Hahl Bundy 2.0: så länge löven har en drös med importer så ska det nog gå vägen. De brukar ju bli sämre ju närmare säsongen går mot sitt slut och inte vara så sugen på att käka puck, även att de också kanske signat för en annan klubb redan. Ett exempel för oss var ju Alex Lavoie för inte så länge sedan. Spelare som Dahlén, Lander och Jacob Blomqvist håller en hög nivå hela säsongen och blir extra bra när det blir slutspel.
Idag önskar jag ett taggat Timrå som står upp ordentligt för varandra.
Mora upplever jag är ett lag som kan krypa in under huden på sina motståndare och med profiler som Lille Lukas Wernblom mm, så behövs lite beslutsamhet.
söder över: Ja jag hadde lite olustkänslor inför denna match. Rekord förra matchen och lite mättnadskänsla kanske.. Hoppas jag har fel och Timrå maler på i 2:a och 3:e som förr.
Hockeyoraklet: Håller med dig fullt ut i varje närkamp går han upp med händer och armbågar mot ansiktet eller huvudet. Hoppas någon i Timrå ger han en ärlig schysst bröstvärmare.
Hockeyoraklet: Tycker väl inte spelet i offensiv zon rosar marknaden heller. Förutom PP:t då vill säga. Njae Mora spelar inspirerat och märks de vill stoppa Timrås framfart. Uppsträckning av Freddan i paus nu och ös på nu sista perioderna. 💪
G?ran Hartmann: ja du ser i varje närkamp han går in i att han alltid försöker tackla i huvud, rappa över armar, kapa ben på folk. Aldrig först in på pucken i en närkamp. Vilket är lite synd för han har ju faktiskt lite hockey i sig, skulle han släppa psykopat-spelet skulle han kunna bli en bra allsvensk spelare. Som han spelar nu, och alltid spelat hittills, tycker jag det faller en skugga över varje förening som är villig att signa honom. Smutsigaste spelaren i ligan, tveklöst. Tur han är så liten att han faktiskt inte lyckas skada motståndarna så ofta.