1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19

« · 2449349 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2023-01-19
Kerstin_k: Pääjärvi är fullt godkänd som de flesta matcher, även om produktionen uteblir allt som oftast. Bäst var kedjan med Lander, inte så oväntat. Hartmann känns het, som om han har något på g.
Låst ämne

Modano: Jo men hur många under säsong värvningar har Fröberg gjort? Kapanen fick ta över Nubbens bygge och trolla på en extremt tunn marknad.
Kapanen bedömmer jag mer när han satt nästa säsongs bygge.
Låst ämne

Någon som kan förklara begreppet framtungt lag?

Århundradets mest missvisande begrepp inför säsongen?

Till och med min lomhörda gamla moster tog hörseltratten från örat, hytte med käppen mot teven och skrek:

- Pöjkera må förstå att det är rent vansinne att backa hem i två och en halv period för att försvara en nedrans ettmålsledning i ishockytävling! AVGÅ ALLA!

Orka.
Låst ämne

7043: avgå Ante, !!! Stå och grina varenda jävla förlust och skylla på allt annat än laget och sin egen kompetens... jävla nolla.avgå IDIOT..
Låst ämne

297: Tia på poäng femma på mål tror jag. Vän av ordning.
Låst ämne

297: Dahlén vet vi ändå vad vi får ut av, han behöver ha 2 spelare som driver spelet vid sidan om sig.
Hållander-Lander-Dahlén nästa säsong till exempel.

Emil.P hade kunnat spela bredvid Gretzky och ändå
Sitta uppe efterlyst på Missing peoples affischer efter matchen.
Låst ämne

Som dag och natt när det gäller Kapanen och Oskarshamns sportchef finne på finne och Timrå ik bugar och tackar ändå .Är Lyyt. RESTEN ÄR AV HOCKEY ALLSVENSKAN MÖJLIGEN
Låst ämne

Sputnik: Dahlén Lander Hanzl EP tar ju redan upp 4 platser, då är det två kvar.
Låst ämne

Modano: Kedjan Dahlen Hanzl EP är helt felkombinerad. Vi har stora problem den kedjan kan vi inte fortsätta med. Sak ade faktiskt Halloran ikväll. Han hade kunnat hitta på lite med sin speed ändå.

Tycker man ska köra Dahle Lander Pettersson som man kört mestadels. Sedan får man lösa andrakedjan.

Leksand, Oskarshamn och Linköping ligger bara 1p bakom oss nu. Oskarshamn 1 match mindre spelad dessutom. Det är ett obehagkigt lag som kan göra väldigt många mål. Känns som en förlust på förhand. On Lyytinen är tillbaka kanske det finns en liten chans
Låst ämne

Sputnik: Är hemvändarna att klassa som floppvärvningar? Vi ligger fortfarande på en ok plats i tabellen men nu måste det väl vara glasklart för alla att det räcker med några torskar till så är vi nere på plats 11-12.

Lander? Succévärvning.
Dahlén? Femma i poängligan men totalt osynlig i flera matcher åt gången. Liten besvikelse, speciellt i det defensiva.
EP? Slö och oengagerad. Börjar kännas som en flopp.
Wedin? Borta resten av säsongen och kan inte bidra. Svag produktion fram till skadan.
Låst ämne

9633: jag detoxar hockey till lördag. Jag orkar inte. Blir så sjukt besviken av det här. Jag vill bara slänga ut tv jäveln när dom pratar i studion. ”Timrå kontrollerar spelet så himla bra. Örebro har ingenting.” För att tre minuter senare ”Örebro maler ner Timrå. Dom har så bra självförtroende bla bla bla”. Jävla ärthjärnor. Jag tror inte det är katastrof riktigt än. Det ser inte bra ut men inte katastrof. Jag blir bara så jävla besviken.
Låst ämne

Sputnik: Kapanen kan lika gärna börja vårstäda nu. Tack och hej Halloran kan vi säga. Likaså tack för dina insatser, Alvarez, Erik Andersson, MPS, Albin Lundin.
Låst ämne

När det gäller att gå för seger såg det rätt bra ut!

