1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590566 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Mora IK 2006-12-09

« · 799702 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Mora IK 2006-12-09
ernie eagle:
Fattar inte att ni är så attans negativa.......tänk på alla skador ni haft och har så tycker ja att ni gjort det väldans bra.
Kommentera

Ambroo: Antar att du talar om ditt kära TIK då...........för vi gör precis en sån match vi ska borta.
Kommentera

Tubest: Speldum kanske? Det var otroligt dåligt i alla moment.
Kommentera

Ambroo:
Blicklös nej.......men håller med om att det var lågt tempo och inget skönspel.
Kommentera

Tubest: Du skriver ju minst semifinal. I dagsläget spelar vi sämre än Kovland och vad fan har vi då i ett slutspel att göra? Kan vi inte utmana på allvar och gå hela vägen så får det vara. Men vem kommer ihåg Timrås säsongsinledning om 10år om vi ändå inte vinner någonting när vi summerar skiten?
Kommentera

Tubest: Det var en riktig skitmatch av två skitdåliga lag helt enkelt och kan du inte se det så är du totalt blicklös...
Kommentera

ernie eagle:
En semifinal är väl kravet för att ta sig till final, eller hur.
Du kan inte på fullaste allvar mena att du kräver guld av ert kära TIK......börja med en semi och hoppas de kan vinna en sådan matchserie till att börja med
Kommentera

Skarin: Hästjeans. Hur ska man tyda eller tolka det, tro? ;-)
Kommentera

Tubest: Jag skiter fullständigt i om vi går till semifinal eller ej. Har vi ingen coach som kan ta oss hela vägen kan vi lika gärna missa slutspelet. Vi måste in i skiten och göra jobbet. Och är vi inte bättre än såhär framöver kan lika gärna Malmö få ta våran slutspelsplats.

Det är bara guld som räknas numera. Semifinaler har jag sett nog av nu så det räcker och blir över!
Kommentera

Vi var fruktansvärt dåliga. Mora (läs: Hästjeans) gör en taktiskt bra genomförd match. Eftersom vi inte fick utdelning i första perioden (5 mot 3 i 1.42!!!!!!!) så växte Hästjeansen in i denna bedrövliga tillställning. Att Hästjeansen uppträder på detta sätt är ju inget nytt. Att vi inte lyckas skapa en enda riktig målchans känns ju riktigt spännande.

Jonathan fick mycket istid men var sämst på plan. Dribblar och åker offside, det har vi sett ett tag nu. Nästan samtliga ska ju ha ettor i betyg (även Styf, Ambroo), men.......nä. Tokigt dåligt. Dax för detta uttryck igen: Hua!
Kommentera

Ambroo:
En kassaskåpssäker defensiv och uttnyttja chanserna, det är bra bortaspel det. Tråkigt att ni är så enögda häruppe bara. Ta nu uppehållet och läk ihop spelarna så ska ni se att ni kommer få en rolig vårsäsong.
Kommentera

Dared:
Kul att se en här inne som kan analysera lite och inte bara hugger huvet av folk hit och dit. TIK har gjort det otroligt bra så här långt och med alla skador hållt ihop det över förväntan.
TIK går även till slutspel och ja unnar er minst en semiplats.....det har ni jobbat ihop till.
Kommentera

Tubest: Suverän bortamatch? De var ju bedrövliga för fan! Problemet för en annan är väl annars att TIK var bedrövligare...
Kommentera

Tubest: Tycker faktiskt inte det. Grattis till segern men...tycker faktiskt inte att ni gjorde nån vidare match.

Varför skulle man inte kunne spela hockey borta?
Kommentera

mattias - 74:
Du kan ju säga att MIK gjorde en suverän bortamatch.
Som jag sa förut så hade ja lirat oxå......en gäng sköna riksdaler in på kontot.
Kommentera

Dared: Man måste ha lite perspektiv på det hela också.
Kommentera

Det värsta är att allt det här känns så onödigt. Vi förtjänade inte denna situation för fem omgångar sedan... nu gör vi tyvärr det
Kommentera

Ja, man får väl vara glad över att det är uppehåll nu. Jag är uppriktigt sagt mycket lättad över att Timrå inte behöver spela mer på ett tag, för det här ser inte bra ut.

