Alltså, är inte det här rätt svagt uttryckt av Harald:
Men efter bara fem poäng på nio matcher ser formen dalande ut. Inte så konstigt, verkar Moratränaren tycka. - Tiden kommer ikapp några av våra killar. Kvaliteterna kommer fram till slut. När det blir som i dag (i går) kan en blind se var vi har våra svaga punkter.
I klartext säger han ju att några av moraspelarna är dåliga hockeyspelare. Måste vara kul att känna sig uppskattad!
BlackBay: Jo, troligen så har man väl varit nertränade men att den träningen nu börjar ge resultat. Men man lär nog fortsätta träna hårt nu för att toppa till slutspelet. Men samtidigt kan man ju inte träna ner sig såpass att man missar chansen till hemmafavör i kvarten.
Jag skulle tippa på att Kiprusoff kan bli hur bra som helst i ett slutspel, skulle det inte vara så så håller jag Kapanen som en bättre målvakt. På stor is dvs.
Modin blir bättre och bättre nu, målen vill inte infinna sig, men assisten tickar in och han kämpar som aldrig förr, urstark.
Modin och Hedström var väl de som var värda att göra mål idag förutom målgörarna, så nära flera ggr.
Frella: Håller med... Man såg tydliga tendenser av kunnande när MIK till anfall, dock gjorde TIKs backar ett grymt bra jobb att hålla bort dom borta från farligaste positionerna.... denna match påminnde om "den gyllene hösten"... härlig match var ordet.
Måste för övrigt säga att det var skönt att se att Kapanen verkade vara i prima form.... målvaktskonkurrens kan nog även "Kipper" må bra av då han ibland kan verka loj o oinspirerad emellanåt...... tror nästan mer på Kung Kimmo då han är i toppform.
Modin är härlig att se in action när hans vilja äntligen infinner sig..då är han faktiskt riktigt duktig... Hedström blir bättre o bättre för varje match.... skönt för Styf efter en halvdan säsong att få pricka 3 bajlor... måste göra gott för självförtroendet i framtiden.
El Maco: Inte för att jag sett matchen, men om jag vågar mig på att analysera resultat och trender, så är väl Mora på väg mot Down Under och Timrå på resa i riktning svagt uppåt. Timrå har haft dålig poängutdelning innan Fule-matchen, men varit på det berömda håret i flera matcher. Vad jag förstod av Jonasson på Radiospurten så var det spel mot ett mål i första, så segern var nog helt i sin ordning.
Nu blir det Skansen nästa och sedan HveoFasa, sex pinnar där så är slutspelsformen på god väg.
Frella: Håller med dig att vi hade tur vid den situationen, men samtidigt var det domaren som skapade den chansen åt MIK, Tycker Modin gör sin bästa match idag även Mandy var grymm såväl även svedberg.
El Maco: Jag tyckte dte kändes som att TIK gjorde MIK dåliga med det tempo som TIK spelade med. MIK var inte alls ofarliga då de kom i lägen, även om det var mycket skott utifrån. Vi hade tur i början på andra att det inte blev 3-2. Efter Kapanens fantomräddning var det återigen bara TIK.
Kronblom: En fundering på distans - var Timrå i höstform eller var Mora i allsvensk form? Var det vi som var bra eller var det de som lät oss vara bra?
Men efter bara fem poäng på nio matcher ser formen dalande ut. Inte så konstigt, verkar Moratränaren tycka.
- Tiden kommer ikapp några av våra killar. Kvaliteterna kommer fram till slut. När det blir som i dag (i går) kan en blind se var vi har våra svaga punkter.
I klartext säger han ju att några av moraspelarna är dåliga hockeyspelare. Måste vara kul att känna sig uppskattad!