1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591268 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25

« · 2637464 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - MoDo Hockey 2024-01-25
9037: Och Luleå kvitterar med 1.47 kvar. Skit!
Låst ämne

Tom Topp: Ja bättre med hans standard, men ändå är han en av backarna som sätter sig en del i trångmål i egen zon, även denna match.

Jag har fortsatt högre krav ärligt talat!

Nu när vi har så skör backsida och budget, då måste vår bästa back vara en av de bästa, om inte den bästa.
Nu vet jag inte ens om jag håller honom som topp 3 i laget, när alla våra backar levererar sitt bästa.

Lyytinen, Rindell och Forsmark går före i min bok i allafall även Svensson ärligt talat när han spelar på topp.
Låst ämne

Jävligt svagt att ta matchstraff för den.

Låt folk njuta av att kolla på hockey för helvete
Låst ämne

Dundee: Er vakt bäst på plan, JJ näst bäst och sedan Ranta.
Jämn första där Modo på något sätt känns giftigare.
Sedan tycker jag att Timrå "ser ut" som det bättre laget men det blir en sån där matchbild där ett Timrå trycker på lite mer men det känns ofta farligare de gånger Modo kontrar. Och när det lag som ligger på lite mer inte får utdelning vet man ju hur det brukar sluta...
Skulle gärna se att vi sätter 3an när Modo börjar gå gå framåt och lämnar jättelika kontringsytor sista 10.
Nu blir det i stället skruvstäd i egen zon sista minuterna.
Låst ämne

Håkkybåkky: just nu är det ju bara 3an vi nästintill skänkte senast i öjvik som skiljer
Låst ämne

Zäta75: bulan är arg efter den femman 😄
Låst ämne

Tom Topp: Tycker didde gör en bra match också, han täcker många svidande puckar ikväll.
Låst ämne

9037: ja men va fan bara 2-1 hemma mot Modo? Avgå alla!
Låst ämne

Sputnik1: Men ikväll gjorde Eronen sin bästa match på länge!
Låst ämne

Andersson: ..ligga med nån storbröstad från Slovaka. Påminner om studietiden på Pedagoggränd på Ålidhem.
Låst ämne

Sputnik1: Ajdå, det är han inte värd. Vi får glädja oss åt att vi har 10% mer TV-pengar att leka med nästa säsong. En väldigt kompetent back och en lovande center borde vi kunna lösa.

Med lite förlängningar så har vi ett bra lag då.
Låst ämne

9037: Nu är det bråk och storslagsmål i Luleå igen för andra matchen irad haha vad händer där uppe. Hett temoerament alla slåss och publiken sjunger vi hatar Leksand 😂😂😂 Bulan 😆😆😆
Låst ämne

Vafan händer i Luleå? Leksand spelarna lägger sig direkt o domarna delar ut utvisningar höger o vänster.
Låst ämne

Vi gick från formsvagaste till formstarkaste lag på 4 matcher. Snyggt!
Låst ämne

Lyckades få en sen inbjudan till bastuloge, ingen humblebrag, utan vill bara referera till bilden.

Utöver det: Skitmatch.

Utöver det: HUR kan det här jävla skitlaget ha domarna med sig? Vi är så jävla klappsämst att påverka domarna. Inte ETT PP, trots minst 2 solklara. Modo hade väl 2 varav ett blev mål innan avblåsning? Sug jävla anus vad less jag är på den här skiten.
Hade vi inavelsvråla som de gjorde (dock bara vid deras patenterade filmningar ifs) så kanske vi fått något iaf?

Men fan vad trevligt att trycka dit de äkta syskmakarna!

4 raka 😍
Uppladdat:

450x300-img8019.jpegimg8019.jpeg

Låst ämne

bar mofftak: Eronen tjänade väl kring 175k innan han fick förnyat kontrakt till denna säsong och Kapanen jagat externa sponsorer för att få behålla honom. Känslan är att kontaktet inte blivit billigare i allafall, i och med att just Kapanen jagade extra cash. Jag skulle tippa på 200-220k kanske, alltså i Pudas klass...

Dyrast back i laget kan vi ju slå fast i allafall. Han är ju inte bäst sett till prestation, milt sagt.

Men men. Nu skall jag inte sitta här och gubbsura. Vi vann mot Mordor. Nu suger man gött på den karamellen ett tag!! 🥳🥳🥳
Låst ämne

Ajajaj alla Modorövar, nu är det inte många poäng ner till kvalplats
Låst ämne

Tom Topp: Han är tillbaka! Som när han vände ut o in på ryggsäcken Bernard.
Låst ämne

Men bäst på plan tycker jag nog ändå att Kapten Lander var!
Låst ämne

Costanza: Kaffe kaka ...å ....
Låst ämne

Vilken pangkväll detta blev och snart är det hockeykväll med Dahlén 😄
Låst ämne

pingvin: Jag är väldigt snäll och gratulerar er till 3p!
Låst ämne

Hank: 5-2 match egentligen men vi bränner massor och deras målis är bra.
Göttmos!!
Låst ämne