Nu är halva serien spelad och summerar man den första halvan av serien så trodde jag inte att Timrå skulle legat så bra till om jag före seriestarten fått veta att 8-9 spelare skulle vara borta så här länge. Då hade jag vart glad för en undviken kvalplats. Killarna har i alla fall kämpat jävligt bra och rett ut den här stormen på ett sätt som är beundransvärt. Då tycker jag det är synd som vissa gör att spy galla över laget och fullständigt iniotförklara vår tränare. Jag frågar mig; Kommer ni tycka samma sak till våren när alla är hela och laget tagit en plats bland de tre främsta? För det kommer de att göra, det är jag övertygad om.

Det är pinsamt och även om känslorna svallar hos en del testosteronstinna och mer eller mindre korkade tonåringar här, så vet vi alla spelets regler. Ibland förlorar laget, och med tanke på hur det sett ut på sistone, varför så förvånad?
Kommentera

Fortsätter det så här så kommer vi att göra en omvänd Frölunda.

I morgon vill jag se att Lill-Kenta går ut och ber om ursäkt i pressen...

36 och 30... Elitseriens sämsta backar i dagsläget? Svar ja!
Kommentera

mikenomad: Vore intressant att få veta vilket årtionde Timrå tänkt VÄRVA EN COACH. En sådana har vi inte haft på 13år.

Senast vi hade en kavajprydd gentleman i båset var på Juhani Tamminens tid. Men då insåg inte spelarnas hans storhet och gnällde istället över hans nytänkande som han försökte föra in i svensk hockey. Han var för bra för Sundsvall/Timrå Hockey helt enkelt.

Därefter har vi avverkat svärmorsdrömmar och stabila istränare såsom Ulf "Buttra molnet" Thors, Lars-Eje "Skräcken" Lindström, Peo "det är alltid spänt inför matcherna" Larsson och Kenta "Våga under kontroll" Johansson.

Jag väntar med spänning på hur framtiden skall arta sig.
Kommentera

Borde vetat bättre...Mora, ständigt detta Mora... Trodde att vi skulle vinna ikväll, men det förståss.

Jag har sagt det förut. Spelar ingen roll om vi skulle leda Eastern Division och Mora rappar spelare över händerna i Div 2, vi skulle vara chanslösa ändå.

Grattis då - Till alla Mora supporters som är inne och skade glatt suger blod här inne. Grattis till 3 pinnar och bra defensiv! Såja, nu kan jag får spy galla som jag vill.

Det är fan i mig tillbaka i de värsta stunderna av fjolåret. 3-0 framåt är ingenting. Det betyder på sin höjd att vi kan lyckas rädda en pinne. Föresten glömde att vi aldrigt gjorde 3 i nån match ifjol

1-2 i baken = Ridå. En vändning är lika trolig som att Mora skulle värva färre än 11 spelare nästa år.

Detta är inte ok - Jag tycker synd om laget. Det känns som att vi oförskyllt hamnat i denn hä att r dokusåpan med "lag" som SAIK och Mora som ju inte är mycket att hänga i granen. Skadorna knäckte oss - javisst, men nu är det annat skit. Nu är det i huvet på oss. Det här fallet måste bromsas nu.

Förstår att Mora och tränare är glada, men man pallar bara inte med att höra snacket om bra bortaspel och annan skit. MIK åker ur i år. Usch usch usch vad kassa dom är. JUst nu spelar vi i samma jävla "Bonde söker fri" kommedi.

Jag tror jag skiter i det här nu. Kollar inget mer förrän formen är tillbaka. Det får finnas gränser för hur många helger och kvällar man skall förstöra humöret. Kalla det medgångssupporter om ni vill, men jag kallar det motgångsmassochist. Har lagt 600 spänn på ppw nov-dec och inte sett en trea.