Alla formationer bjöd upp!

Walli nätade.

En propp en båge ett bra pass i farten från Rindell och ett snyggt mål.

Kapten gör mål.

Dahlén har 300 chanser det kommer släppa där.

E Pettersson nä han kanske behöver stå över någon match och träna lite ist, tyvärr.

Ska man gå för ett ledningsmål spelar man riktigt bra!

När man leder spelar man inte hållbart.

Backarna (denna match Eronen och Svensson framförallt) tar jääääääääääättelång tid på sig för att lägga pucken till rätta. 2 örebroare hinner checka fast dom i egen zon. Det tröga hanterandet håller inte!

Målen i röven då?

Erixon har som superman aktiverat svetsfunktionen i ögonen och dragit fast blicken med ett par loppor på pucken ist för att se upp på vart hotet finns och ta bort det. Han behöver bara ta ett halvt steg steg upp i slottet för att stänga möjligheten till avslut.
Små marginaler. Bra mål av Örebro.

2 och 3 av Örebro: som en blind kvalitetsanvarig vid ett löpande band på kinesisk fabrik.
Räkna spelare fanns inte. Inte alls faktiskt.

Annars då: Pääjärvi såg ut som alvarez i fjol och alvarez i år missade arbetet i egen zon.

Så.

Snart chans till en ny torsk.

Om man går ut för att göra mer mål än motståndaren hela matchen så kommer det gå bra.

Ska man försvara hem en förlust till så skiter det sig.

Små marginaler men det känns så jävla surt att bjuda på detta i den match där offensiven vaknade bara för att sedan knäckas av idiotin att spela på 2-1 seger halva jävla matchen.

Det funkar ju inte!
Hela världen och allt andligt i den samma vrålar karma varje gång det går åt helvete.

Det är inte att spela vårt spel! Det är att låta motståndaren försöka om och om och om igen tills dom lyckas medans man går på knäna själv.

Jaja…
Som sagt! Snart en ny chans till torsk!
Go Timrå!

Kvällens höjdare: trots det sopiga spelet sedan december kommer lite publik och STÅPLATS kämpar på bra genom hela matchen!
Good job!
Låst ämne

Kerstin_k: Ja typ så. Pääjärvi fick ju vrida ur svett från tröjan i allafall..
Låst ämne

Villervalla: gjorde nog mycket i det tysta med.
Som sagt känns som att det var ett misstag.
Låst ämne

pingvin: Finns stora problem hur vi bedriver anfallsspel. Väl in zon ser det väl ok ut, men vi förmår sällan ta oss dit. Allt som oftast har vi en långpass på stillastående gubbe på blå. Allt rinner bara ut i sanden såklart eftersom det inte är lätt att skapa något från stillastående när man får en sådan pass. Dumpar vi puck blir det byte och inte tryck alls.
Låst ämne

Sputnik: Tyckte att Pääjärvi var en av de bättre idag.

Framför allt om man jämför insats kontra lön. Kontra tilltänkta stjärn-spets-hemvändarens insats. Ingen nämnd, ingen glömd.
Låst ämne

7043: Tja nästan 3 då Wedda lär vara borta mer än han spelar som vanligt.
Låst ämne

Labban: Intressant att se målen från de andra matcherna. Det går så snabbt i anfallsspelet. Timrå kladdar för mycket. Omständigt och segt. Snabba passningar och snabba avslut, tack! Vi spelar i SHL nu!
Låst ämne

Aljd: Ja, Blomman levererar ju lite iaf.
Låst ämne

Labban: problemet är att Ante coachar fruktansvärt konstigt kontra andra lag, han dödar flowet vilket gör det fruktansvärt svårt att skapa långvarigt tryck!
Låst ämne

Villervalla: Vem kunde ana att det var exakt som du skrev
Låst ämne

297: Är det inte så att han ville köra bortaspelet hemma för att segra och så få en seger för det mentala i gruppen? De körde ju bortaställ till och med. Det var ju trots allt minuter från att lyckas ..
Låst ämne

