått några poäng med sig.

Å andra sidan finns det spelare som helt klart kommer att presentera sig, som haft missflyt och med all sannolikhet kommer att leverera. Just därför känner jag mig relativt lugn.

Hur som helst ser det ut som att våra "uttalade" vänstervingar är de som producerar bäst.

Sämre utdelning på våra chanser kan vi knappast få. Fortsätt nöta så kommer också målen framåt.

Kommentera

Framgångsrika spelare lämnar TIK blir ju bara anonyma i andra lag. Det vet ju vilken tikare som helst. Det omvända kan aldrig ske...
Kommentera

Vi behöver lite tur med pucken framöver.
Kommentera

Allt annat än vinst är en dygd, en extrem pinsamhet som bara inte får äga rum. Vi måste vinna i morrn så enkelt är det bara. Jag känner mig hånad som supporter när jag ser mitt lag spela match efter match utan att visa att man bryr sig det minsta om varken sina fans eller sig själva.

Vi vill se Timråseger i morrn.
Vi vill se ett lag som arbetar tillsammans.
Vi vill se ett Timrå IK som visar mer hjärta än någonsin tidigare.
Kommentera

Anonymous: Lite tur räcker inte. Det är skicklighet och skärpa i avsluten som måste till för att starta klättringen i tabellen.

Nu tar vi dom, nu tar vi dom, nu tar vi dom nu taaar vi dom. 4-2 mot Modo, just go for it!
Kommentera

"jag ser mitt lag spela match efter match utan att visa att man bryr sig det minsta om varken sina fans eller sig själva"

Här har vi en som vill ge Ros en match i alla fall.
Kommentera

250kg kärlek:

Här har ni lite tändvätska inför kvällen :)

Kommentera

T T: Ja, den gick inte av för hackor....
Kommentera

TimråikPower: Ledsen, men det är ren BS.

Börjar fundera på om vissa supportrar är halvfulla på varje match och inte ser vad som händer på isen (ej riktat till någon specifik!) eller om spelförståelsen överlag är så pass låg helt enkelt.
Kommentera

jokklas: Tack!
Kommentera

mattias - 74: Vad taggade modo-supportrarna måste bli när dom läser den där.

Jag gillar slutklämmen och jämförelsen med mörk chocklad.
Kommentera

Bergius: Först bilden var underbar! Kalle K när han var som bäst! *snyftar nostalgiskt*
Kommentera

Bergius: Tydligen är det inte många nolaskogsare som blivit taggade. Först hade man en förlängd deadline till onsdag, men nu har man flyttat fram den igen. 26 anmälda i skrivande stund.

Inget medlemskrav och ny deadline!
Precis, ni läste rätt, det blir inget medlemskrav på resan till Timrå!

Så det kostar endast 250:- att följa med på matchen imorgon!

Det går att anmäla sig till och med klockan 15.00 under torsdagen!!

Sprid ut det till alla och anmäl er nu!!

Artikeln publicerades av Robbin Öberg ([email protected]) ( 091007
Kommentera

TimråikPower: "Allt annat än vinst är en dygd"
Que? Dygd?
Använd inte ord som du inte vet vad det är.
Kommentera

Tikinmyheart: Trodde det var medlemskrav på resor från hockeyligan... Men tydligen inte...
Kommentera

Tycho: Ikväll kommer bottenskrapet av bottenskrapet.
På med hjälm, axelskydd o knäskydd allihopans! Om ni har o behöver på med en susp också.
Kommentera

Hahl Bundy: Vi kanske skulle ha vakter utanför så att det inte sprejas saker på väggarna... :P
Kommentera

Tycho: Hemvärnet i Söråker får rycka ut. Finns det några galna stridisar där som tycker om att avlossa några skott?
För ikväll är det tillåtet. :)
Kommentera

Tycho:
Det var på G ett tag men togs bort. Men det är inte så smart att arrangera resor för allmänheten hur som helst. Skatteverket kan vilja lägga sig i en del då ;-)
Kommentera

stefan jalonen: Hehe... Ja, de lägger väl sig i allt... :)
Kommentera

Hahl Bundy: Men inte behöver du väl nedvärdera dig själv så mycket så du kallar dig själv bottenskrap ;)
Kommentera

