1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590625 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Mora Träsk 24/1 - "Tigerjakt" Volym 4

« · 971301 Till forumet

Sv: Timrå IK - Mora Träsk 24/1 - "Tigerjakt" Volym 4
"Jag tyar icke mera, Karl-Oskar..."

Så känner jag inför morgondagens match. Här hade man ställt in sig på att äntligen besöka E.ON Arena och dess fantastiska stämning igen och så får man läsa att typ halva laget - mer eller mindre tongivande spelare - går på kryckor. Denna säsong IGEN! Det här är ta mig satan helt sjukt och bedrövligt, vad är det för fel på den här världen egentligen!? Nu känns det ytterst tveksamt om man verkligen har någon lust att åka ut och se sitt Timrå IK förnedras av ett skitlag som Mora. Jag ska fan tänka efter både en och två gånger innan beslutet fattas. Man är så jävla less på att bli förbannad på dessa ständiga skador att man är... jaji, helt slut!
Kommentera

JimmyH: "Annars så cirkulerar det både roliga och tråkiga rykten inför nästa säsong just nu."

Vilka rykten då, om man får undra?
Kommentera

JimmyH: Klart att de inte är bara Pyörälä som gjort Björn framgångsrik nu, men varför splittra något som fungerat så bra? de är de jag undrar.
Kommentera

actionleif: Äh, sluta svamla.

Stålmannen Bagaren lär ju garanterat lira. Det ska tammetusan dansken också göra.

Då blir det en jäkla skillnad.

Come on!!
Kommentera

Snoop: Jag vill inte tro att det bara är Pyörälä som betytt att Björn har gjort 5 mål på 4 matcher, jag hoppas inte att han själv tror det i alla fall. Jag tyckte väl att det hade betydelse i början men sett till de sista matcherna så spelar han mer rakt och rör mer på fötterna än tidigare.

Han kommer ju fortsatt att få spela med Erik, sedan vore det coolt med brorsan sin också...

Nu får vi ju se vilka som kan lira, mina kedjor var ju om samtliga tveksamma inte kan spela. Det gäller att få bra balans också.
Kommentera

Snoop: Det skulle vara sexigt att se vad bröderna Svensson kan uträtta i andrafemman, ingen dålig idé alls..
Tenkrat har faktist gått fram lite sedan han fick Robban bredvid sig också så jag tycker det ser bra ut faktist.

Jimmy 4 President..
Kommentera

JimmyH: varför vill du sära på Svensson och Pyörälä som spelat så bra tillsammans nupå sistone ? Att du flyttat upp Tenkrat med Pyörälä kan vara bra men Svensson ska ju vara där också istället för Robban.
Kommentera

T T: DET ÄR ALDRIG TRE LÄTTA MOT TIMRÅIK!
Kommentera

Jahapp, det är väl bara att gratulera Mora till tre lätta då. De andra lagen där nere kan inte vara särskilt nöjda.
Kommentera

Blizzard: Vi kommer inte spurta ikapp HV71 i tabellen, det ser jag som en fullständig utopi. HV71 kommer garanterat lira i Champions League till hösten. Om vi då slutar 2:a i tabellen har vi två möjligheter att ta oss ut i Europa! Antingen genom att själva vinna guldet eller att HV71 gör det! Fatta´ru nu´rå?
Kommentera

Uno Gordon: om vi verkligen vill till den cupen (garanterat) då ska vi vell bli 1:a eller vinna SM-guld (guld tar vi :) men att sikta på 2:a för att komma till champions league, de är vell lite fel för de är inte 100% att HV tar sm guldet, och då är det 1:an i tabellen och sm-guld laget som åker iväg! åh då spelar inte 2:a platsen någon roll :/ så vi ska sikta på 1:a plats och SM.-GULD
Kommentera

JimmyH: Självklart är det så. Tabellen ljuger aldrig. Men det är skitjobbigt om Modo ligger före oss oavsett om de är värda det eller inte.

VI SKALL BARA HA ANDRAPLATSEN! Skall jag behöva köpa upp hela förrådet utav taggtråd ifrån ÖB och mata spelarna med till frukost, lunch och middag?

Det är dödligt viktigt att göra allt vad vi kan och som står i våran makt för att sluta tvåa.

VI SKALL BARA TILL CHAMPIONS LEAGUE! Jag hoppas Challe är utrustad med en oxpiska och driver våra mannar likt galärslavar!

