Timrå borde be alla oss som blev kränkta av deras officiella ”pudel” pga att nån el några klagade. Det är betydligt fler som blev kränkta av det än det som hände igår och som händer på varje match i Sverige. Offentlig ursäkt mottages!
Rykten säger att Skarin sitter och mixar om Introt, ut med det gamla Hives , in med det nya , Ted så att Innala och Teamsters blir nöjda. Och på lodrätt 1 med två ord ska det då stå. Ny klubbdirektör
Rip Kirby: Det är ju någon som skrivit till klubben och klubben anser att de måste svara något då blir det såhär. Det är ju inte klubben som tagit initiativet.
Derbyn mellan Modo och Timrå och Sundsvall för den delen har ju alltid innehållit hatramsor... Vi snackar över 30 års tid iaf. .minst... Varför gör man detta utspel ifrån klubbhåll just nu? Vem kommer den briljanta iden? Så sjukt tondövt och bajsnödigt så man inte finner ord ... Samtidigt som man vill ha känslor och upphaussning inför ett derby så går man ut med sånt här..Vad fan är det som händer?
Isbjörnen2: Jag hatar alla 13 andra lag i SHL och kommer alltid hata 13 lag varje år. Inga konstigheter. Hata Löven också oavsett serie. Och självklart hatar jag alla stockholmslag, men det gör ju alla så det är inte så unikt.
vonDöbeln: Alla försök att förbjuda känslor mellan supportrar är förstås fullkomligt hjärndöda. För oss som har en hjärna att tänka med torde det vara hur solklart som helst var hatet riktas och inte och framförallt när det tar slut - eller tar en paus är väl bäst att säga. Det kommer ju fler matcher....
Men detta hat är givetvis aldrig någonsin på riktigt. Som att jag skulle få för mig att önska livet ur folk i Modotröjor det finns såklart inte. Men att under match att stå upp och uttrycka detta hat iklädd i den röda och vita tröjan blir en fasad där man hämtar energi. Ramsor kan vara väldigt olika, men det är trots allt bara ord.
Vi pratar en i princip tom arena, spelare och klacken kvar och man drar av ”vi hatar Modo” anfört av en spelare som så sent som förra säsongen spelade i just Modo. Han kanske hade insidereferenser, vem vet?
Det är så jävla under isen att be om ursäkt för det där.
vonDöbeln: Jaha! Dom sjöng väl samma sak i Övik o igår om oss? Blev ngn kränkt eller diskriminerad nää😎 De tillhör väl den rivalitet som är mellan lagen enl mig o att de är med glimten i ögat tycker jag iaf 🇺🇿 löjligt o fjantigt samma sak på varje arena mellan olika lag o vem i klubben är pressansvarig hen borde skämmes!!!!🤬🤬
Isbjörnen2: ja det blir lite bajsnödigt. Man kan undra vems idé detta pressmeddelande var? Känns som att personen/personerna inte sett speciellt många derbyn. Eller mycket sport för den delen..
Sputnik1: Ursäkta men Lilla farbrorn har inte hängt med riktigt! Vad är de som har hänt? Kan ngn kortfattat beskriva vad skulle jag bli jääävligt tacksam 🇺🇿😎
vonDöbeln: nu är det ingen hemlighet att jag haft en och annan åsikt om ramsor. Men va fan är det här…. Trams på orimligt hög nivå. Det är derby! Det ska hatas (den ska inte övergå till fysiska våldshandlingar). Att missa att vrida om kniven lite till vore tjänstefel i det läget.
Så länge inte ramsan var ”hata Modo… och gå nu ut och leta rätt på dom och spöa skiten ur dom… allé allé allé för vi tycker att deras supportrar förtjänar att bli misshandlade… hej hej hej” så är det väl helt inom ramen för ett helt jävla vanligt derby.
Inte direkt så Modosupport stod och sjöng ”krama alla och vi tycker båda lagen är superduktiga…”
Tom Topp: du anar inslaget av ironi i mitt inlägg va? Det är ett lågvattenmärke av Timrå som klubb och lämplig markering från fans vore med en tom ståplats nästa match.
vonDöbeln: Förjävligt men varför ser inte landslagsledningen bara till att alla spelarna inaktiverar sociala medier inför turneringen och inte återaktiverar de förrän efter turneringen? Hade bara funnits fördelar med det.
vonDöbeln: Över tid så tror jag både Modo och Timrå tjänar på att det byggs upp en antagonist-stämpel mellan klubbarna igen. Man minns hur det var för 20 år sedan, det var andra tider förvisso men aldrig att man hade gått ut med något pressmeddelande i den här stilen. Tvärtom så hade man skrattat hela vägen till banken. Det är bra för båda klubbarna.
Sen kan väl Timrås mediaansvariga kolla på vad modos officiella X-konto lägger ut till allmänheten, det är fler barnsliga pikar mot Timrå än seriösa inlägg. Dom jobbar febrilt med att bygga upp hatstämningen igen, det är bara för Timrå att hoppa på tåget och gilla läget.
Andersson: Vad gäller kritiken mot Thelin så har ju folk som gått och sökt upp honom på sociala medier och skickat saker direkt till honom gått långt över gränsen faktiskt.
Det finns faktiskt sätt vara kritisk mot hans spel utan att göra personliga hotfulla påhopp på grabben. Han är ju inte en dålig människa bara för att han gjorde en usel match igår.
Det har framkommit på sociala medier att många är kritiska till Sveriges målvakt i detta junior-vm . Sånt uppförande vill vi inte veta av / Chris Härenstam
Kattgubben: Om det är någon sponsor som hört av sig om detta så kan den sponsorn, med all respekt, dra så fullständigt aslångt åt helvete att man kommer skriva fantasyböcker om företaget som klev ut i blåsväder och försvann.
Sputnik1: Säger som Fredrik Andersson när det gäller veganer (läs lättkränkta PK kärringar i min syn) : ”Vill ni komma på fest?” ”Finns det nåt vegetariskt alternativ?” ” Ja… att stanna hemma!”
vonDöbeln: Jaja, det var bättre på 80-talet känner jag. Då fanns inte pressmeddelandet på min gula Eriksson telefon. Jag gillade dock Abris och Pecka. Nu är jag mest sur över att vi satt nära Bragd Birger på läktaren igår men fattade inte detta.
Modano: Exakt. Som 08 blir jag helt häpen över detta mesiga agerande från klubben. Men jag är väl snett skruvad efter alla utspel 08-spelare emellan genom åren.
Hållander får ju frågan här gällande hur det var att fira med publiken efter matchen. Svaret? ”Det går inte att beskriva för nån som inte är härifrån”.
Hahl Bundy 2.0: Ja det är helt jävla otroligt helt efterblivna som inte begriper att känslor är en del charm av hockeyn. Jag kommer bojkotta detta jävla spektakel om de slår ner på sina egna supportrar. Tänk om dessa gnäll dårar gick på matcher i Stockholm Göteborg Malmö LINKÖPING Örebro Luleå Jönköping mfl då skulle de pissa på sig våran klack är som skolpojkar om man jämför dessa 😡
Kan alla kränkta personer i detta forum andas 3ggr? Saker är gjorda, saker har hanterats, saker ska hanteras. Allt rullar på, laget vi älskar vinner och ligger 4:a i tabellen. Kliv ur sandlådan och bete er som vuxna människor. Ta personligt ... | #Läs mer ·
Det är betydligt fler som blev kränkta av det än det som hände igår och som händer på varje match i Sverige.
Offentlig ursäkt mottages!