Gyllene läge att gå för femteplatsen, detta. LHC har Färjestad hemma i afton, sen har de Växjö borta på torsdag när vi har spelledigt pga den där hängmatch vi dragits med i en evighet.
Zäta75: men ändå.... 1 vinst, 1 förlust och en oavgjord mot SAIK trots allt är rätt ok. (Strafförlust på strafflotteriet hade likväl kunnat varit vinst.)
Zäta75: Håller med i ditt resonemang, och det du skrev tidigare under dagen.
LHC möter FBK, Växjö och Frölunda under kommande 4 matcher, på förhand riktigt tufft motstånd. Vi har under samma period 3 matcher: Örebro, IKO och Skellefteå. På samma sätt som att jag räknar in 3 pinnar mot OINK, så räknar jag med 0 mot SAIK. Detta medför att kvällens match är så oerhört snuskigt jäkla viktig. En seger idag, och vi ger oss själva goda chanser att inneha en 5:e plats inför de tre avslutande omgångarna(med hängmatchen utraderad).
Skiter i om det är Hållander, Jonte, Mieho eller Huss, snälla fräls oss ikväll!
Håkkybåkky: Ja du har också förstått hur viktig matchen är ikväll. Vågar nästan inte titta, men kommer som vanligt att sitta bänkad och skriva här på hs. En vinst ikväll sätter oss i en mycket bra position. Förlust då blir det kniven på strupen och vi kanske inte har allt i egna händer längre. Har spelat på Örebro min vana trogen. Fina 3.45 i odds.
Känn ni ruse rabbuslingar... TOPP 5-6 ligg dä å vänt på oss å ikväll rens vi Öret i Sydkraft!!!💪💪💪 Hemmabaren ä öppen sen kl 10 å Lönnå ek på Grammofon!! Låt dä rinna lätt rabbuslingar 🥳🥳🥳 Ge oss FRID å VINN ikväll 🙏🙏🙏 HALLELUJA 😇😇😇
Zäta75: Kan bara hålla med, tycker personligen att Dahlén har för dålig rörelse samt så stannar han upp PP för ofta istället för att låta pucken gå eller för den delen som Wedins första ett direktskott!! Det ska allt för ofta sugas in ... | Läs mer