mikenomad: tycker jag la mig på samma nivå som Jockz?
Men nä speciellt bra nivå är det inte. Vet dock inte vart all aggression kom ifrån, allt jag påpekat är att Jonathan inte kommer bli en stjärna i NHL och varför jag inte tror han blir det, är han så helig för er?
Jockz: haha Jonathan är bättre än mig på hockey, absolut! Nöjd nu? :) Hur kan man va en praktnolla för man inser att han inte kommer bli en stjärna i NHL?
Ska du inte gå och slåss med dina egna istället för att kalla storebror för pinsam?
Fridens Liljor dä ä Jul!! Lägg ner stridsyxorna ett slag.. Vi har bar en kedja i vårt lag.. Rest ä bar hårt kämpande krigare utan målsinne! Boys blev fri igår igen.. Sköt i plocken.. Lidbergh..bra i sarghörnen.. Stark å rejäl..men dä räck int.. Vi får inse redan nu att SHL kan vi ge fan i... Vi är topp 4-5...å där lär vi stanna! Vi har loosat mot topptrion..å Gurkorna! Vi är int bättre.. Nä...nu får vi rycka upp oss mä go dricka å mad! Lägg ner snack om " Metoo " å fyllesvin nu.. Nu blir vi vänner å släta av varandra.. AIK på freda å ja ä livrädd!! Nä nu ge fan i att å låt att rinna lätt i hals å snoken i JUL!
mikenomad: håller med. Modo är en klass bättre..lite bättre i allt! Tyckte ändå oturen grinade oss illa i början. Vi kunde fått med oss en 2-0 leding ..men hockey är hockey! Starkt ändå att komma tillbaka till 2-2, där trodde jag matchen höll på vända till våran fördel. Vi tar revansch i Övik. God Jul alla Timrå vänner🎅
8839: Sen har vi en jävla pajas till klackledare också som är några år äldre än de här. Igår var han drängfull, kunde knappt stå rakt när matchen började och hetsade kidsen med hatahatahata, våldtäktsramsor etc. Sjukt patetisk utveckling i vår klack måste jag säga
8839: Vad finns det för skit i vår arena , bevittnade ungdomar som söker bråk med vakter och går på dom idioter på döda ting ...hur tänker dom ,vet dom inte att det drabbar dom själva !! med all skit dom gör . På parkeringen stog en MoDo buss med supportrar 40års oldern , ett gäng 6st svartklädda 15-17 åringar söker upp dem och skriker som idioter , vi for så man vet inte hur det gick .
Bjäbbabjäbbajäbba. Modo var bättre än oss igår och vann välförtjänt. På det stora hela har de ett mer välkomponerat lag än oss och igår var även deras spets vassare. När våra killar dessutom trodde det var dags att dela ut presenter redan igår och bjöd friskt, då går det inte. Dahlén såg trött ut på slutet. Vad gäller hans framtida karriär så måste han ut på djupare vatten nästa säsong om vi nu inte skulle gå upp. Vilket är föga troligt. Men här kan han inte harva på då
JonteD: Förstår inte varför det händer så lite med Tobias Lindberg , snart är han en flopp . Med sådana meriter är det konstigt , Skall han vara center kanske ?
Jockz: Det borde ju vara ganska klart för alla, att vill man verkligen bli nåt i hockey så åker man ju inte från NHL till Timrå och fiskar på blålinjen och är stöddig i en töntig lokaltidning.
Storebror_Modo: Kan inte du beskriva din karriär kontra Jonathan Dahlens? Jag skulle väldigt gärna vilja veta vilka framgångar du siktar på, samt dina huckelberry finns kamrater ifrån bjästa. Du är en praktnolla som sitter här och försöker snacka ner jonte, att du ens försöker? Så förbannat pinsamt.
JonteD: Haha kan stänga min ”limpsax” när du slutar dagdrömma om att han ska bli en stjärna i NHL, ” jag trivs inte” som argument för att bli flyttad för att sedan ge upp i nästa klubb för det går lite tyngre. Det är inte något en blivande NHL-stjärna gör.
Bad_Brett: vänta nu; va?! Sexuellt ofredande är enligt dig okej?!
I helvete heller. Det är aldrig okej. Oavsett om det är en man eller kvinna som utsätts. Den där jävla vindrutan går att ersätta, oftast med försäkringar. Men sexuellt ofredande... Nej, aldrig okej.
