1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590833 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01

« · 1805333 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2017-03-01
Sputnik: Jaaa så rättvist!!
Kommentera

Sputnik: Sen nog för att jag gillar Molinder, men tycker inte att han är en top 2 center offensivt sett. Nästa säsong bör man nog satsa på lite mer spets vad gäller centersidan. Molinder är smart defensivt men Lite uddlös framåt mestadels. Då vi gick som bäst var han väl back dessutom.
Kommentera

Orättvist kanske är fel ordval, det handlar ju om att göra flest mål. Men i ärlighetens namn har modo inte haft mer än en målchans. Sett till spelet i sig tycker jag det är orättvist utdelningsmässigt.
Kommentera

Heisenberg: varför är det orättvist att vi ligger under? Inga domartabbar eller felaktigt bortdömda mål, bara magskott och ineffektivitet. Det är ju inte orättvist att Hanses är bra liksom.
Kommentera

Känns som övriga spelare steppat upp nu när dom inser att man kan få chansen i en bättre kedja om man spelar bra. För övrigt är det väldigt orättvist att vi ligger under denna match.
Kommentera

Heisenberg: Nej en enda fungerande kedja funkar inte, tycker även som du att det känts som vi haft lite mer hot från flera kedjor än så länge. Sen är det ju Inte wedins fel att Dahlen bränner ett friläge, Dahlen och E.P är så pass bra att dom klarar att driva en kedja utan varandra, vi var ju dessutom framgångsrika i början av säsongen när grabbarna var i olika kedjor.
Kommentera

Kongo: Mora tycks inte sakna honom denna sässe. Å andra sidan spelar han regelbundet i Norska landslaget och så jäkla dåliga är inte dom.
Svårbedömd.
Kommentera

sargad: absolut, sen kan man ju ha synpunkter på att man gör detta med två omgångar kvar och en formkurva som pekar rakt ner i källaren. Men vi kan ju inte råka värre ut än att vi floppar i mecca race och det är väl i så fall redan "inprisat i kursen" om man säger så. Det positiva med ett sånt scenario är ju att vi får inleda silly snabbare!
Kommentera

Woody: Ja måste blivet på någon camping i Norge när nubben och han drack 96%
Kommentera

Sputnik: Colliton har ett väldigt bra rykte. Inte omöjligt att han inte såg det som någon större förlust att bli av med en sådan bekväm spelare som Stene.
Kommentera

Kongo: man kan inte leva på endast en kedja, tycker ändå vi skapat mer chanser fördelat på fler kedjor idag än tidigare. Man kan heller inte göra en bedömning efter en period, ha i åtanke att när vi gick som tåget i höstas så spelade inte Dahlen och Pettersson i samma kedja heller. Så jag tycker det positiva med det väger över det negativa.
Kommentera

nila: han personifierar hela laget, som helhet, ganska bra tycker jag. Ganska vek, lågt hockey-IQ, ineffektiv, statist.

Naturligtvis finns det ju undantag och det är väl just förstalinan som ger hopp om att vända den här matchen. Vi är inte sämre än Modo just nu.
Kommentera

Woody: Vet inte om han bara inte fått till det i Timrå,har för mig att Colliton ville behållt han i Mora men att vi lyckades få han.
Kommentera

Heisenberg: Hur ser du på att den enda fungerande kedjan splittrades? Det är den andra aspekten på det hela.
Kommentera

Olle: When you talking about the trolls, they standing in the forest.
Bra att det tas initiativ att laborera fram ett bättre fungerande lag inför Mecca 👍
Kommentera

Olle: Det värsta med Stene är att han är så karaktärslös. Sannolikt lär han ha en vilja, men han uppträder som att han inte hade någon.
Kommentera

Olle: Tyvärr är det en spelare som inte har hamnat i en svacka. Han har helt enkelt aldrig varit där uppe. Hur gick det till när han värvades?
Kommentera

Olle: ändå märkligt att han inte kan bättre, producerade trots allt 23p förra säsongen, man hade ju hoppats att han skulle ta ett steg till i utvecklingen istället för precis tvärtom!
Kommentera

Timrå IK - MODO Hockey 0-1
Kommentera

Sputnik: det bara måste finnas någon som kan ta hans plats. Utan att vara överjävlig mot killen så kan jag inte minnas någon spelare i Timrå i modern tid som har varit så dålig och bidragit så lite som han gör.
Kommentera

Sputnik: så logiskt att Modo tar ledningen, dom har slagit ifrån sig en halv period, det brukar vara ett säkert tecken på att vi släpper in en kasse.
Kommentera

Olle: Ja jag vill inte vara taskig mot Norrbaggen, men har vi måste väl ändå ha nån junior som gör det bättre?
Kommentera

Det är skönt att känna hopp även när förstakedjan inte är på isen.
Kommentera

Herminator: Mattsson ligger trots allt på över 92% i räddningsprocent fortfarande, inte helt uselt. Att han hamnat mer i fokus på sistone beror mer på timrås oförmåga att producera framåt samt att även det defensiva spelet fallerat allt eftersom...
Kommentera

Heisenberg: Stene får pucken i kanonläge mitt i slottet, missar pucken när han ska skjuta...han är lite som papphammar på skridskor, allt blir bara gräsligt fel.
Kommentera

Förstår verkligen inte löökes roll i PP, kom igen nu sätt pucken!
Kommentera

Heisenberg: det har varit mycket Depp den sista tiden men en mer positiv injektion tycker jag att hållander är. Ser lovande ut!
Kommentera

