Shadar Logoth: Komiskt nog så upptäckte nog några tusen att Sjöberg är blind... Pucken låg på målets baksida och likt en blind höna så trevade han i mörkret till allas förvåning:)
Shadar Logoth: Förmodligen. Poängen med Haralds gråteri är inte så mycket i hans - visserligen enkelspåriga - domarkritik, utan mer hans obetalbara uppsyn och ton han har efter en torsk. Han ger verkligen begreppet 'loser' ett ansikte. Ett smärtfyllt, klentroget sådant. Ungefär som man kan hitta på en unge som just åkt ur 'Bästa Fyran' i pingis.
Maggan: Att man knycker eller lånar ramsor är väl rätt så vanligt dock då utbudet på ramsor är rätt så begränsat och det uppenbarligen inte kommer fram så många nya, vilket är tråkigt..
Captain Crash: Ja visst var det märkligt.... att man tar över en ramsa från "lillebror" som man tidigare hånar och tycker är det värsta som finns. Men tydligen har vi ju gjort nått bra, för efter x antal år som vi kört ramsan, har Modofansen äntligen lyckats få in en "ny" ramsa i reportoaren.
Maggan: Tyckte faktiskt att den där var rätt lam också. Tanken var rätt god men jag tycker inte melodin var tillräckligt catchy. Det blev inte något riktigt tryck i den om man säger som så. Men budskapet verkar ju glädjande nog gått fram iaf.
Fet-Ecke: Aldrig kul att förlora, men skönt att se grabbarna göra en riktigt bra match. Efter matchen var dock Wargs skada ett mycket bekymmer än den hedersamma förlusten.
actionleif: Att håna någon som är skadad det är lågt, framförallt när man ser att han verkligen har jätte ont. Tyckte att det var riktigt dålig stil....
Lumber Jack: Vackert utdrag ur modolidrapporten. Men vad har det med Haralds utstrålning att göra? Menar du att jag ska känna något helt annat nästa gång jag ser Haralds underbara loser-face i tv-rutan?
Bragd-Birger: Fantastisk analys. Eller för att citera "Jan Banan" i Torsk på Tallin: "Du har inte fattat nånting."
"MODO-coachen Harald Lückner var dock inte alls speciellt nedstämnd efter mathen:
- Jag är nöjd med allt, utom resultatet. Vi gör en mycket bra bortamatch mot ett mycket bra Timrå. Vi följde matchplanen och det är synd att vi går bort oss vid 1-0 och 2-1. Jag vill också ge en eloge till de unga spelarna som fick istid idag samt till Per Hållberg som jag tyckte var outstanding i kväll. Vi blir lite omständiga i slutet när vi skall spela powerplay men på det hela taget så gör vi en heroisk insats med tanke på förutsättningarna.
Lückner hade ett långt snack med Patrik Sjöberg efter att Andreas Molinder blivit hakad i friläge i slutet av matchen.
- Det skall vara straff. Regeln som säger att om man får avsluta så är det ingen straff är ju borttagen. Det upplyste jag Sjöberg om men då sa han "Det visste jag inte".
Även Charles Berglund höll med Lückner i det här fallet:
- Hade det hänt oss hade jag också blivit vansinnig, sade han på presskonferensen."
Underbar match igår, och lika underbar seger. Tillsammans med Frölunda-matchen dom enda helgjutna insatserna över 60 minuter - med reservation för att jag missat en knapp handfull matcher. Fantastiskt vackert att se när man verkligen jobbar genom varje situation och inte tvekar/släpper dom sista procenten.
Och som vanligt härligt att se Harald efter en match. Han har verkligen seriösa problem med att hantera smärta. Hela karln utstrålar: 'Det kan inte vara meningen att jag ska känna så här'. Underbart att skåda. Av någon anledning känns det som att Harald måste vara den ultimata modolid-coachen. Nu väntar vi bara på att han ska flytta förlustfokus från domaren till andra detaljer. Vore det inte vackert och passande med ett 'Tja, i det här fuskbygget kan man ju ändå inte lira', eller ett 'vi tyckte att det var för många finnar i Timrå så vi la ner i protest' efter nästa nederlag? Känns som att det skulle knytas många YES!-nävar i sugrörscity efter ett sånt uttalande.
JimmyH: Haha. Jadu, det sitter väl i sedan första filmen jag gjorde ifjol. Då stavade jag fel och sedan dess sitter det väl :) Jag reflekterade inte ens över det den här gången. Brukar ju alltid vara noga med att läsa igenom texten innan jag postar. Jag lovar att bättra mig. Kejsaren förtjänar att alltid bli rättstavad :)
JimmyH: Nu i efterhand så kan jag väl tycka att det kanske inte ens var utvisning. Även om jag vill se att han tar skridskorna lika mycket som puck och eventuellt dem före... Jag hade hursomhelst inte protesterat vid straff;-)
El Maco: Åh så gott att få tvåla dit Sugrörsbarnen igen. Min spruckna hals tröstades nyss av en Aardberg 12 years. Sugrör, sugrör, sugrör ni suger. Kvällens bästa ramsa i E.O.N-arnea! Och Harald gnällspik Luckner ovanpå det. Fasen man har inte mått så här gott på länge. TIK-warriors man blir tårögder av er helgjutna insats. Kokko fortsätt så här. Passningen på Rikus klubblad till 1-0 var något för instruktionsboken. Nu sover man som en Prins, he he.
Lumber Jack: Väluppfostrad? In my ass! En gnällig bonnjävel ifrån inlandet som är mer vänstervriden hela Timrås befolkning. Har han en analplugg i arslet eller? Han ser så fruktansvärt skitnödig ut! Och så kan aldrig erkänna att Timrå är ett bättre hockeylag! Inte på någon punkt! Inte ens om vi skulle skåpa ut er med 10-0! Det tyder på taskig självinsikt!
73Sjöbba: Sitter här ombord på Tankfartyget M/T ASTINA o har sett matchen på TV och är så otroligt lycklig över vinsten....så otroligt gott att få dänga Nolaskogsarna igen o igen. Lyckners gnäll är ju patetiskt...Pärsinen revs ju ner på ett tydligare sätt för bövelen. men det skiter man i nu nu är det bara Njuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut
Pris för dagens filmning bör för övrigt gå till Yetman med motiveringen: För att på ett smidigt och näst intill osynligt sätt smeka fast motståndarklubban under sin egen arm och falla hejdlöst bakåt. Förutom 2 minuter i PP och lite andrum får han även Krizan-diplomet på posten.
Nej, ingen seger idag. Inga poäng. Jävligt surt. Ja, en del har svackor. Men det finns attityd. Det finns en riktning. Som Svensson säger efter matchen, det vore skönt med tre poäng på lördag, men ännu viktigare är prestationen.
Jag känner ingen större oro. Det här är mitt lag. Jag ser det.