Paddan: hehe
Kommentera

Paddan: Ingen fara jag ser mig själv som en Einstein i jämförelse med många där jag bor :)
Kommentera

Hahl Bundy: Einstein...hmm, menar du att du bara har en pungkula? Finns inget utrymme för nätservar i fickpingisen då
Kommentera

Paddan: Bättre med en kula än ingen alls!
Kommentera

Hahl Bundy: Då blir det luftpickpingis... :D
Kommentera

Hahl Bundy: Då klarar man sig ändå, med två Steenar...
Kommentera

Lite derbynostalgi kanske?
Kommentera

Hahl Bundy: Ber om ursäkt för ordvalet.
Jag skrev det första som dök upp i min för dygnets sena timme ganska trötta hjärna. En trött skalle resulterar ofta i så korta skrivningar. Men läs mellan raderna så förstår du nog vad jag menade ändå.

Allt annat än vinst är katastrof. Låter det bättre?
Kommentera

Kanske ni vill ha länken också ;-)?
Kommentera

Hahl Bundy: Tydligen är groddjur känsliga för hormonstörande element i miljön så till den grad att de byter kön ibland.
Därför tycker jag du skall se till så Paddan får en sittplats långt från MoDo klacken, annars finns risken att det saknas mer än 2 kulor efter matchen!

Paddan: Inget illa ment, men se i alla fall upp för de mest hormonstinna i klacken ;)
Kommentera

jokklas: Äh, jag sitter hemma med någon sån där knorrförkylning, så här välkomnar vi alla element...

Men allvarligt talat, finns det något som talar för något annat än en Timråvinst ikväll? Ni har bästa målvaktsparet, bästa tränaren, bästa backarna och de bästa spjutspetsarna. En klar 7-2 seger, skulle jag säga.
Kommentera

Paddan: Äntligen en modoit med självinsikt... :P
Kommentera

Paddan:

"En klar 7-2 seger, skulle jag säga"

Oj oj.....här jobbas det för att skruva ner de egna förväntningarna ser jag. Allt annat än en fullständig Modo-kross är ju ett präktigt fiasko för plantskolan norröver skulle jag vilja säga. Ni möter ju seriens särklassiga jumbo....
Kommentera

mikenomad: Såklart vi skall nita er med 7-2 utan vår 1e och 2e center. Jag blir faktiskt smått sur om det inte blir en större vinst än så.

Jag menar vi har ju faktiskt mäktat med färre mål frammåt men det är väl den enorma defensiv vi har som gör att vi vinner med så stora siffror i kväll.

Det enda man hoppas på inför den här matchen är att man faktiskt skall få lite underhållning vilket det varit tunt med. Hoppet är väl att det blir hawaii hela matchen för med det självförtroende dessa lag bör ha så förväntar jag mig inget skönspel.
Kommentera

Kent har tydligen skrivit en ny låt till Timrå IK som handlar om Modo o deras fans. Töntarna heter den.
Lyssna o njut :)
Kommentera

MorganaLefaey: Vilka cntrar var borta sa du?
Kommentera

Ambroo: CENTRAR
Kommentera

Hahl Bundy: Underbar! Nu ser man fram mot plattan.
Kommentera

Ambroo: De två som var tänkt att centra de två första formationerna. Sundström och Steen. Men vet inte hur lång tid Steen har väntat efter sin hjärnskakning och han kanske dyker upp till spel så jag inte gått igenom laguppställningen.
Kommentera

mikenomad: Plattan, måste du dit för att skaffa stimulantia? Fast det är klart så tråkiga som t.ex TIKbiff och Hahl Bundy är, så förstår jag dig...
Kommentera

MorganaLefaey: Inte utan att man avundas er lite. Saknar själv tiderna då vi åtminstone kunde skylla de dåliga resultaten på skador....
Kommentera

Paddan: Äh...ska jag ha stimulantia behöver jag bara åka till torget i Timrå...
Kommentera

Är det någon som vet om det är Swedbank Arena de pratar om här?

Kommentera

« · 1183211