Sputnik: Naturligtvis obegripligt att skicka Blomqvist och behålla skit som Andersson Boyce Lundin. Enligt Ante ville han ha kvar Jacke Blomqvist var tydligen Kapanens beslut
9386: syns långt att vi kommer förlora den här matchen,, vi e för mjuka i närkamperna. Der håller inte, sen får ni amatörer säga ba fan ni vill. Säger som Icing-ove, jag kan hockey sen 1975.
The great one: Med tanke på 2 senaste fiaskoinsatserna och hela säsongens bleka hemmafacit så ska jag lägga bort mina kritikbrillor och bara njuta av hur vi vinner med 2-1 i en match helt utan målchanser :-) Nu kör vi i 3e!!! Eller jag menar nu stänger vi ner och tråkar ut allt och alla. Målet är att Sanny o Petter ska somna i 3e.
Bee: Vi har inte materialet för att driva en match mot Örebro, ens på hemmaplan. Sett till hur det sett ut senaste fem matcherna så är det ju ett kanonläge vi har inför tredje.
Bee: Nu är det bara att kämpa till sista blodsdroppen 3p ska hem det är ett måste ikväll!
Blir farligt om vi blir för passiva. Ge oss 3-1 så man får slappna av iaf lite. Vinner vi inte ikväll blur jag väldigt besviken och arg. Våga och kämpa!
sargad: Precis. Visar bara vad kamp betyder i hockey. Kedjan med Dahlén och EP blev än mer menlös med Hanzl som center. Walli imponerar på mig med sitt spel, tycker han borde få chans högre upp i hierarkin.
KulltorpsOlli: Nöjd är man med en sak, att vi inte bjussar på så mycket. Men Dahlen-Hanzelman-Pettersson? Händer ingeting där. Hela laget är en grå gegga just nu, men bra kämpatakter på Lander-Strömberg-Walli, i övrigt njaä.
Förresten, skitsamma hur det ser ut i jväll och hur det går till... bara vi kammar hem 3 poäng.
Dubbeld: Jag menar inte att han gjorde en bra insats, men det är förståeligt att han klantade till det med tanke på hur trött han var. Lundin har ingen ursäkt.
Kerstin_k: vi kan väl säga så här att Dahlén kommer inte att spela i NHL igen så där borde vi kunna få rejält med produktion över tid. EP är en helt annan historia, han åker runt och har semester.
KulltorpsOlli: De båda är helt osynliga. Tyckte Dahlén var delaktig och tävlade i första. Nu i andra har han knappt synts till.
Pettersson syntes ju senast i december och där är missing people tydligen inkopplad. Sökandet har än så länge inte gett något. Enligt ansvarig på plats har han försvunnit spårlöst.
Oroväckande utveckling av matchen ändå. Bra försvarsspel och bra jobb att minimera målchanser. Men å andra sidan skapas det ju knappt (bortsett från friläget) en enda målchans heller. Knappt etablerat spel i anfallszon. Det känns ju lite oroväckande inför sista.
bar mofftak: Bara man står och irriterar lätt med att trycka med klubban hade räckt där, sen som jag påpekade så stod han med ena skridskon mitt i målgården och stoppade momentumet för JJ förflyttning.
Sputnik: Som jag nämnt, att Emil.P lyfter sin "monsterlön" med Timråmått mätt kan stå oss dyrt i några år framöver. Det är ju inte förbjudet att ta i, kämpa och spela lite intensivt även om inte poängen trillar in.
EP kör oftast fast av egen maskin mot 3 försvarare, skulle behöva ta beslut fortare. När han väl passar eller försöker skapa något är det försent och det är inte sällan hans pass hamnar hos motståndarna.
Sputnik: skulle precis in och rya runt på samma ämne men du skrev exakt det jag tänkte 😅. Dahlén har ju märkts för han har dragit puckar i rundeln som första kulan i ett flipperspel men Emil P, vafan hans kontrakt känns evighetslångt just nu! Vad fan håller han på med?