Nu har jag noll koll på vad Hanses gjort eller inte gjort. Men har han blivit dömd för sexuellt ofredande är det sjukt dålig stil av Modo att låta honom vara kvar på lönelistan. Hade det varit en av mina anställda hade hen inte varit välkommen tillbaka.
JonteD: Dahlén är tidningarnas gulleplutt, det har vi vetat länge. Men jag tycker Tambellini är en mer komplett hockeyspelare, dom har likande skott och skridskoåkning men Tambellini är större och starkare i närkamperna och bättre i den defensiva zonen.
hockey_21: O ändå så är han den mest lysande stjärnan enl alla som begriper sig på hockey!! Vilken har ni som sticker ut o som tidningar skriver om?? Ingen vad jag läst om de bara att inse han är en av svensk hockeys kanske mest lysande stjärna!
Gäsp: Tror också att han kommer att få det svårt att ta en tröja i NHL. Jobbar för dåligt, är för liten i närkampsspelet och för långsam på skridskorna.
Oerhört sympatisk som människa och top of the Line vad gäller allsvenskan. Men mycket mer än SHL-nivå visar han inte. Tyvärr.
Hur mycket vi än vill det tror jag inte att han har det som krävs. Men åter igen; gudabegåvad på allsvensk nivå.
hockey_21: Jag räknar inte poäng! Utan helheten av spelarnas agerande. O de kan väl en enögd som du oxo se att nästan vad än Jonte gör så är han ett hot mot motståndarna!
Har inte orkar gå in här sen igår kväll. Lika bra var väl det verkar det som. Fy vilken tung förlust. Stundtals lirar vi på riktigt bra, då är vi bättre än övik. Det är dock mycket dräll. Sarg ut är inte fel emellanåt. Vår högsta nivå är högre än deras, jämnheten över fyra linor är det dock inte.
Sedan om nu övik tydligen har tittat på hur vi transporterar upp puck i PP, och således låter en kille åka bakom Harde, ja, då måste man kanske använda alternativ två. För det måste väl finnas ett alternativ till. När vi får uppställt i offensiv så sket ju övik byxorna full i ulvöströmming men om Harde ska transportera upp pucken själv över hela banan så går det ofantligt sakta om han åker med 2 meter mellan benen och bara vill släppa den bakåt...
mikenomad: Nu har det gått för långt .. Att hänga ut någon på bild i detta forum är inte rätt , det är inte mening att du har sådan rättigheter att beskylla han eller någon annan med bild om hans eller annan persons betende . Ett övertramp av högsta grad !!! Använd dina åsikter på annat sätt ..Tack .
kulltorp: Skulle han bli lite mer fysisk och bättre i det defensiva så kanske det fortfarande finns en chans att han får prova på NHL, men kan ju bli lite harv i AHL igen och då är jag kluven ifall han har viljan att sig genom det.
Oavsett lag så tycker jag själv om att följa svenskar i NHL, enbart positivt för svensk hockey att vi får dit spelare, vart dom kommer ifrån spelar mig ingen roll, givetvis roligt att få spelare dit från sitt egna lag i Sverige men oavsett så är det bra för svensk hockey.
Storebror_Modo: Nu kröp du ännu lägre, nu låter du som min 6-åring "Det var han som började buhuu". Du är i vår bok, var den större av er två och lägg ner då. Släpp och gå vidare med livet. Fridens
Tar mig friheten att lägga ut bilden här eftersom den här killen gjorde ett rätt bra jobb själv med att skämma ut sig och oss andra Timråiter igårkväll. Syntes garanterat i TV. Han är alltså klackledare. Beter sig som ett jävla black army-prospect, komplexfylld och aspackad. Är det någon som är medlem här eller om nån här känner honom så hälsa gärna att han kan ta ett snack med en tidigare klackledare (Sebbe tror jag han heter) om hur man beter sig
Storebror_Modo: Om du lägger manken till och läser här så ser du snart att även vi Timråiter är delade i den frågan. Vi är flera som inte alls ser honom som en framtida superstar i NHL som det ser ut nu. Men du verkar mest leta anledningar att få utlopp för egna fördomar och aggressioner. Ganska same same som de sugrör i Timråklacken du lite subtilt kopplade till i ett tidigare inlägg
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·
Serien är inte slut än, och denna match betyder ingenting jämfört med ens placering i tabellen när serien är färdig.
Det var en jämn match där vi saknade effektivitet. Hade ett ruggigt spel i powerplay i tredje men fick inte in pucken. Inte mycket att säga.