Sputnik: Får väl passa på här att önska herrskapet ett stort lycka till i slutspelet, ni har gjort en fantastiskt fin säsong och med lite medstuds kan ni gå riktigt långt.
Modo går på semester om några dagar så vi ses på sca-cupen igen i höst.
Sputnik: Fast det hade nog inte skadat att ha en frisk Johan Persson tillsammans med E.P och Lööke, båda är mer framspelare och Persson skulle nog kunna synka bra ihop med grabbarna.
Sen tycker jag det blir smärtsamt märkbart att EP behöver Dahlén mer än tvärtom. EP är en riktig talang men Dahlén är ett par klasser bättre. Han skapar på egen hand, han är en målskytt med ett riktigt bra målsinne och han har den där glöden som EP saknar. Kanske EP kan komma till sin rätta med en riktig sniper att lägga mackor till men Dahlén kan skapa sin egen framgång. Ska bli riktigt spännande att följa den grabbens karriär.
Olle: Känns som Lööke vaknat till på riktigt nu när han får spela med E.P, han har haft ett helt annat driv än så länge. Kedjan Dahlen, wedin lauritzen känns riktigt tung än så länge. ;)
Herminator: snacka om scenförändring i spelet nu när man kastat om lite i kedjorna. Varför gjorde man inte det här för 10 omgångar sedan? Matchen i sig kan väl gå precis hur som helst men tänk vad många poäng man kastat bort dom senaste 10 omgångarna med fantasilösa kedjor som i bästa fall kastat vinkelskott i maghöjd.
Sputnik: Sen nog för att jag gillar Molinder, men tycker inte att han är en top 2 center offensivt sett. Nästa säsong bör man nog satsa på lite mer spets vad gäller centersidan. Molinder är smart defensivt men Lite uddlös framåt mestadels. Då vi gick som bäst var han väl back dessutom.
Orättvist kanske är fel ordval, det handlar ju om att göra flest mål. Men i ärlighetens namn har modo inte haft mer än en målchans. Sett till spelet i sig tycker jag det är orättvist utdelningsmässigt.
Heisenberg: varför är det orättvist att vi ligger under? Inga domartabbar eller felaktigt bortdömda mål, bara magskott och ineffektivitet. Det är ju inte orättvist att Hanses är bra liksom.
Känns som övriga spelare steppat upp nu när dom inser att man kan få chansen i en bättre kedja om man spelar bra. För övrigt är det väldigt orättvist att vi ligger under denna match.
Heisenberg: Nej en enda fungerande kedja funkar inte, tycker även som du att det känts som vi haft lite mer hot från flera kedjor än så länge. Sen är det ju Inte wedins fel att Dahlen bränner ett friläge, Dahlen och E.P är så pass bra att dom klarar att driva en kedja utan varandra, vi var ju dessutom framgångsrika i början av säsongen när grabbarna var i olika kedjor.
sargad: absolut, sen kan man ju ha synpunkter på att man gör detta med två omgångar kvar och en formkurva som pekar rakt ner i källaren. Men vi kan ju inte råka värre ut än att vi floppar i mecca race och det är väl i så fall redan "inprisat i kursen" om man säger så. Det positiva med ett sånt scenario är ju att vi får inleda silly snabbare!
Sputnik: Colliton har ett väldigt bra rykte. Inte omöjligt att han inte såg det som någon större förlust att bli av med en sådan bekväm spelare som Stene.
Kongo: man kan inte leva på endast en kedja, tycker ändå vi skapat mer chanser fördelat på fler kedjor idag än tidigare. Man kan heller inte göra en bedömning efter en period, ha i åtanke att när vi gick som tåget i höstas så spelade inte Dahlen och Pettersson i samma kedja heller. Så jag tycker det positiva med det väger över det negativa.
Olle: When you talking about the trolls, they standing in the forest. Bra att det tas initiativ att laborera fram ett bättre fungerande lag inför Mecca 👍
Olle: ändå märkligt att han inte kan bättre, producerade trots allt 23p förra säsongen, man hade ju hoppats att han skulle ta ett steg till i utvecklingen istället för precis tvärtom!
Sputnik: det bara måste finnas någon som kan ta hans plats. Utan att vara överjävlig mot killen så kan jag inte minnas någon spelare i Timrå i modern tid som har varit så dålig och bidragit så lite som han gör.
Herminator: Mattsson ligger trots allt på över 92% i räddningsprocent fortfarande, inte helt uselt. Att han hamnat mer i fokus på sistone beror mer på timrås oförmåga att producera framåt samt att även det defensiva spelet fallerat allt eftersom...
Heisenberg: Stene får pucken i kanonläge mitt i slottet, missar pucken när han ska skjuta...han är lite som papphammar på skridskor, allt blir bara gräsligt fel.