Hank: Mieho… hård, tuff o stark. Flera modoiter satt ju o grät i båset efter hans tacklingar. Brickley ville ju inte ut på isen igen.
Låst ämne

Zäta75: Jag tror vi kommer att få in en till back innan deadline. Som Kimmo sa för ett bra tag sedan, man scannar av marknaden hela tiden.
Låst ämne

Hank: Mieho är fantastisk i sådana här matcher så länge han håller sig på rätt sida utvisningsbåset.
Låst ämne

Costanza: Jag börjar gilla dig Costanza!
Låst ämne

bar mofftak: Du glömde Strömberg som var mycket bra idag. Strömberg och Rindell bäst av backarna enligt mig. Tänk när vi snart får tillbaka Lyytinen som Sanny sa i slutet av sändningen. Då blir vi riktigt vassa
Låst ämne

Hank: Grattis till 3p!
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: Matchens behållning var när Aagaard såg Miehos mustasch i första perioden och flinet försvann direkt och han åkte och bytte
Låst ämne

Malmö, HV och Örebro vinner alltså allihopa efter förlängning.
Nu är det svettigt uppe i Domsjö
Låst ämne

Dubbeld: Ähvaf, det minns jag inte ens. Erkänn att du också glömt det nu.
Låst ämne

Dubbeld: Rindell var bra idag. Inte alls dålig.
Eronen lite bättre än förut.
Erixon o Svensson hade det jobbigt… framförallt Svensson.
Låst ämne

Sputnik1: Har verkligen Eronen så fantastisk lön som alla säger? Klart Rindell var bättre. Han och Forsmark är våra bästa backar för tillfället.
Låst ämne

Kvalstrecket kryper närmare för våra grannar nu, halvångest nästa mot Malmö för dom
Låst ämne

Kerstin_k: Ja men vi var ej värda poäng i denna match. Vi var med i matchen tack vare mycket bra målvaktsspel samt en mycket svag dommarinsats. Han missade bra många klara på oss och missade nån på er med. Så i mitt tycke så vann ni rättvist utan tvivel.

Bara ladda om för Malmö på lördag det är dom matcherna som vi ska vinna i år.
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: Grattis till vinsten! Ni är ett topplag och det är kul att se!
Låst ämne

Sjukt att det var - nästan - jämnt skägg målmässigt in i kaklet. Timrå var åtminstone två nummer större. Modo är finurliga när dom kontrar, har några spelare som sticker ut, men på det stora hela är det klart bottenlagsbeteende över uppträdandet.
Men: målvakt har dom, det ska vi ge dom.

Nu får vi ta en liten segerwirre tror jag. Blir kanske inte från finhyllan i whiskyskåpet (det var ju trots allt bara modo vi spöade), men tre poäng är ju tre poäng. Kanske en liten vardags-Jameson? Det kör vi på.

Skål, kamrater!
Hockey är en underbar sport!!!1
Låst ämne

Ojh-Ajh: Vi ligger 6a nu. Lika med Linköping och Skellefteå samt Frölunda. Dock har vi 1-2 matcher fler spelade. Topp 6 chansen lever i högsta grad! Tabellen börjar att skikta sig nu. Skulle säga att det ska mycket till om vi inte ska få spela minst play in nu. Det kommer nog stå mellan oss, Linköping, Skellefteå och Frölunda om 2 direktplatser till kvartsfinal. Gillar läget!
Låst ämne

Dubbeld: Svensson är nog inte så nöjd med sin insats, han kan bättre

Men kul att se hartmann
Låst ämne

HV vinner samtidigt som Örebro och Malmö tar poäng. Iggesundsgänget är ett steg närmare kval 😄
Låst ämne

Extra kul att Hart Trophy avgör , tycker jag . Rätt pricksäker puck där
Låst ämne

Bee: Eronen ett stepp upp ja, men sett till lönen och till jämfört med en del övriga backar i laget?
Njae.. Jag tycker fortsatt det är svårt att placera Eronen, lite mellanbra på det mesta typ.

Tycker Rindell vinner på TKO om man jämför dem båda just nu.

Vill verkligen inte vara elak mot Eronen, men med vår sköra ekonomi och backsida så känns Eronen som ett supertung lönepost just nu.
Låst ämne

WHL kedjan… say no more.
Hartmann, Lundin och Rindell hur bra som helst.
Svensson inte spec bra inte Erixon heller.

Nu blir det en segerwirre!
Låst ämne

Ojh-Ajh: Rindell gjorde nästan så att vi förlorade va menaru
Låst ämne

Ojh-Ajh: Eronen tog ett steg upp också. Mer passningssäker idag.
Låst ämne

SMÅLAND: en flaska explorer och en bilresa till Öret i helgen????????
Låst ämne

Zäta75: Rindell kändes het! Han vred verkligen ett snäpp till idag. Fysisk, dessutom.
Låst ämne

Dundee: Handen på hjärtat; det här hade kunnat slutat hur som helst.

Tack för god match!
Låst ämne

« · 2637464 · »