Gyllene läge att gå för femteplatsen, detta. LHC har Färjestad hemma i afton, sen har de Växjö borta på torsdag när vi har spelledigt pga den där hängmatch vi dragits med i en evighet.
Zäta75: men ändå.... 1 vinst, 1 förlust och en oavgjord mot SAIK trots allt är rätt ok. (Strafförlust på strafflotteriet hade likväl kunnat varit vinst.)
Zäta75: Håller med i ditt resonemang, och det du skrev tidigare under dagen.
LHC möter FBK, Växjö och Frölunda under kommande 4 matcher, på förhand riktigt tufft motstånd. Vi har under samma period 3 matcher: Örebro, IKO och Skellefteå. På samma sätt som att jag räknar in 3 pinnar mot OINK, så räknar jag med 0 mot SAIK. Detta medför att kvällens match är så oerhört snuskigt jäkla viktig. En seger idag, och vi ger oss själva goda chanser att inneha en 5:e plats inför de tre avslutande omgångarna(med hängmatchen utraderad).
Skiter i om det är Hållander, Jonte, Mieho eller Huss, snälla fräls oss ikväll!
Håkkybåkky: Ja du har också förstått hur viktig matchen är ikväll. Vågar nästan inte titta, men kommer som vanligt att sitta bänkad och skriva här på hs. En vinst ikväll sätter oss i en mycket bra position. Förlust då blir det kniven på strupen och vi kanske inte har allt i egna händer längre. Har spelat på Örebro min vana trogen. Fina 3.45 i odds.
Känn ni ruse rabbuslingar... TOPP 5-6 ligg dä å vänt på oss å ikväll rens vi Öret i Sydkraft!!!💪💪💪 Hemmabaren ä öppen sen kl 10 å Lönnå ek på Grammofon!! Låt dä rinna lätt rabbuslingar 🥳🥳🥳 Ge oss FRID å VINN ikväll 🙏🙏🙏 HALLELUJA 😇😇😇
Vi kan ju iaf konstatera att det Jokinen skulle komma med, in-your-face-hockeyn, är stendöd och begraven. Nu spelar vi inte mer framåtlutat än Växjö, och vi ska fan inte klaga på något annat lag vad gäller underhållningsvärde.