FORCA TIK - Heja eller nåt...
Kommentera

dagens största skämt
Timrå presterade riktigt bra spel i en och en halv period mot Färjestad senast. Nu orkade man inte hålla uppe spelet matchtiden ut, men totalt var FBK-matchen ett fall framåt för Medelpadslaget. - Vi är definitivt på väg uppåt igen, säger Timråtränaren Mikael Andersson.
Kommentera

ernie eagle: Håller med dig till fullo på bägge punkterna. Når vi inte MINST semifinal i år tycker jag en stor del av ansvaret kan läggas på Kenta och hans huvudlösa matchande av de halvskadade "stjärnorna" samt obefintliga coachning!
Kommentera

lungan: I vanlig fall hade jag sågat ditt inlägg jämns med fotknölarna...håller inte med nu heller iofs. Men det var banne mig lite befriande skönt att lässa sån onyanserad besvikelse just nu!
Kommentera

Suckarnas suck :(
Kommentera

mikenomad: ja motivation slår klass,sen är det bara att korta ner vilan men en dag för i dag var det inte många som gjorde rätt för vila,nä straff träning 2 varv runt elljuspåret.
1,42 i fem mot tre inte ens farligt tack vare bristande motivation
Äckligt uppträdande av många i kväll.
Kommentera

mikenomad: Det finns en rad punkter som måste förbättras om vi skall kunna bromsa upp vårt till synes tämligen fria fall.

1. Coachningen. Jag tänker banne mej inte ge efter här! Jag kräver aktiv coachning! Varför kan inte Timrå ta hi en tränare vågar bänka stjärnspelarna, rotera och laborera med laget likt Leif Boork! Jag vill ha en General i båset som har ett auktoritärt ledarskap som vågar visa med hela handen vad fan det är som gäller. Det håller inte längre att klia sig i håret. Motståndarna läser ju av oss likt en öppen bok. Lite nytänkande vore sannerligen på sin plats. Är du rädd för att få sparken Kenta? Isf är det väl bättre att få lämna skutan efter att ha visat mod än att få lämna för att man varit feg - eller?

2. Avlasta femmorna med ungdomlig entusiasm. Vi kommer aldrig orka hela säsongen med den här matchningen. Finns inte på kartan.

Ni får gärna fylla på med fler punkter ni som känner för det. Men det här är det som jag kommer på nu så här direkt efteråt!
Kommentera

Ja vad ska man säga. Mora var det bättre laget. PINSAMT att TIMRÅ är så DÅLIGA som de är just nu.

Gör en SUPPORTERKLACKS PROTEST, Gör en banderroll, där man skriver.

Förbereed er för tomma läktare om ni fortsätter denna trend.

Jag blev banne mig skadeglad när publiksiffran inte var över 5000.

Timrå får helt skylla sig själva. Bjuder de på denna SUNK hockey ska de inte ha betalt heller.

Ja som ni märker är jag GRYMT besviken och varför trampar bara killarna till offensiva blå sidan glider vi bara. Hahl vilken SOPA, Backlund, Vilken SOPA, han e ta men f..n SÄMST just nu.

Bänka Backe spela Aspen han försöker i alla fall rädda puckarna....

HELA LAGET ÄR HUR FRUKTANSVÄRT DÅLIGA SOM HELST.

Och denna match fick min frustration att rinna över.

MORA hur kan vi torksa mot MORA. Det är ju banne mig ÄCKLIGT DÅLIGT.
Kommentera

Så här enkelt är det; TIK är f.n. seriens klart sämsta lag! Bara att hoppas att det har hänt underverk under uppehållet för fortsätter det här kan den här säsongen ta en ände i förskräckelse. Kvalserien tror jag inte vi behöver oroa oss för men nåt slutspel är definitivt inte klart!
Kommentera

lincoln: Men förbannade helvete oxå! Hur statiskt får ett lags spel egentligen bli. Att vi aldrig lär oss någon enda gång. Mora är ett lag vi skall slå alla dar i veckan med vårat kunnande. Men likt förbannat trillar vi dit och vaggar in oss själva i deras skitnödiga tempo.

De har ju för fan inte ens en egen spelidé utan spelar ju vedhuggarhockey med att ideligen rappa med klubborna över motståndarnas klubbor så pucken bara hoppar och far och studsar hit och dit likt en flipperkula.

En fullständigt oacceptabel "insats" ikväll! Vi gör ju Mora bra och vad beträffar coachningen så är den obefintlig. Bedrövligt att se på och lida med.

