1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20

« · 2015895 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2019-12-20
RasmusVS: Jag skrev bedrövligt. Och tyvärr lär min dotter bli utsatt för hundratals nyp i rumpan nu när hon blir vuxen, men det är inte min poäng. Jag har aldrig försvarat Hanses eller banaliserat hans brott. det jag vände mig emot är folk som tycker att det är mycket värre än att köra rattfull. Jag skrev av två onda ting och det är precis vad det är. Dock är riskerna med rattfylleri oerhört mycket större och att banalisera det i mina ögon oerhört mycket värre.

Hanses har till hans försvar accepterat straffet utan att på något sätt skylla i från sig och vad det verkar lärt sig något.
Låst ämne

8839: Timrå till SHL 2020/2021!
Enligt Wennerholm har tåget redan gått men det kan väl bara betyda en sak.
Låst ämne

Nevink: Jag kan lova dig att det finns bättre sätt i så fall än detta, till skillnad från dig är jag rätt övertygad om att hon inte hade applåderat tilltaget om hon varit på plats, då är det snarare troligt att hon genom minnesbilder fått återuppleva något som hon säkerligen jobbat hårt och kanske fortfarande jobbar hårt med att lägga bakom sig.

Men hey, det är det ju värt för att få ett psykiskt övertag på en båsöppnare.
Låst ämne

8839: Jo ikväll var MoDo lite starkare och bättre än Timrå och det syndes även på resultattavlan.
Låst ämne

J F K: Den är 100%-ig. Du tycker man borde vifta bort Hanses beteende som ”inte så farligt”. Undra om du tänkt så om det vore din dotter också. Idiot.
Låst ämne

Simmalugnt: Jag förstår såklart att man försvarar sina egna till varje pris. Men att Hanses ska få skämmas är väl inget ont med tanke på vad han gjort? Inget ont om Hanses, alla kan göra misstag, men när diskussionen istället blev om banderollen än om gärningen, då blir iallafall jag förvånad.

Modo var bra idag, trodde Timrå skulle få till en övertid, men icke det.
Låst ämne

Costanza: Ett misstag av Brattström gjorde att MoDo vann ! samt Madsen ogenomtänkta tilltag var också bidragande orsak .
MoDo är inte bättre än Timrå .
Låst ämne

Nevink: Så först säger du att det är dumt att gissa, sedan ger du dig på en gissning som passar din agenda.

Den logiken var fan sämre än Hardegårds avslut.

”Sådana saker ska upp till ytan.” Du vet att riksmedia rapporterade om det där va? Det är inte som att de där pajasarna kom med årets scoop.
Låst ämne

BlackBay: Bara 2 SPELARE SOM HÖLL MÅTTET IDAG Viktor Brattström och planens utan konkurans bäste spelare Fiip Westerlund
Låst ämne

RasmusVS: Läsförståelsen är inte särskilt bra ser jag.
Låst ämne

RasmusVS: Förklara för en okunnig snälla???
Låst ämne

J F K: Oväntat att Bjästa/Övik försvarar sexbrott. Hanses ska få skämmas tills han inte går längre. Gå hem till ditt sexbrottslingsvurmande forum.
Låst ämne

J F K: Ja, det skvallrar en del om tankeförmågan ifall man på fullaste allvar anser det hade varit mindre allvarligt att köra rattfull än en hand på fel plats på dansgolvet.
Låst ämne

Nevink: Fel. Jag tycker att det Hanses gjorde var bedrövligt, men av två onda ting är rattfylleri oerhört mycket värre. Börjar vi prata om våld eller våldtäkt kanske vi kommer nära,.men nu var det ett tafsande när man är berusad. Han förtjänade sitt straff och har sonat det.

Dock är rattfylleri oerhört mycket värre som sagt, framförallt när man på ett forum tycker att det i sammanhanget är någonting banalt. Alldeles för många har redan dött av sådant.
Låst ämne

Simmalugnt: Man kan tro mycket, men hur hon känner sig vet bara hon. Jag tror på riktigt hon tycker det är bra på ett sätt, gör man en sådan grej så ska man skämmas, ja även inför ett fullpackat NHK. Såna saker ska tas upp till ytan.

Skammen gör bara läxan ännu snabbare, han ska bli påmind om det. Det kommer göra honom gott i framtiden.
Låst ämne

Nevink: Och hur tror du att den utsatta kvinnan känner när ett gäng fjunpojkar trivialiserar och gör sig lustiga över det hon blivit utsatt för?
Låst ämne

J F K: Finns kvinnor som mår sjukt dåligt av sådana angrepp. Men det fattar du tydligen inte. Bara ett sånt angrepp visar tydliga signaler, varningssignaler på den karln som kan bära mycket längre än tafsande.

