1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590763 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Modo 2010-03-01

« · 1241706 Till forumet

Sv: Timrå IK - Modo 2010-03-01

Var höll trummisen hus idag? Spelarna undrar.

Kommentera

10-5 i inbördes mot Modo den här säsongen. Det är godkänt.
Kommentera

dr-nix: Spårar spelarna varje gång det BORDE varit en utvisning så skulle ju laget ha lika många tior som typ...Modo. Jag tycker att den där situationen sammanfattar ganska bra vad som händer när primadonnor upptäcker att dom inte särbehandlas bara för att dom en gång var något som andra spelare aldrig blir.
Kommentera

Olle: i ärlighetens namn tycker jag nog också att det skulle ha varit utvisning där. Men med det sagt får ju inte Foppa spåra ur bara för att det inte blir det.
Kommentera

73Sjöbba:

Klockren analys.
Kommentera

T T:

Behållning #1: Matchen såklart.
Behållning #2: Modos GB =)
Kommentera

dr-nix: Om man får tro Aravirta så var det ju nästan "knätacklingen" på forsberg som avgjorde matchen. "Den var väl sooooklaar. Sooooklaar utvisning".
Kommentera

T T:

Jaji, efter viss analys ser det inte bättre ut. Tanken var rätt då jag besvarade Frimans grej, men det blev ändå fel i och med att jag även skrev lite inför matchen-snack i samma tråd. Tänkte att man skulle bespara forumet på alltför många inlägg. Ett jävla dilemma det där...
Kommentera

dr-nix:

Jag tycker att Aravirta ändå är stor i motgångens stund.
Kommentera

DJ Hemp: Jag tror att det började med ditt Neil Young-inlägg.         ;)
Kommentera

Presskonferensen ligger nu uppe på Timrå TV för de som vill se den.

Redigerad kommentar

Kommentera

Nu måste jag agera trådpolis och undra hur matchsnacket hamnade under "Apropå nånting"...?
Kommentera

MB: Det var i a f smartare att ta dom då och inte släppa in mål, än att göra som Modo.
Kommentera

Dramatik i afton igen! Fast denna gång var det på riktigt! Inget plastigt! Ingen uppgjord match! Inget "Go Canada Go!!!1"! Bara en tvättäkta Timrå-seger! Så genuint som det bara kan bli! 4 REAL!!!1 Årets skönaste vinst - hittills :)

Ännu en poäng till godo gentemot SSK...

Lall On Lall On

Redigerad kommentar

Kommentera

Skön seger!!!! Men ledning med 5-4 och då dra på sig 2 st utv i sista minuten är ju inte så smart, tänk om de kvitterat då vet jag inte vad jag gjort.
Kommentera

Pätr: Skönt med vinst. Vi är liiiite längre ifrån kvalserien och Modo är liiite längre ifrån ett slutspel. Pinsamt begränsade glädjeämnen denna säsong.
Kommentera

Pätr:
Nygårds visra känslor, Challe fattar inte att vi vunnit
Kommentera

Olle: Jaaaaaaaaaaaa, vi vann!
Kommentera

John K: Är det inte bättre att dyka upp på SSK's och Rögles matcher? Känns mer troligt att vi klarar oss kvar på grund av deras brist av spel än timrås egna spel.
Kommentera

Hyfsat ljummet länsderby från min sida. Måhända är det OS-uppehållets fel. Det fick mig att se nyktert på saken, och inse att det - med största möjliga sannolikhet - blir ingenmansland och sommarlov inom en snar framtid.
Och lika bra är det. Den här säsongen har varit en enda stor pina. Dessutom en jävligt icke-underhållande sådan. Till skillnad från exempelvis 05-06, när vi åtminstone lirade frejdigt medan vi åkte på spö.

