1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591414 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Mora IK 2005-01-29

498484 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Mora IK 2005-01-29
Alltså, är inte det här rätt svagt uttryckt av Harald:

Men efter bara fem poäng på nio matcher ser formen dalande ut. Inte så konstigt, verkar Moratränaren tycka.
- Tiden kommer ikapp några av våra killar. Kvaliteterna kommer fram till slut. När det blir som i dag (i går) kan en blind se var vi har våra svaga punkter.

I klartext säger han ju att några av moraspelarna är dåliga hockeyspelare. Måste vara kul att känna sig uppskattad!
Kommentera

BlackBay: Jo, troligen så har man väl varit nertränade men att den träningen nu börjar ge resultat. Men man lär nog fortsätta träna hårt nu för att toppa till slutspelet. Men samtidigt kan man ju inte träna ner sig såpass att man missar chansen till hemmafavör i kvarten.

Jag skulle tippa på att Kiprusoff kan bli hur bra som helst i ett slutspel, skulle det inte vara så så håller jag Kapanen som en bättre målvakt. På stor is dvs.

Modin blir bättre och bättre nu, målen vill inte infinna sig, men assisten tickar in och han kämpar som aldrig förr, urstark.

Modin och Hedström var väl de som var värda att göra mål idag förutom målgörarna, så nära flera ggr.
Kommentera

Frella:
Håller med... Man såg tydliga tendenser av kunnande när MIK till anfall, dock gjorde TIKs backar ett grymt bra jobb att hålla bort dom borta från farligaste positionerna.... denna match påminnde om "den gyllene hösten"... härlig match var ordet.

Måste för övrigt säga att det var skönt att se att Kapanen verkade vara i prima form.... målvaktskonkurrens kan nog även "Kipper" må bra av då han ibland kan verka loj o oinspirerad emellanåt...... tror nästan mer på Kung Kimmo då han är i toppform.

Modin är härlig att se in action när hans vilja äntligen infinner sig..då är han faktiskt riktigt duktig... Hedström blir bättre o bättre för varje match.... skönt för Styf efter en halvdan säsong att få pricka 3 bajlor... måste göra gott för självförtroendet i framtiden.
Kommentera

El Maco: Inte för att jag sett matchen, men om jag vågar mig på att analysera resultat och trender, så är väl Mora på väg mot Down Under och Timrå på resa i riktning svagt uppåt. Timrå har haft dålig poängutdelning innan Fule-matchen, men varit på det berömda håret i flera matcher. Vad jag förstod av Jonasson på Radiospurten så var det spel mot ett mål i första, så segern var nog helt i sin ordning.

Nu blir det Skansen nästa och sedan HveoFasa, sex pinnar där så är slutspelsformen på god väg.
Kommentera

Frella: Håller med dig att vi hade tur vid den situationen, men samtidigt var det domaren som skapade den chansen åt MIK, Tycker Modin gör sin bästa match idag även Mandy var grymm såväl även svedberg.
Kommentera

El Maco: Jag tyckte dte kändes som att TIK gjorde MIK dåliga med det tempo som TIK spelade med. MIK var inte alls ofarliga då de kom i lägen, även om det var mycket skott utifrån. Vi hade tur i början på andra att det inte blev 3-2. Efter Kapanens fantomräddning var det återigen bara TIK.
Kommentera

El Maco:
Jag tycker att det var en blandning av båda delarna.
Måste även säga att Mora tillät  Timrå spela som dom gjorde.
Kul var det i varje fall. Tycker att Timrå har ett par snäpp till att ge
Kommentera

Kronblom: En fundering på distans - var Timrå i höstform eller var Mora i allsvensk form? Var det vi som var bra eller var det de som lät oss vara bra?
Kommentera

Knappen: Ett krånglande finger.
Kommentera

Kronblom: Något med en handskada?
Kommentera

Härlig match idag. Hatrick av Styfen och i övrigt fart å fläkt.
Hade Gunno magsjuka eller? nån som vet?
Aalto var mycket bra idag, La ett genipass til Nilsson som blev friställd.
Nu väntar groggen!

Saxat ur Moras GB:
Wikegård: "Odoya, ut och ta honom! Buss på!"
Odoya: "Vem? Vem? Arf arf! Vem? Arf! Arf!"
Wikegård: "Buss på, Odoya! Buss På!"
Odoya: "Arf! Arf!"

Lite kul ändå!
Kommentera

tuff match för timrå imorgon.. hoppas bröderna hossa i mora inte är på spelhumör för då för timrå rejält med pisk...
Kommentera

Abron: Modo fick smörj! Bravo J18!
Kommentera

kamsen: Man måste ju tro om de bästa om Mora ik och inte tro på förlust då är man ingen supporter heller
Kommentera

friskan:
Sorry 5-2 just now
Kommentera

friskan:

5-1, det rör på s i g....
Kommentera

El Maco: Precis så sa jag. J18 och nu är det 4-1.
Kommentera

Bårlänge: Vi får väl se hur det blir.......

Kom tillbaka efter kl. 18:00 imorgon....

hehe.
Kommentera

El Maco: Kaffe????Jaha det som ligger gömt i bönorna!
Men det går väl inte att skåla med,,,eller??
Kommentera

El Maco: i morrn kommer vi vinna mot er och hoppas på en trevlig match där uppe
Kommentera

SMÅLAND: Wolfpaw som vi säger i amerikat. Jag skålar i kaffe, hej hej.
Kommentera

El Maco: Det skålar vi på med en stor vargtass.........
Kommentera

friskan: Enligt Swehockey är det match mot Modo - och Timrå leder med 3-0!
Kommentera

TIKbiff: Helt rätt.....MIK ska det va va?
Kommentera

friskan:
Ska vi vänta på den matchen lär vi få vänta friskan ;-)
Kommentera

Medan vi väntar på TIK-MIF matchen, så kan vi följa J18 som ikväll möter MoDo här i Sydkraft Arena.
Kommentera

Timrå IK - Mora IK 2005-01-29
Nu tar vi andra raka imorgon..
Dags att börja vinna på hemmarink oxå...
KÄMPA TIMRÅ KÄMPA!!!!
Mot andraplatsen....
Kör så det ryker.....

Älska Timrå IK i vått och torrt ALLTID!!

Lall On Lall On..
Kommentera

498484 · »