Roger agera sära på Elias och Jonte gå ner på folk gör nått omg annars är det kört. Fullsatt och så jävla dåligt när man har chansen att få tillbaka publik ser ut som en träningsmatch var jag tränare nu skulle jag explodera och väcka laget gå ner på folk få de att fatta att det är ALLVAR ingen jävla lek
RunarUp: om Modo är ett neandertal-gäng är vi några skönlirare i så fall? Nej är det några som ska skämmas så är det vi, kvällens glaslirare vill inte ta någon extra smäll för att göra jobbet som behövs. Att man är 18-19 år gammal är fan ingen ursäkt, dessa grabbar vill väl spela i NHL? Jag hoppas dom förstår att scouterna på läktaren är där för att utvärdera dom, inte för att äta billig korv.
Heisenberg: Modo gör sin skithockey bra. Deras chans är att använda sina kilon och mot Timrå får dom löjligt bra betalt. Men jag har svårt att se att deras spel ska ta dom så mycket högre upp i tabellen.
Mot ett annat, mer neanderthal-spelande gäng får detta inte samma effekt. Är otroligt glad att jag håller på Timrå. Oavestt hur det ser ut idag och hur matchen än slutar.
Heisenberg: hur i helvete kan Modo göra oss dåliga när dom gör alla andra lag bra? Nä felet ligger hos oss själva. Spelarna blir less över att bli utstyrda och tar riktiga pissavslut från omöjliga vinklar. Men skulle man börja åka skridskor så skulle man vinna närkamper och då skulle man komma till kvalitetschanser också. Tyvärr åker våra spelare runt och glider och längtar efter sitt PS4 hemma i vardagsrummet och då vinner man inga matcher. Tycker inte Modo behöver anstränga sig nämnvärt och den där pucken dom snubblade in kan mycket väl räcka hela vägen ikväll.
Jag tycker inte riktigt vi kämpar sådär som man vill se.. lite för mycket avstånd till motståndarna i spelet utan puck. Inte för att stänga yta isst utan mer för respekt... inte bra!
Backarna måste med i anfallen mer. Bra att vara safe hemåt men när man ligger under och särkskillt i den andra perioden när motståndaren har långt till sitt bås för byten då behöver man vara hårdare med att förpassa spel offensivt...
Heisenberg: Ja, det är lite tråkigt att vi lyckas prestera årets sämsta match i derbyt. Inte en passning rätt och när vi väl kommer in i zonen är det ingen annan där. Hoppas det här bara betyder att de har sparat allt krut till tredje.
Vet inte om Modo gör oss dåliga eller om vi inte är bättre ikväll, tycker vi behöver jobba på nerverna oavsett. Har inte sett oss spela så tafatt hemma på hela säsongen, kan inte vara en slump att det händer just denna match.
Sputnik: Va i helvete väntar de på börja spela och tackla för helvete står som kärringar och skakar bänka dvärgen till och börja med helt kass som vanligt
Smokey: De står mest och väntar tycker jag. Alltid tvåa på pucken och kommer de någon gång i läge så är det oskymda slagskott från förlängd mållinje ute i hörnen. Det här håller inte.
Sputnik: Mattson ska ju bara ha den där pucken, precis som han skulle tagit ett par mot Västervik också. Tycker att det var ett misstag att inte spela Ohre denna match, Mattson känns inte riktigt på tå.
Jävla skitattityd man visar upp idag, ingen verkar vara beredd att göra jobbet ikväll.
El Maco: jag tror vi kan slå fast vid det här laget att vi inte kommer att göra några mål med oskymda slagskott från mils avstånd, det är inte Salo som står.
Sjukt lågt tempo i matchen, jag är lite besviken än så länge.
Olle: vi har spelat fast oss själva bakom egen förlängd mållinje några gånger när det inte kändes så stressigt från början. Kanske lite mer sarg ut i mitten i andra tack?
El Maco: känns som att Modo inte hade vunnit en enda närkamp om vi hade varit intresserad av att åka skridskor, istället väntar vi in modoiterna och helt enkelt låter dom vinna närkamper i vår zon.