Timrå IK - MODO Hockey 0-0
Kommentera

Ragnarok: Mattsson har väl släppt för många första skott ett tag för att få börja.
Kommentera

Ragnarok: Lille herr Dahlén vinner Guldgallret 2017 👍😊
Kommentera

Snälla gör en supermatch och få upp självförtroendet inför mecat.
Kommentera

1-4 och Gravölen ikväll
Kommentera

Ser ingen Mattsson, spelar han inte?
Kommentera

Spännande att han bytt i kedjorna nu, Wedin i första också istället för Pettersson precis som jag ville. Hoppas det inte är för sent bara, men bra att dom tar till åtgärder. Står dock fast vid att jag tycker det borde gjorts betydligt tidigare. Skönt med lite positiva nyheter i laget så man slipper gnälla och bli frustrerad hela tiden. Nu är det upp till bevis ikväll!
Kommentera

Otto1: Jasså Roger särar på E.P och Dahlen alltså. Tror nog allt att Roger varit inne och smygläst och snott tips från oss här på HS. ;)
Kommentera

Förstakedjan splittrad, Wedda in i första, Hardegård i första backpar🙏Dom verkar ha lyssnat på våra önskningar. Förstår dock inte varför en av seriens bästa tekare (21 Johnsson) spelar som ytterforward
Kommentera

Uppställningen för kvällen.
Kommentera

jå1: stats.swehockey.se/Game/LineUps/302990

Ludde är med men inte JW.

Nya kedjor!
Kommentera

Mattsson

Hardegård - Persson
Westlund - Dahlroth
Strömberg - Nilsson
Själlin

Dahlén - Lauritz - Wedin
Pettersson - Molinder - Lööke
Johnsson - Boyce - Ludde
Berglund - Stene - Hållander
Erenrot
Kommentera

Herminator: Roger sa det till sporten.
Kommentera

Modano: Man kan föra fram åsikter på olika sätt. Tror att många här på snacket är frustrerade med bristen på synliga initiativ från tränar o ledarteam. Tycker alltså att man kunde gjort bättre jobb i flera delar. Men för det är ju inte dessa förtjänta av att bli kallade idioter och tokhånade. Det leder ingen vart.
Sedan är det som Kongo skrev, solklart är spelarna medansvariga, men jag tycker att det ligger på tränarteam att t ex skruva på kedjeformationer.
Kommentera

jå1: Var såg du Det?
Krossa MoDoliderna!
Kommentera

kulltorp: Såg att JW och Ludde var osäker till spel.
Kommentera

Bragd-Birger: Ja dom gör säkert sitt bästa, självklart. Men rakt ut sagt kan man väl säga att dom helt enkelt är så dåliga så det ger ett intryck av att det ser ut som att dom inte ens försöker. Att två tränare på denna nivå inte kan se att det är ett problem med 3 kedjor som inte producerar överhuvudtaget tycker jag är tragiskt. Eller dom kanske ser det, men dom gör inte ett skit för att försöka förändra det.
Kommentera

Nisse på Mon: 2-7 i baken får vi ikväll...
Kommentera

Heisenberg: Jag tror absolut att tränarna gör sitt yttersta för laget. Däremot tror jag inte på deras förmåga. Vi är fortfarande pinsamt dåligt organiserade, och allt anfallsspel bygger på individuella initiativ. Dessutom verkar nubben och tränargänget osynkade. Förutom EP och JD - som skulle utvecklats även med mig i båset - går dom flesta spelarna mer bakåt än framåt. En säsong till så har vi boyce, JP, Didrik mfl i ettan.

Spelarna har ett stort eget ansvar, men när det ser så glädjelöst och tafatt ut rakt över (med kända undantag) är det uppenbart att något är jävligt fel. Den här säsongen ser ut att sluta i ett stort antiklimax, och det är inget annat än ett gigantiskt misslyckade. Förhoppningsvis får det konsekvenser. Lite nytänk i form av nytt-och-fräscht skulle den här föreningen må jävligt bra av.

Med det sagt: krossa Modo.
Kommentera

Och jag är medveten om att det kanske inte blir någon skillnad även om han gör om i kedjorna, men grejen är att han inte ens ger det chansen. Jag får bara intrycket av att dom har gett upp denna säsong mer eller mindre.
Kommentera

Perreman: Det är dom flesta medvetna om här inne, det är nog just därför det är mycket negativt tyckande här inne, mig själv inkluderat. Det är så otroligt onödigt och en riktigt jobbig känsla som supporter att se på när föreningen sakta slarvar bort att göra något bra av säsongen. Jag hade varit otroligt nöjd att ligga topp 8 om vi hade haverat i nedre regionen av tabellen i år. Men nu när man sett och vet kapaciteten i detta lag så är det jävligt svårt att hålla humöret uppe när det är som det är just nu. Jag får nästan känslan att tränarna pissar på fansen och spelarna genom att vara så extremt handlingsförlamade. Känns inte som dom gör sitt bästa, och det är jobbigt att se på medan man tänker tillbaka på hur bra vi gick på hösten.
Kommentera

Vi ska fortfarande komma ihåg att vi i år gjort en betydligt bättre säsong överlag än något av åren sen vi trillade ur. Sen att vi inte bibehållit samma vinnande spel som under hösten är synd.
Men absolut, formationerna måste de pyssla med som läget är.
Kommentera

« · 1805333 · »