Men, Modo är Modo så...givetvis tarvar estetiken och den goda smaken en timråseger i afton. Något jag dock håller som ett föga troligt scenario. Alla tecken tyder på en försmädlig och komfortabel modolidviktoria, allt givetvis ackompanjerat av de mest icke-tilldragande glädjerusiga fultrynen som enbart en öviksk genpool kan framavla.

Lika bra att säga det på förhand: hockey är en skitsport!
Kommentera

TIKbiff:Vi ha noll poäng med kuben denna säsong.
Kommentera

TIKbiff: Om Kuben & Sjöberg visar lite Brynäshjärta så ger dom inte Modo någon 3 poängare. :P
Kommentera

John K:
Kuben OCH sjöberg som domare....
grattis modo.
Kommentera

mikenomad: Nu får vi lov att ställa upp! Denna match är verkligen viktig och allt stöd laget kan få är bra.
Se nu till att det blir fullt ös och att vi visar att vi verkligen vill vinna i kväll.
Då kanske spelarna också begriper det. Låt oss visa att publiken blir den extraspelare som så väl behövs för vinst.

Glöm håret för h....te!!!
Kommentera

mikenomad: Hrrmm hrrm..... vilket hår?
Kommentera

T T: Precis. Jag brukar inte vara omöjlig och kan vara flexibel men vissa rutiner ruckar man inte på.
Kommentera

mikenomad: Första måndagen varje månad, vare sig det behövs eller inte.
Kommentera

Hahl Bundy: Jag hade gärna gått men kan tyvärr inte, ska tvätta håret då.
Kommentera

T T: Hoppet är nog att ssk inte vinner fler än 2-matcher till......
Kommentera

Hahl Bundy: I helvete heller! Det här är vår stolta borg. Det blir inte mer än 1-6.
Kommentera

Hahl Bundy: Här jinxas det :-)
Kommentera

Vet inte varför jag ska ner o se på förnedringen av Timrå ikväll men det har nog med min sjuka gen att göra.

Tips: 1-9 vi kommer att ha maximalt flyt o undvika 2-siffrigt i baken.
Vi får vara nöjda så.
Kommentera

Timrå IK - Modo 2010-03-01
Medan OS-avslutningen rullar på som bäst i bakgrunden dimper tidningarna ner på hallgolvet. Japp, nu i dagarna kommer såväl ST som Dagbladet till familjen Hemp. Jag väljer dock att citera några ord från Dagbladet, eftersom ST av någon anledning fokuserar mer på MoDo...

KARLSSON STARK I COMEBACKEN - I KVÄLL VILL HAN BESEGRA MODO

Mot Skellefteå var Mattias Karlsson tillbaka efter skada och gjorde en bra insats.
I kväll vill Timråbacken ha tre poäng mot MoDo.
- Det är väldigt mycket på spel, säger Karlsson.

TRÄNARSNACK

Challe Berglund, tränare i TIK:

- Surt att vi inte fick med oss fler än en poäng med tanke på att vi hade ledningen vid flera tillfällen.
- MoDo slaktade Färjestad i lördags och de är ju på jakt efter lagen ovanför strecket och vi är på jakt efter dem. Vi har vunnit två matcher var så här långt under säsongen och det skulle smaka mumma med en tredje seger för vår del.

SKADOR

Timrå:

Fredrik Sonntag (handled), Eric Moe (sjuk) och Kamil Piros missar kvällens match.

MoDo:

Per Hållberg (handled), Per-Åge Schröder (fotled) missar matchen. Henri Laurila (sjuk) är osäker.

MITT TIPS

Timrå - MoDo 1-10

OS-FINALEN

Den var uppgjord. Precis som de flesta matcher i Nordamerika. Detta var alltför uppenbart i och med USA:s skumma kvittering i slutsekunderna samt att jänkarna sedan verkade helt ointresserade i förlängningen. Allt för dramaturgins skull, allt för Kanadas skull, alltför uppenbart för oss som granskar kritiskt...
Kommentera

« · 1241706