Marcus: tycker inte vi ska vara så hård mot Sebbe, ser mycket Rundblad i honom utvecklingsmässigt, det är inte många som kan transportera och skydda puck som han faktiskt kan. Tycker det är skitbra att han börjat göra sina rusher igen. Rundblad var också kritiserad för sina offensiva initiativ som ofta slutade i pucktapp, sen blev han bättre och bättre på det och till slut stod han på 50 poäng som back, grabben är 23 och kommer förhoppningsvis vara med och utgöra Timrås stomme på backsidan under många fler ES säsonger.
Säger dock inte att det han gjorde igår var annat än totalt idiotiskt, men..Redigerad kommentar
mikenomad: Ja, hur man tar poängen spelar ingen som helst jävla roll i kvalserien. Man får inga guldstjärnor för att man spelar bra och torskar, ej heller avdrag om man spelar som skit men vinner. Poängen är allt.
Själv vek jag ner mig 20 minuter innan matchstart. Matchen inköpt å allt. Med facit i hand ett rätt beslut, för mitt psykiska välbefinnande. Ett krampaktigt Timrå mot ett heltaggat och uppvarvat Öret var väl ungefär vad man kunde förvänta sig. Och: frågan är om inte en sån här seger egentligen är det bästa, för vad som komma skall? Visste man det inte innan så vet man det nu: den här serien är ingenting som avgörs på papper. Gapet mellan dessa allsvenska lag och dessa elitserielag är så litet (om det ens existerar) att precis varje enskild match kan förloras om man inte står upp och är så nära 100%-ig i sitt agerande som det går.
Västerås på tur. Den s k a jag se. Efter shit-that-was-close-matchen mot Örebro bör Timrå kunna visa upp större beslutsamhet, mer kyla. Hoppas jag. Tror jag.
Hahl Bundy: Ja två poäng var väl det enda positiva. Bara att hoppas att vilan bidragit till detta elände och att det redan i nästa match mot VIK blir betydligt bättre. Annars är det morsning o goodbye!
Hela laget var väldigt blekt idag men spelare som Crippe, Demen, Jonte o Smolle håller helt enkelt inte även om Monten verkar se nåt annat.
Speciellt Smolle o Demen var pinsamt dåliga idag. Men spela måste de ju få göra...
Förresten så är Smolle bra på en sak: Straffar! Så vem vet de pengar som lagts ut på Smolle( en bit över en miljon) kanske blir guld värda ändå då vi fått en bra straffskytt...
måste bara fundera på en sak
skotten blir alltså 29-20 .... till örebro
på vår hemmaplan , mot ett allsvenskt lag .
hoppas dom resterande 9 matcherna blir bättre/roligare
Fan vad sämst domarna var idag, vilka rövhål var det som dömde? Idag hade vi flyt, två mål som egentligen är så jävla turliga, visst att Jontes gick in men sedan Crippes? lägg på stolpskottet i slutet så kan vi konstatera att vi verkligen hade marginalerna på vår sida. Sedan att de inte kunde förutse Hallins straff som han nu gjort för 10:e, 15:e gången? sedan Smolenaks variant för tredje gången? vad fan går man inte igenom motståndarnas straffläggningar?
Aja, Crippe och Jonte gjorde mål, och vi vann med flyt och fick veta att det fan ska krävas mer för att komma top-2. Detta kan ge bättre effekt på den fortsatta kvalserien än vad en 5-0 kross gjort.DJ Hemp: jag tror det med. man vill väl visa matcher med alla lag i serien och skulle jag sköta planeringen på viasat så hade jag valt att visa de förmodade botten lagen i början och topplagen när det börjar hända grejjer.
jag har inte viasat utan köpte matchen för 89 bagis. helt ok sändning om jag får säga det själv.
4st 24or på hedströms kommentar efter 2 perioden!
efter den blev det grymt skönt att han målade i tredje!
Pjernut:
Jag säger detsamma. Det är förjävligt. Antar dock att det blir ändring på den saken från omgång tre och framåt...
sympatisk tränare i örebro.
-dom har några långa anfall på oss men jag tycker vi klarar det bra och håller dem på utsidan.
Exakt!
det är här det felar och har gjort hela jävla säsongen.
våra anfallare är för bekväma.
Friberg Alex Rhodin Hallin har både fart och teknik nog att utmana backar mera. dom väljer utsidan 10 gånnger av tio och det är per definition bekvämt!
det händer inte ett smack 35 gånger av 36...
vi blir så förbannat lättlästa.
det kan omöjligen handla om att vara rädd för att ge bort en spelvändning för det har vi juh konsekvent gjort genom knas fjös pass längs både röd och offensiv blå...
så... kom igen nu grabbar spela hockey!
pust... äntligen över.
hoppas två inspelade poäng kan ge lite fart i maskinerna och att den värsta stressen släpper nu. alldeles för stirrigt och mjukt idag.
herren på täppan ska det vara.
erathoo: Nordgren - Hallin - Smolenak - Edström - Murley
I den ordningen!
superfalle: Ja, svårt att bli mycket sämre i alla fall. Fattar han inte att han måste träna extra för att bli något. Han och alla andra ungtuppar. Och det gäller inte bara spelare i TIK utan dom flesta lagen. Men det är klart, sitta på fiket och snacka sig i form är väl mysigare. Bortskämda valpar. Ja, jag menar faktsikt att det är så.
Häpp!