Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Kopierar det här inlägget från forumet på modohockey.se:
"Hur kan ni sitta och gnälla och skylla på domaren när våra fyra största totalt tappat huvudet och skämt bort sig för hockey-Sverige?
Det luktade MoDo-DIF i Kempis lång väg och jag undrade om inte några klubbor skulle knäckas och en viss person köra över domaren. Hade matchen spelats i Kempis hade vi sätt en repetition av det som hände den matchen.
Jag är så otroligt besviken på domaren, men så otroligt mycket mer besviken på våra så kallade ledare i laget. När Sundström, Markus och Foppa åkt på idiot-utvisningar står Svartvadet och cross-checkar vilt mitt framför domaren. Vad är det för ledarskap?
Om jag var Hannu, Zu, Pik, etcetera skulle jag ta mitt pick och pack och dra. Varför vara med om sådan här skit?
Pinsamt, patetiskt, riktigt ynkligt av våra så kallade stjärnor och ledare som ska försöka inbilla oss att de bryr som om att ta MoDo till slutspel."
Bragd-Birger: Ja, alltså sekreteriatets enorma misstag får debaclet med för sent släppta skidskyttetjejer i lilla OS att framstå som en bagatell i sammanhanget.
Oförlåtligt!!1!!1
KARLSSON STARK I COMEBACKEN - I KVÄLL VILL HAN BESEGRA MODO
Mot Skellefteå var Mattias Karlsson tillbaka efter skada och gjorde en bra insats.
I kväll vill Timråbacken ha tre poäng mot MoDo.
- Det är väldigt mycket på spel, säger Karlsson.
TRÄNARSNACK
Challe Berglund, tränare i TIK:
- Surt att vi inte fick med oss fler än en poäng med tanke på att vi hade ledningen vid flera tillfällen.
- MoDo slaktade Färjestad i lördags och de är ju på jakt efter lagen ovanför strecket och vi är på jakt efter dem. Vi har vunnit två matcher var så här långt under säsongen och det skulle smaka mumma med en tredje seger för vår del.
SKADOR
Timrå:
Fredrik Sonntag (handled), Eric Moe (sjuk) och Kamil Piros missar kvällens match.
MoDo:
Per Hållberg (handled), Per-Åge Schröder (fotled) missar matchen. Henri Laurila (sjuk) är osäker.
MITT TIPS
Timrå - MoDo 1-10
OS-FINALEN
Den var uppgjord. Precis som de flesta matcher i Nordamerika. Detta var alltför uppenbart i och med USA:s skumma kvittering i slutsekunderna samt att jänkarna sedan verkade helt ointresserade i förlängningen. Allt för dramaturgins skull, allt för Kanadas skull, alltför uppenbart för oss som granskar kritiskt...