Sen att du vill greppa efter halmstrån då ni själv inte har nåt att komma med när det gäller våra spelare visar vart nivån ligger nånstans. Men han var väl full när han gjorde det, så då är det helt OK i er bok antar jag.
Låst ämne

Nevink: Jag har mest läst om Timråsupportrar som skämdes för den pinsamma banderollen.
Låst ämne

6870: Tack själv!
Låst ämne

bisterfinnen: Tack broder ❤
Låst ämne

JonteD: Bra sagt ✊🏼
Låst ämne

SMÅLAND: Skål och tack för en grymt bra match!
Låst ämne

SMÅLAND: Skål broder! ❤️
Låst ämne

Surt med torsk
Låst ämne

Nevink: Ärligt talat tänker jag inte försvara Hanses, men tycker man på allvar att det är bättre att köra rattfull än att tafsa en tjej på rumpan saknar man faktiskt en hel del.
Det är klart att man inte ska tafsa, men att köra rattfull med risk att köra över en människa eller flera är så extremt mycket värre i min bok.

Fast du kanske försvarar rattfyllerister?
Låst ämne

I hockey handl om att näta...
Ikväll näta vi för dåligt trots massor mä klockrena utvisningar ifrån min domarkollega!!
Hiljanen!!
Nä....bar att inse...vi är int topp 3 just nu...
Vi har torsken mot Löven..Bofors...å ikväll MoDo...
Vi är nära men int där...
Nu tar vi jullov till den 27...
Låt dä rinna lätt!!
Å God Jul allesammans!
Å framförallt GRATTIS Modo till vinsten ikväll!!
Vi är Timrå IK och vi ger aldrig ALDRIG upp @!!
Låst ämne

Gnäll inte på vårat lag. Jag tycker att det är ett fall framåt hur dom spelar jämfört för en månad sen. Vi kör över Modo borta😃
Låst ämne

JonteD: Nej då jag mår bara fint ikväll men du tycker att jag har fel i det jag skriver. Fine för mig men tack för en grym match!
Låst ämne

Nevink: Ursäkta en gammal man men vad har hänt????
Låst ämne

Ne nu lämnar jag er bittra Timråiter ifred, ni verkar ju vara väldigt känsliga idag. Tack för en god match och god jul på er! Väl mött den 29 i Fjällräven.
Låst ämne

6870: Oj mår du illa ring 112 Du kan inte må bra!!
Låst ämne

Löjligt att modoliderna på fullaste allvar försvarar Hanses agerande.

Vore en grej om killen t.ex kört full och krockat i en lyckstolpe och att vi börjar pika sönder en sån grej. Men nu har människan faktiskt gjort något förjävligt mot en kvinna, då får man gott stå sitt kast.
Låst ämne

hanzon: Det samma till dig o sköt om dig!!🎄🎄🎄
Låst ämne

Tikkare: Det är bättre att göra som ni erat patetiska patrask dvs kommentera efter match och det gör ni även när vi inte ens möts! Jävla fjant!
Låst ämne

JonteD: Tack för en bra match, och god jul på dig
Låst ämne

modomille: Äh, jag konstaterade bara fakta. Inget annat. Det var ju inte meningen att förnärma lillebror.
Låst ämne

modomille: Fast ni gör ju uppenbarligen samma sak. Du gottar dig också, men även på enskilda spelare, du går verkligen ner på den absoluta botten av gotteri.

Och sen, vem fan har inte dubbelmoral idag? Säg mig det, alla vi har det, så lägg bara ner.
Låst ämne

💤💤💤
gonatt
Låst ämne

Gavelo: Faaan va trevligt med en riktigt sann hockeyfan!! Du är välkommen att skriva härinne när du vill!! Man blir ju riktigt rörd!!🎄🎄🎄🎉🎆🎇
Låst ämne

roger_sundsvall: Skulle vara intressant att få veta vad klubben vill framöver. Mål och vision? (topp 5 i år....men sen då?)
Låst ämne

Från oss alla MoDoiter till er alla galna Timråiter:
GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!
Låst ämne

roger_sundsvall: Huvut på spiken. Vi får rätta mun efter matsäcken... och det står en hel del havregrynsgröt på menyn.
Låst ämne

Simmalugnt: "Fjortisvirket"
Låst ämne

Kerstin_k: Gå och lägg dig din gammsurströmming. Den som är med i leken får leken tåla. Varenda gång ni har vunnit så gottar ni er och hånar oss, men när väl vi vinner...oj oj oj då är erat forum heligt och ingen får skriva något illa!! Dubbelmoral deluxe.
Låst ämne

nyss åkt ur shl
krav att gå upp? inte en sportmössa!!
som NUBBEN sagt...
LAG FÖR TOP 5. =helt rätt
Låst ämne

modomille: Dahléns liv består nog av bra mycket mäktigare saker än att få slå en allsvensk klubb vid namn Modo. Men det förstår jag faktiskt att såna som du inte begriper, det är lugnt :)
Låst ämne

modomille: Ja men, lillebror - det här var ju kul! Vad blev det nu? En vinst på dom senaste 46 matcherna mot Timrå för er?
Låst ämne

JonteD: Önskar dig och er alla en god jul och ett gott nytt år.
Låst ämne

Amitiel: Japp...
Låst ämne

Gavelo: Äntligen en modoit som är ärlig o trevlig!!!!!! Grattis till segern ni va bättre än oss i flera lägen!! Dig högaktar jag verkligen!!! God jul o gott nytt år på dig !!! En äkta modoit!!!
Låst ämne

« · 2015895 · »