orion: I kväll var det frugans tredje TIK-match i karriären. Hon tyckte att Timrå spelade uselt i den andra perren...
Själv sitter jag bara numera och flinar som en lallande fåne och samlar på färgen svart och en massa ZzzzZZzzZZätan ZzzZZzzZZZZäta ZzzZZzzZZzZZäta ZzzZZzzzZZzzZZäta
geggelundin mfl: Ikväll firar man segern med ett glas varm Oboy och en ostmacka. Lars Jonsson har en jäkla bra fart på skridskorna sina. STABILT var ordet, tack för stundtals ren propagandahockeyn från bruksortslaget Timrå - laget i våra hjärtan. Gonatt !
geggelundin: Har blivit en del enkla poäng hemma på sistone... det enda man kan klaga på är spänningen.... känns som man går på en film som man redan vet slutet på... frågan är bara hur många "bad guys" hjälten dödar innan slutet....
Komfortabel vinst. Hade kunnat bli en lite annan bild om Leinonen hade fått stå från början. Grymt duktig målvakt.. undra hur länge han blir kvar på den här nivån? Ytterligare en finsk målvaktsfantom. Annars var Mora tyvärr inte något vidare ikväll, matchen kändes över efter första perioden, de var inte ens nära. När de försökte åstadkomma något så började Timrå snurra med dem igen. Synd att inte avsluten i powerplayet fungerade ordentligt, då hade sifforna varit betydligt större :)
Bo Bly: Inget snack trots allt. Gediget rakt igenom! Rätt fin hemmastatistik så här långt. 7 matcher, 7 segrar. 34-10 i målskillnad! Ett publiksnitt på 5616. Tryggt att man spelar så stabilt på hemmais!
Johan J: Verkar inte som man tappat inställningen nämnvärt mycket trots att matchen verkar klar. 23-7 i skott hittills.. Mora verkar nästan med i matchen.. Kämpa för nollan nu!!
hmm .. den där Skrbk i Mora har jag hört talas om tidigare. Jag undrar varför ?? Är det från många år tillbaka i Mora eller har han spelat någon annanstans ?
Efter en första period med 3-0 i mål och 13-3 i skott känns det ändå som att en fortsatt ödmjukhet är nyckeln till seger. Mora har väl lyckats vända matcher tidigare....
www.falukuriren.se/artikel.asp?id=1139777