Uppladdat:

0x600-img20230119213744.jpg

Låst ämne

Labban: ,Ja den kedjan skulle få problem i SDHL för tufft fysiskt spel där
Låst ämne

7043: Det finns alternativ. Släng in Walli som vågar bryta mönster och inte är rädd när det smäller lite. EP kan gott lira i fjärdekedjan ett tag och visa att han vill något
Låst ämne

Jåkkinen: Nej håller med, Lyytinen är väl den enda som gjort avtryck, Rindell visar stunder upp nått intressant.

Men sen har man förstått av vissa att kassan verkligen varit tom efter att Nubben shoppat loss. (Med betoning på tom)

Tyvärr säger jag så blev det en hemvändare för mycket i Emil.P nu när Wedda gick sönder. För 240k som Emil lyfter så förväntat jag mig mycket mer över hela isen och att kunna driva spelet själv.

Kapanen har väl fått arbeta lite proaktivt.
Jag tänker mig att Mieho kan vara en spelare han ser mer för nästa säsong och då spelare som Andersson, Alvarez och Lundin lär försvinna.

Pääjärvi har jag varit allra mest skeptisk till, men är han så billig som det sägs så kan jag väl leva med det.
Låst ämne

Börjar tro att det var ett misstag att släppa Blomqvist till Brynäs, känns som efter det så har vi bara blivit svagare o svagare.
Låst ämne

Labban: vågar och vågar, det är ju en taktik av ante att spela på resultatet, det är ju på hans order som spelarna avvaktar. Vi kan inte det, vi är för dåliga för att spela av en hel period, åtminstone med det material vi har idag. Inte defensiven som felar? Erixon och Alvarez gör dundertabbar i markeringsspelet och motståndarna har ju fattat det här. Förlägger dom spelet i vår zon tillräckligt länge så kommer misstagen komma. Det är så i varje match, det är inget nytt. Men ante blir girig, han vet att vi torskat fyra raka och supportrarna kokar. Så istället för att våga gå för en vinst så ställer han upp på egen blå, han vet att det kan betyda mål i röven men han börjar räkna på att minst få en poäng iallafall, det skulle köpa honom lite andrum. Men han förlorar alla tre poäng på sin egen girighet.

Ställer han upp på intervju efter match eller?
Låst ämne

Labban: Det skrev jag häromdagen när de hade den uppställningen på träning, känns ju lite som likadana spelare.
Låst ämne

Labban: Finns inte så många alternativ då truppen är som den är. Måste in med två nya i topp6 nästa säsong.
Låst ämne

Jokki Ollinen: Problemet är att kedjorna är helt felkomponerade. Det behövs balans. Kedjan med Dahlén, Hanzl och EP är alldeles för mjuk blev ännu sämre än det var med Lander. Man måste ha olika roller i alla kedjor, går inte ha tre mjukisspelare i samma lina.
Låst ämne

Sputnik: Klart Kapanen ska få chansen. Men det han gjort hittills imponerar inte direkt.
Låst ämne

Bee: Hanzl har inte alls varit dålig i år. Han är näst bäst i laget när det kommer till poäng och har bara varit dålig senaste 3 matcherna. Poängmässigt ligger han bättre till nu en vad han gjorde förra året.
Låst ämne

EP undrar man över varför skriva så långt kontrakt med någon som har huvudet sänkt under hela matchen. Dräller med puck; Sköt han ens något på mål denna match?

Sen spelar man på en 2-1 ledning istället för att stänga matchen. Snusmumriken tar aldrig timeout (Jo förlåt 15 SEKUNDER kvar)

Det är fan JÄÄVLIGT märkligt att spelare i brunkarkedjorna har farligare avslut på mål än vad spelare som Dahlén, EP och Hanzl har.

Men Ante lär ju vara nöjd nu och säga att "Vi gör iaf mål nu."
Låst ämne

Jåkkinen: Så är det, menar lite också att pengarna verkar finnas för att spetsa till det ytterliggare och att Kapanen ändå får göra sig av med lite tveksamma kontrakt från Nubben.