NU JÄVLAR VILL JAG SE ETT BLODTÖRSTIGT TIMRÅ GÖRA TOMATPURÈ AV MOTSTÅNDARNA PÅ ANDRA SIDAN UPPEHÅLLET!

Väck gubbarna nu Kenta och gör någonting taktiskt i ett FÖREBYGGANNDE SYFTE för en gång skull och vänta inte till sista minuten innan du börjar rotera.

AGERA NUBBEN!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

mattias - 74:
Tror nog fler hade räknat med MIK suger !!

Efter 0-6 mot allt annat än formstarka DIF och besvikelsens Malmö med 2-3.
Kommentera

mattias - 74:
Den var given, TIK har alltid svårt mot Mora.
Timrå suger för tillfället, bitter? inte jag inte
Kommentera

mattias - 74: Det går inte att räkna med någonting i den form och den situation som vi befinner oss just nu.
Kommentera

Dream Team:

vad säger man! Tror nog inte många hade räknat med MIK seger !!
Kommentera

nixXz:
För att Kenta inte har någon fingertoppskänsla...
Tack godegud för uppehåll.
Kommentera

time out NU? HAAAALLLÅÅÅÅ!!!
Kommentera

kommentar överflödig. Oerhört pinsamt av alla inblandade!
Kommentera

1-3, ett snyggt mål av Mora. Bedrövlig markering av Timrå, dock. Det där var matchen det. Grattis Mora till en taktiskt väl genomförd match.

Kommentera

Dream Team:
Så jävla uselt.

AGERA NUBBEN
Kommentera

nixXz: Han tillförde verkligen ingenting offensivt under den tid han var inne. Det är nog ett bra skäl.
Kommentera

Varför bänkar kenta Johan Ryno? om spelarna är trötta!
Kommentera

Detta ser allta annat än lovande ut. Den energi i tacklingsspelet vi "utlovades" av Sanny i paus är lika bortblåst som i de bägge första perioderna. Det krävs nåt extra för att kunna vända detta.

But miracles do happen....

Kommentera

lincoln:
"Idag får vi veta hur djup avgrunden är...
Är vi på väg upp eller tar vi stryk av ett Mora i fritt fall?"

Målmässigt ser det ut som om ni fuskar lite med motorhjälp i ert fall.
Men vi ska falla i 60min innan vi når rock bottom.

Kommentera

Dragan 2k: Han spelar väldigt avvaktande. Men det kännetecknar å andra sidan hela Timrå idag. Han har mest varit inblandad i div. böksituationer längs sargen. Men han är som sagt inte sämre än vad laget presterar.
Kommentera

lincoln: ja, ett sketet kryss och några missade öppna kassar i sudden ger jag inte mycket för. inte ett jävla skit
Kommentera

Jag vill se ett ursinne utan like i tredje. Blod i massor. Överkörning och blodsmak, 5-2 och slakt. Ge mig tre pinnar NU!

Kör över dom - krossa - krossa - krossa - ta ut allt.

Allt eller inget 7-2 eller 1-18 vill jag se!

KOM IGEN NU - Om ni nånsin kämpat så gör det nu för fan
Kommentera

RocknRolf2: ja almännhetens friåkning
Kommentera

RocknRolf2: Hur har det gått med Ryno idag än så länge?
Kommentera

uhahl: Nu mår man fan fysiskt illa.
Den här typen av match känns ju igen lång väg. Mora är så kassa att det knappt går att stava till, men vi har helt enkelt bestämt oss - de ska få tre pinnar med hem till träskofabriken

Sätter hur mycket som helst på 1-4.

1-3 efter 1.12 i tredje. Sedan 1-4 i öppen.

Vad är det med det här egentligen??? Ska man aldrig kunna få njuta av hockey? När det går bra sänds inte en match. Jag har tamejfan inte fått se en tre poängare i år.

Först fjolårssäsongen och nu det här bottenlösa fria fallet mot strecket. Hur i hela hela HELA HELA friden ska det här sluta?????????????????
Kommentera

uhahl: spelmässigt ett fall framåt i knappt två perioder. Sen var det värsta sortens Modosörja i tredje. Lär ju tyvärr vara mer det spelarna tagit med sig...
Kommentera

« · 799702 · »