RocknRolf2: Mora var styrde bort timrå i mittzon - som Timrå spelade åren innan Z:a & Co kom d v s utnyttjade misstagen och slog till snabbt och skoningslöst. Mora var bättre - that´s it Timrå fick nog en rejäl reaktion på de 3 vinsterna+ kalabaliken runt Rosa i kväll förutom första 10 min då´rå.
Jantunen + Regin bra i kväll - backarna totalt viljelösa.
Pinsamt att en center får fortsätta underprestera.....
Alltså det e ju fan 9x3 poäng kvar att spela om.Vilka som går till slutspel e långt ifrån avgjort än.Så slutspelschansen försvinner ju inte bara för denna matchen som en del tycks tro bara att TIK får kämpa ännu hårdare för att komma dit :)
Bara att ladda om till nästa match. Mora passar uppenbarligen Timrå jävligt illa, hur sjukt det än känns att skriva den meningen. Kontraktet är säkrat (jodå Rolfie), och det är bara att på de kvarvarande nio matcherna försöka bevisa att man har något i slutspel att göra.
Jag hade detta på känn innan matchen. De tre raka treorna verkar fått vissa att tro att det är en annan säsong dom genomlider. Dags att vakna, vänner. Det är fortfarande 05/06.
5 poäng upp, nio matcher kvar. Med ett jävla flyt kan det gå. Men mest troligt inte.
iggy: Tja, vad tycker du själv? Förvänta dig inte inlägg av typen "Nu glömmer vi det här, kör vidare och visar Leksand vad vi går för! bla bla bla" från alla.
gud: jorå, jag uttryckte min lättnad och glädje över att kontraktet antagligen var fixat plus förhoppningar om slutspel. Sedan att du reagerar när man är less över en sån här total skitmatch, DET är pinsamt.
Äh, fan .. jag har ju redan lovat mig själv att ignorera ditt skit.
2-5 slut... pinsamt Timrå! Pinsamt! Usel insats, men tack och lov fick både Leksand och SSK stryk. Mycket viktigt. 12 (13) poängs försprång och 27 kvar att spela om
iggy: Nåväl, bortasegrar mor FBK och HV gav ju goda förhoppningar om slutspel. 1-4 mot Mora med denna spelkvaliteten grusade dem duktigt. DET är väl inte konstigt. Onyanserat javisst, men nyansera gärna 1-4 i en viktig match för mig! :-)
iggy: Vem är inte onyanserad? Jag trodde verkligen på att Timrå hade vaknat, och tycker följaktligen att de är ett säckgäng som kollapsar så här. Ska jag fortsätta hylla dem nu tycker du?
arf mfl: före nedsläpp med nyvärvade "klasspelare" då är Timrå redan i slutspel och efter 47 minuter och( ok ett hopplöst ) underläge då är plötsligt ett säckgäng, utan vilja.... rätt onyanserad tycker jag.
Stenkarn: Nä..det är nog sant. Ingemansland är ett rimligt tabelläge, inge snack om saken! Precis som RR2 kommenterade tidigare så har den viktigad´ste matchen redan spelats, den mot SSK för en v sedan.
Stenkarn: Så där snäll brukar jag vara i mina omdömen. Ikväll räcker dock inte snällheten till. Är på precis lika uselt humör som efter slutspelskollapsen mot DIF i våras.
Patrick Polly: Hur många plattmatcher har det varit då, i sanningens namn? Timrå ska ju inte ligga så mycket högre upp i tabellen, om man ser till den trupp man har i år. Inser man inte det, så är man nog lite väl rödögd.
Kan inte den här matchen bara ta slut nu. En av årets största skitinsatser! Men... Mora ska ha en eloge också, spelar stundtals riktigt bra. Men de känns inte som ett lag för slutspel. Det gör åt andra sidan inte Brynäs eller DIF heller.
Stigsson: Ni var säkert bra, det tvivlar jag inte på. Mora är f.n. ett klart bättre ES-lag än Timrå och helt klart värd sin slutspelsplats. Men så mkt bättre som 1-4 efter två perioder ska ni inte vara! Det är frukten av att Timrå underpresterar också...
Dream Team: Åja, vi var nog ganska bra i andra perioden också så enbart dåligt försvarsspel vill jag inte säga att det var. Kan förstår att du känner så dock.
mikenomad: Vid första tag han första men blev lämnad ensam på returen. Andra var ett snabbt skott i krysset. Tredje var han bortspelad, öppet mål. Fjärde lämnad ensam med målskytten direkt efter tekning.
Summa - Han kan inte lastas för hårt. Däremot är det svagt backspel vi några av målen (ettan och fyran)
Vad är det som händer, var är backarna om de fortsätter så här så måste de sluta att servera korv och det under matcherna och låsa alla toaletter så att de blir hyperaktiva på planen :)
Favoritarenor (och inte): Bortasektionen enda skamfläcken? Ja om man enbart ser till hockeyupplevelsen för samtliga kanske. Och då är jag definitivt med. Som jag konstaterat, då är SCA svårslagen. Jag har ju som bekant andra synpunkter också men för huvudsyftet, se hockey, har vi en topparena!
Mora var bättre - that´s it
Timrå fick nog en rejäl reaktion på de 3 vinsterna+ kalabaliken runt Rosa i kväll förutom första 10 min då´rå.
Jantunen + Regin bra i kväll - backarna totalt viljelösa.
Pinsamt att en center får fortsätta underprestera.....
Rosa såg seg ut men vaknade till något i 3:e....
Nya tag mot Leksand på lördag....