GIV OSS FRID. VINN!
Kommentera

Uno Gordon: DIF och FBK blev nog rivaler redan 1983 då de spelade en av de hetaste SM-finalerna någonsin. Färjestad hade fantastiskt lag med en fantastisk Håkan Loob men där DIF med Leif Boork som tränare grisade till sig guldet.

Sedan spelade de även final 90 och 91 med DIF som vinnare och även semifinal 92 med samma vinnare. Sedan kom ju finalen 98 där FBK äntligen fick vinna över DIF men DIF vann igen då Challe Berglund avslutade sin karriär med seger i finalen 01 över just FBK.

Men du har rätt i att de hatar varandra, inte ett derby men ett rivalrie. Lite kuriosa så där bara.

MoDo har ju Frölunda och Färjestad i de matcher de hackar efter, vinns båda dessa matcher av Övikslaget så är de nog värda att lägga före oss också.
Kommentera

Kerstin_k: ok det tackar jag för.
Kommentera

fighter: Jodå, men om samma lag vinner serien och SM-guldet tillfaller en av platserna tvåan i grundserien.
Kommentera

Uno Gordon: ursäckta mig men är det inte så att champions league är för dom lag som vinner grundserien och det lag som vinner smguld,kanske jag har fel men jag tyckte att jag läste det nånstans,nån kan väl rätta mig om jag har fel.
Kommentera

Pärssinen och Hahl kan vara tillbaks på torsdag enligt Challe. Han berättar detta i eftermatchen intervjun på sr.se/hockey
Kommentera

Snoop: FBK har närmast på programmet att möta Djurgården och Frölunda. Inte helt enkelt uppgifter. Djurgården tänder alltid till i matcherna mot Färjestad. Det hänger i sedan de klassiska finalmatcherna -98 då Greger Artursson stänkte in avgörandet på Tommy Söderström i DIF-kassen. Om Patric Hörnqvist och Fredrik "Linkan" Bremberg är på lekhumör kan det bli en trevlig tillställning. Sedan är ju västkustderbyna alltid speciella. Det råder fullt krig i dessa matcher. Roger Melin vill säkert bjuda igen för gammal ost som sin gamla arbetsgivare och rimligtvis borde herrarna Andersson/Johnson/Kallio nu tända till pånytt igen efter några mindre bra insatser på slutet. Frölunda måste upp till bevis och upp, upp, upp på tååååååå....

Jag vill tro att FBK kammar noll i dessa matcher framöver. Timrå vinner på torsdag men får sedan ett bakslag i Jönköping nästa lördag.

Modo måste ju bara rimligen börja förlora snart igen! En svit varar inte för evigt! Så ej heller denna!

Come on!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Uno Gordon: Skulle vara hur läckert som helst att se Timrå ute i europa och spela, bara göra allt för andraplatsen nu även om Modo och FBK har 2 matcher mindre spelade än oss.
Kommentera

Timrå IK - Mora Träsk 24/1 - "Tigerjakt" Volym 4
Nu startar jag en rykande färsk matchtråd inför torsdagens happening i "ladan".
Nu när vi fått vittring på den betydelsefulla andraplatsen i tabellen som rent teoretiskt kan ge oss möjligheten att få putsa på geografikunskaperna till med hösten med spel i Champions League. Blotta tanken på detta scenario är svindlande. "Lilla Timrå" ute i stora vida världen! Jag ser städer som Moskva, Prag, Salzburg, Ljubljana, Oslo, Wien, S:t Petersburg, München m fl. framför mig.

Skulle det bli aktuellt borde man ju undersöka möjligheten att chartra ett plan utrikes. Nog fan borde väl Timrå IK kunna pynta det åt SK ifall det hela skulle aktualiseras och få ett mangrant stöd på plats! Det är ju för spelarnas skulle i sådana fall vi är där och färgar in tillställningen och ställer till med en gigantisk fest.

Låt hoppas det hela sker och att Timrå IK pyntar detta! Sedan får medlemmar i SK köpa en plåt för 2000-3000kr resa t/r och måltiderna betalade. Intäkterna tillfaller givetvis SK.

Då har Timrå IK verkligen visat vad vi supportrar betyder egentligen! Inte bara stramt snack och ryggdunkningar utan visat handlingskraft och hjärta!

Nu är det förvisso långt kvar! Men jag tycker man måste ligga steget före och planera för olika tänkbara scenarion!

Det skulle bli en grym resa!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

« · 971301