Giv oss frid, osv. Örebro på hemma-is brukar inte vara ett skräckmotstånd men man vet fan aldrig var man har Örebro, och kanske ännu mindre vet vi var vi har våra gunstlingar.
Detta är på alla sätt en match vi bör ta poäng i för att bibehålla tempot i tabellen. Två raka torskar mot topplag går att leva med, men ska vi blanda oss i den där mittenlagsgeggan bör poäng plockas i exakt den här typen av match.
Vi spelar på exakt samma sätt i uppspelen. Lär er byta sida! eller ta sats med fart. Man kan inte dra chanspass i mittzon, det har inte funkat de senaste matcherna ändå gör man samma sak dvs: "peta puck i mittzon"
Synct: jag ser inte att det är där problematiken sitter! Vi hinner helt enkelt inte med vid omställningar! Jag tycker att det fungerar bra i bp och pp, men när det blir en spelvändning, spelar ingen roll åt vilket håll, då går det för sakta! Men det är sånt som dom kommer växa in i, det är jag övertygad om! Varför inte börja idag! 👍
En sak är i alla fall säker i eftermiddag och det är att inte heller Örebro kommer att lämna Jämtland med tre poäng 😆 Jamtland, Jamtland, jamt å ständut!
Knylan: Instämmer, och det är faktiskt lite anmärkningsvärt att man ligger på kvalplats trots 3 vinster på 6 matcher. Ett tecken på att denna säsong är otroligt jämn - och bra. Vinner vi i dag klättrar vi flera placeringar. Jag tror Timrå studsar tillbaka i dag. Jacob vinner målvaktsmatchen mot Enroth. Dags att ta ner Örebro på jorden nu. Ska vi säga… 4-1?
9908: den 10 dec, Timrå-Leksand. Åker jag upp från sthlms till Timrå. Då bjuder jag alla HSare på bersa i periodpauserna.Så det är bara att boka in den helgen.🍻
Knylan: Idag blir det poäng, det har jag bestämt. Bärslunch kl. 11.30. Snabbt in för en timmes bastubad på Himlabadet 12.30-13.00. Skjuts ut till arenan 14.10. Ångest, hockey och öl 14.30-18. Fira vinsten 18-sent.
Skrev ett dagsprogram till mina stockholmstimråiter som är här uppe över helgen och ska gå med mig.
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·
Detta är på alla sätt en match vi bör ta poäng i för att bibehålla tempot i tabellen. Två raka torskar mot topplag går att leva med, men ska vi blanda oss i den där mittenlagsgeggan bör poäng plockas i exakt den här typen av match.