1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591253 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23

« · 2570492 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2023-09-23
Sorry Biteline har stängt då pizzorna är slut för i afton. Snål-ovster o Karlin har tömt stället. Ses nästa derby igen 😄😄😄😄😄😄😄😄
Låst ämne

Dubbeld: Jävlar så befriande att höra! En spade ska kallas en spade. Märkligt att familjen Lander inte kan göra det. Just nu känns det som man borde byta plats på antingen Lundin och Lander eller Hållander och Hartman. Man kan inte ge detta många matcher till.
Låst ämne

roger_sundsvall: vi visar vilken bredd vi har= avgör .
Låst ämne

cloon: Absolut, ingen anledning att analysera ihjäl laget redan.
Låst ämne

Stort grattis till segern i derbyt ikväll!
Låst ämne

Synct: Det är mer oroande om allt klaffar till 200% för laget redan nu om man siktar på gå långt i ett slutspel. Med tålamod har vi alla förutsättningar att utmana om vinst i vår.
Låst ämne

BobbyG: Tyvärr är det där tendenser som Dahlén visat i våra andra förlustmatcher mot Luleå och Skellefteå.
Förhoppningsvis bara dålig inställning som han snabbt kan slipa bort, annars måste Ante markera. Tycker han faktiskt var mycket mer engagerad och delaktig i defensiven förra säsongen.
Låst ämne

Bee: Ja det fick vi ju svarat redan nu på presskonferensen, sista frågan han fick var ifall han hade tänkt att splittra på kedjan och då sa han "inte en chans", va ett jävla snack om hur dom har mest chanser på mål så den kommer gå in förr eller senare.

Men bakåt då? Där släpper dom fan in mest
Låst ämne

Sputnik: jag reagerade på, tror det var när modo gjorde 1-0, så gled dahlen och såg rätt ointresserad ut när han hade, om jag minns rätt, kunnat sätta lite press på folin så han inte fick sikta i vad som kändes en evighet. med all respekt för att jag minns fel, men jag hade varit tokig om det var en modospelare.

gick ju bra ändå till slut och jag ska inte vara inne och recensera era spelare men inte riktigt den där signalen man vill ha från sin toppspelare, lite ovechkinstuk och jag avskyr det där, särskilt om produktionen inte finns
Låst ämne

Alla kommer spöa M0d0 framöver. Hur faan kunde LHC torska med 7-4 mot detta säckgäng är en gåta till fångarna på fortet. Plats 14 - M0d0.
Låst ämne

Synct: Vi minns ju från förra säsongen att EP-Lander-Dahlen fick gränslöst förtroende, så det är nog bara att vänta sig samma nu.
Låst ämne

Dubbeld: "Ingenting som stämmer och det är inte okej"

Bra Jonte, och det är där Ante måste kliva in och ändra något.
Låst ämne

Skönt att äntligen få höra från botten kedjan att inte allt är frid o fröjd som en viss Ante Karlsson hävdar att de är
Låst ämne

söder över: fina proppar fick han till. Hoppas dom kändes🙂
Låst ämne

Vargher85: Jag tycker inte problemet är att DHL kedjan inte producerar framåt. Grejen är den att de är den absolut sämsta kedjan på att släppa in mål. Det håller verkligen inte i längden. Det är dessutom svårare att bara fixa till sådär än att börja producera lite.

Dahlén måste börja klämma i lite i hemjobb och i försvarsspel i egen zon. Jag älskar hans ärliga och insiktsfulla svar om att de inte varit bra.
Men jag måste ärligt talat säga att han inte ens skulle bli långvarig i Schweiz med nuvarande spel över hela isen.
Låst ämne

Vargher85: kul ändå att alla verkar kunna slå alla i den här serien, tex malmö som va bottentippade vinner igen. Flera favoriter faller, tex Skellefteå
Låst ämne

297: Jag ser dagens match som ännu ett steg i rätt riktning. Inte det gigantiska kliv jag hoppats på, men framförallt segern var ett plus. Modo kom ut men hög intensitet och dominerade inledningsvis. Ju längre matchen led, desto tydligare blev det dock att Modo inte orkade hålla frenesin uppe. Sett över sextio minuter så var Timrå absolut värda segern.

