Bragd-Birger: Vem har tagit tröja nummer 2 i afton? Här sprids det puckar som om han aldrig spelat ens i HA förut... Mycket småpet o orejält från Hartmann i afton.
Alltså, Wikegårds kärleksförklaring innan match gör att jag nästan, men bara nästan, måste börja gilla Djurgården liiiiite (men det kommer rimligen inte gå): ”Det är ingen fotvård eller solarium eller frisör i omklädningsrummet. Det är liksom en originalhockeyklubb!”
297: Lite så. Ser man till hela liret så var det inte särskilt fult.
Det släpps rätt mycket efterslängar, crosscheckingar, slag på händer och m0d0s sargspel är ju bara fasthållningar så där finns det mer att döma om man vill.
Nu skiter dom i det och Timrå behandlar ju ändå bara PP som man behandlar ett Powerbreak så jag tycker dom ska se till vinna detta i 5-5.
Vi behöver använda ytorna lite mer i anfallszonen.
Landers formation kommer snabbt till vassa chanser och det är bra. Annars tycker jag att Hanzl och Lundin kedjan ska försöka få till lite mer längre passningar och mindre närkamper i sina anfall…
Mieho Andersson Boyce och Oliver kan stå för köttandet!
Bragd-Birger: Timrå börjar ju spela med större marginaler i andra för man är rädd för kontringar men det blir ett passivt Timrå istället och då går matchen i stå. Jag tycker man borde kunna förvänta sig att Timrå ska klara av att hålla i taktpinnen även när man har långt till avbytarbåset men det blir som en våt filt över allt. Förväntar mig ett Timrå som går ut med mycket bättre energi i tredje. Onödigt att släppa in Modo i en match där vi överlag är tyngre och bättre. Nu är det bara en enda chanspuck som kan avgöra allt och det känns ganska onödigt.
Sämre 2a, både vad gäller matchintensitet och Timrås insats. Usel effektivitet, och det fladdras och velas för mycket. Modo är ju väldigt sårbara bakåt, men vi utnyttjar detta alldeles för dåligt. Upp med tempot, jobba ner puckarna djupt. Dom släpper ju yta för en nerglidande back i högra slottet gång på gång.
Tveksamt om detta håller. Låt oss hoppas att Modo får soppatorsk. Eller att Timrå börjar missa målvakten.
söder över: modospelaren lägger ju benet bakom Boyce och drar ner honom. Solklar straff men vi har ju inte fått något annat med oss heller så det är väl bara att glömma och gå vidare.
Nä nu är jag inte lika nöjd längre. Modo har fått oss dit dom vill. Dom går hårt med 2 fw o stör oss rejält. När vi väl får chanserna så skjuter vi utanför.
JonteD: Vi får ju inget gratis från domarna iallafall, det är tydligt. Handlar väl i övrigt om att sätta chanserna i en sån här match. Jäklar vad vi bränner lägen.
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·