Jag låter Kapanen få sätta sin prägel lite mer till nästa säsong innan jag börjar prata om att skeppa Kapanen, lite dit jag ville komma alltså.
Låst ämne

Synct: Vi har ingenting i ett slutspel att göra. Forwardssidan riktigt jävla svag. Tjatat om detta flera veckor nu. Seriens mest överskattade forwardsida. 50% trubbiga gnuggare som inte håller nivån och resten mjuka spelare som är sjukt beroende av sin omgivning. Vilka kan driva en kedja?
Låst ämne

Undrar hur fullsatt det kommer vara på lördag, gratismatch till trots
Låst ämne

Sputnik: håller med om att skeppa Eronen och Stenqvist men ikväll är det väl våra hockeypensionärer Erixon och Alvarez som ger bort mål? Truppen måste saneras inför nästa säsong.
Låst ämne

297: Man håller inte pucken eftersom man inte vågar gå för den. Man vågar inte riskera något... Därav försvinner även närkamperna. Det defensiva arbetet såg bra ut överlag hela matchen, inte där det felar.
Låst ämne

297: Gallo har 12 mål nu . Väger 92 kg och är rivig och rakt-på-mål
Låst ämne

Sputnik: Vore fan i mig sjukt om han inte hör sig för om Timråpojken Hållander.
Låst ämne

Labban: håller inte med om närkamperna. Problemet med att spela på resultat är att man har pucken alldeles för lite. Ett följdproblem för Timrå är att vi har för dålig defensiv för att hålla undan en hel period. Stjärnorna sviker igen!

Noterar att Blomqvist gör 2 kassar för Brynäs idag. Bra jobbat kapanen.
Låst ämne

Bee: 6-6 i skott i andra. 5-5 i tredje.
Låst ämne

Bragd-Birger: Vi har väldigt många spelare som är bredd utan någon som helst spetskompetens och inte blev det mindre med Pääjärvi och Mieho. När också spetsen väljer att gömma sig så blir det inte så mycket kvar. Lander sliter men kan han inte dra det här laget helt ensam.
Låst ämne

Sputnik: Det här var definitivt en coach-förlust. Från början till slut. Vilka signaler sänder man till spelarna när man går ut för att styra, störa och falla tillbaka på hemma-jävla-plan?!

Vad hände med "vi måste överleva tio första"från motståndarna?! Hur kan man bjuda bort initiativet direkt från start? HUR?!

Indirekt säger man ju till gruppen att det finns något att förlora med det här agerandet. Man stressar upp gruppen istället för att försöka avdramatisera skiten. Att få gruppen att slappna av.

Ska man hålla på så här ser jag nog hellre att man spelar kreativt och publikfriande och förlorar stort. Det här var en tragisk tillställning och hade det inte varit gratismatch på lördag hade det varit en ännu lägre publiksiffra än ikväll.

Nåväl: Didrik tillbaka idag och försvarsspelet såg bättre ut. Lyytinen tillbaka på lördag och seger?
Låst ämne

297: Själv har jag aldrig snackat om guld, snarare fick man mothugg av vissa när jag var långt ifrån övertygad även när vi tog som mest poäng. Byt ut flera forwards och skeppa Eronen och Stenqvist och in med kvalitetsbackar så kan vi bli att räkna med.
Ante, njae inte så säker där heller längre.
Låst ämne

7043: Kvala lär vi inte behöva göra, men slutspelsdrömmarna börjar ju sina i rask takt.
Låst ämne

Bragd-Birger: Hanzl och EP är iskalla. Faktiskt anmärkningsvärt att Hanzl som lyckades verkligen osa klass i det skitlag vi var förra året helt har försvunnit i år.
Låst ämne

Sputnik: om kapanen kan greja Hållander så hade nubben kunna göra det i Timrå också. Ingen kan säga nåt annat.
Låst ämne

« · 2449349 · »