Förstakedjan glimrar till emellanåt, men har alltjämt förtvivlat svårt. Samtidigt var Hartmanns come back ett rejält energitillskott. Frågan är hur länge DHL-kedjan ska få bestå, om poängen inte kommer. I mina ögon har Timrå spelarmaterial för att ha tre producerande kedjor, speciellt när Wedin kommer tillbaka. Efter dagens match skulle jag gärna se att Hartmann får större förtroende framöver.
Låst ämne

Många som inte levererar
men de skiiter ja i just nu, 3points på kontot
de kommer släppa för dahlen mfl
då får vi alla äta upp de
Låst ämne

297: Precis så. Däremot så tror jag Rindell växer nån nivå med en Caslava brevid sig.
Största misstaget var nog att signa Eronen på ett förmodat hyffsat dyrt kontrakt, det har jag varit ärlig med sen han blev klar.
Låst ämne

Sputnik: Vi behöver en Caslava, vi behöver en Petri Kokko, vi behöver en Kalle Koskinen. Vi behöver inte en Rindell, en Eronen, eller en Forsmark. Vi har gigantiska problem.
Låst ämne

Mötte föresten Didrik i korridorerna i hallen. Inget gips, ingen mitella eller nåt annat skit. Gick fullt normalt och såg pigg ut!
Låst ämne

Henrik_Tikare: ja va fan lite kan vi väl få njuta av segern utan att expressen måste börja med domedags artiklar om DHL kedjan.
Ante säger att när det lossnar för DHL så kommer ketchupeffekten... vet inte vad jag ska tro om det men så länge Pääjärvi sprutar in mål, Hanzl är stabil och JJ spelar som han gör så kan vi ändå vinna matcher.
Låst ämne

modomille: Oskarshamn är den klubb som SKA ut ur SHL. Dom har inte ekonomin, dom har inte den sportsliga verksamheten och dom har fått två gratisår på grund av pandemin. Dom är en nagel i ögat på allt vad sportslighet heter. Hamnar ni väl där så kommer jag hålla på Modo 100%
Låst ämne

297: Tror status på Wedda är Oktober ut, så förmodligen i november om vi har tur. Sen skall han ju spelas igång på det.

Sen så är man glad att man hade fel att man ifrågasatte värvningen av Pääjärvi förra säsongen.
Han har fått vara hel och gjort en hel försäsongsträning och ser ut som om han vore 18 år igen!

Bra att Dahlén kör raka rör och sågar allt med sin kedja, förhoppningsvis får de ihop grejerna nu snabbt. Det behövs om vi skall ha nån chans att hänga på i topp 6 racet.

Sen måste Kapanen värva en härförare på backen snarast, gärna en som är trygg med puck och bra defensivt. Ja jag vet det kostar, men jag tror en missad kvartsfinalsplats som vi budgeterat med är ännu mer kostsamt.
Låst ämne

297: Man hade ju velat splittra på DHL, men finns ju ingen mening att splittra på MP - RH - EP i nuläget. 3e med Barre och Lundin visade i kemi idag. Där vill man ju heller inte ändra något, och man kan ju inte blanda 4e med ”1a” heller. Vad kan man då göra?

Pettersson - Hanzl - Pääjärvi
Dahlén - Lundin - Hartmann
Johansson - Lander - Hållander
Meiho - Andersson - Boyce

?
Låst ämne

Henrik_Tikare: Grattis. Välförtjänt. Nu är man hemma i soffan efter en härlig stämning i arenan.
Låst ämne

Fyfan vilken enkel match första kedjan behövdes inte
Låst ämne

pingvin: EP är ju i högform! Hans spel och skicklighet bara skriker ”första PP-formation” men ante vill annat. Forsätter EP så här så har snart ante inget val än att skicka upp honom i hierarkin igen. Och för helvete, ge Lundin chansen nu, han har rotat runt och kastat in kroppen i all möjlig skit i 2 år och nu förtjänar han mer speltid än vad han får. Ge grabben det han förtjänar!
Låst ämne

Härligt med vinst i alla fall.
Låst ämne

Förhoppningsvis så är det Oskarshamns tur att åka ut. Ogillar den föreningen starkt. Oops! Det får man inte säga! Oskarshamn får man inte ogilla dom är hipster laget nummer ett. Dom ska vi gulla med. Fina Oskarshamn!
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: mitt i all bedrövelse så finns det ändå några ”microvinster” vi kan ta med oss från kvällens match. Vi hämtar faktiskt igen underläge 2 gånger, det har vi tidigare inte gjort denna säsong. Vi får produktion på linor som inte förväntas producera och det vittnar om djup. Sen kan vi slänga spets åt helvete tills ante formerar om laget.

Vad är status på Wedin? Förväntas han ansluta före jul?
Låst ämne

Älskar Emil Pettersons pass bakom ryggen till 4-2! Klass!
Låst ämne

BobbyG: En jävla tur att Nån är det?!
Låst ämne

Bra han kan läsa Hans på sportbladet
Låst ämne

Costanza: det är för tidigt 🤫
Låst ämne

Costanza: ni spelar HA hockey i SHL som vem som helst ser inte håller men Karlin verkar ha skygglappar på vilket jag tycker är Nice! Ring ring Toby o Viklund 😉
Låst ämne

Bad_Brett: Jag tycker inte Timrå vinner ”relativt enkelt”. Vi har fått hem en massa hemvändare, vi har några säsonger på oss att ställa in oss på SHL. Ni tappar er förstacenter omgående men slåss ändå med näbbar och klor hela matchen. Visst tycker jag att vi i slutänden var tyngre men vi SKA vara det, sen gör ni några hockeyallsvenska misstag som stjälper er men sånt kan man slipa bort.

Tycker ni modoiter ska var stolta över prestationen ändå, med förutsättningarna som råder så gör ni en grym match. Ni hade väl hur många stolpe-stolpe-ut som helst på slutet medan Timrå spelade som rädda harar.

Tycker det är respekt av Modo att slita som man gör. Finns massor av saker som jag emotionellt stör mig på med Modo men ni är ingen dålig nykomling i SHL. Gällande Timrås problem så kan man skriva en bok om det snart. Vi har våra problem att lösa framöver.
Låst ämne

Fan va fint ändå!

"Derby" igen i högsta serien.. Vi vinner men är ändå lite buttra för att vi vill och känner att vi kan så mycket mer.. Modo supportrarna är här och Grattar till seger med en liten bitter underton att dom ändå va där och kunde lika gärna snott en poäng eller två, men ändå inser att som nykomling måste man jobba lite hårdare och ha studsarna med sig ända in i det sista!

Sura miner hit och dit, man vill ha allt och lite till, en lång säsong och en lång vinter väntar men när vi vaknar ur dvalan och när våren kommer och slutspel nalkas vet vi inte vem som är gladast..

Men nu är nu, njut av segern, njut av poängen, njut av det vi fått uppleva igen!

Fan va fint ändå!
(Skål)
Låst ämne

Tycker att det var rättvisa siffror, spelet blev bättre ju längre matchen gick. T.om DHL fick till det i tredje, det var bara målet som fattades. Men det är svårt att känna den där rätta glädjen. Det är mest lättnad!
Låst ämne

9233: All heder åt er insats. Bra spelat!
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: skön intervju med Dahlén det ska han ha kredd för
Låst ämne

Vi vann alltså! Grabben smsade mig. Jag lyckades göra honom till en genuin Timråit. Vi var tillsammans på premiären. Idag hade jag annat för mig. Första matchen jag tog med honom på så var han 6 år. Vi mötte Modo. Jag var nervös. Hur skulle det gå??
Timrå vann hemma med 7-3.

Hooked on a feeling… är en bra låt eller vad säger ni?! 😅❤️‍🔥
Låst ämne

Helt ärligt, detta var två bottenlag som möttes nu. Timrå spelar extremt dåligt men det blir ändå en 50-50 match. Detta är så oroväckande.

Modo spelar verkligen hockey som i allsvenskan och om 10 matcher kommer varje lag ha läst detta.

Men Timrås spel alltså, det är så oroväckande, vi klarar knappt av det här enkla spelet..

Dahlén - lander Wedin
Päjäärvi - hanzl - pettersson
Hartman- Lundin Hållander.

Här kan vi utmana, kämpa Wedin. Vi saknar dig

Hållander är en av våra bästa spelare och han hade gjort sån jääääävla nytta i 3e med dessa lirare.
Låst ämne

297: vill att Dahlén ska göra ett lätt mål i öppen kasse !!!
Låst ämne

297: Är väl iofs en styrka att kunna vinna relativt enkelt trots sämre insatser. Ungefär så det såg ut för oss större delen av förra säsongen...

Tycker ändå att vi stundtals hade fina linjer i spelet. Kan bli bra när vi blir varma i kläderna.
Låst ämne

Bad_Brett: Förklarar en del
Låst ämne

Bad_Brett: TREMENDOUS!
Låst ämne

9037: Du har bara ett diplom på väggen i gamla pojkrummet va?
Låst ämne

Sputnik: Haha, lite neggo kuriosa. Den upphausade Omark har gjort 3 poäng och såg ut som världens bästa spelare. Han gjorde den prestationen och poängen i en match och mot ett visst motstånd och har gått poänglös både innan och sedan dess.

Kan nån svaret på frågan vilket lag det var han mötte?
En ledtråd- Laget har en förstakedja som levererar sämre än leverans med flaskpost.
Låst ämne

BobbyG: ÖHHHHHH hehe
Låst ämne

« · 2570492 · »