Grym period. Blir trött och helt slut bara av att försöka stava till och skriva han 41:ans namn efter den här uppvisningen i "in your face"-hockey. Han sliter bra. 41:an alltså.
Period två känns annars lite precis som när man klipper gräs med motorklipparen och den där uppvarvningen sekunderna precis innan soppan tar slut i tanken.
297: Jag tänkte på den där förbannade perioden förra säsongen mot vilket lag det nu var när vi inte fick iväg ett enda jävla skott. Nu var det så gött att nästan få Öret att göra samma sak att jag känner mig förvånansvärt besviken över att de fick iväg den där fladderpucken ändå.
DenRöda: Hoppas du har rätt. Örebro bör vara tröttare än oss nu. Dock fortfarande orolig att vi slarvar och de får in ett oförtjänt turmål. PP emot oss etv.
Sätter vi 3-1 tror jag det är klart. Kom igen nu Timrå!
297: och framförallt att det är spelare framför mål som skymmer och styr pucken. Total förändring och kul att se. Viktigt att de fick mål för sånt fint spel.
Det är så här Jokinen hockeyn ser ut alltså, vi drar upp ett hiskeligt tempo i första perioden som motståndarens hakar på i. Sedan orkar dom inte hålla samma tempo som oss i andra och vi äger perioden totalt. 16-1 i skott!!!
Villervalla: Snacka om scenförändring! Örebro skjuter ett skott på hela perioden? Orkar vi denna intensitet i en period till så ser det lovande ut. Kul också att man tar skott från blå, stor skillnad jämfört med förra matchen. Många farliga styrningar och även ett mål.
Öndulat: En av de bästa timråperioderna jag har sett på väldigt länge. Vår in your face hockey fungerar nu perfekt. Om vi orkar detta vinner vi. Inget slarv och inga skitmål i baken nu tack.
16-1 i skott och 21-7 totalt. 42-11 i skottförsök. Vi är värda att vinna denna match blir arg och besviken om vi inte gör det.
Villervalla: Sönderskjutna mot oss och nu sönderskjutna av er. Nog förtjänade de att ta 3-poäng mot oss, men hoppas att ni visar i tredje att man inte kan leva på den skotteffektiviteten.
Öndulat: Det är ju helt klart lättare att orka i ledning såklart. Nu funkar systemet, då är sådana som Eisenhower och Lundmark också jävligt nyttiga. Det utan Kapanen, Lander och Hartmann.
Villervalla: det är väl det som är det intressanta egentligen? Då vi orkar och är motiverade är vi antagligen det jobbigaste laget att möta i hela SHL. Men då va ju frågan om vi orkar hela matchen också.
10473: Sagranden får gärna fortsätta husera i A-laget. Nu funkar ju In Your Face! Så här ska det se ut! Man ska komma ihåg att det här spelet är rätt jobbigt för Örebro också.
10473: Sagranden får gärna fortsätta husets i A-laget. Nu funkar ju In Your Face! Så här ska det se ut! Man ska komma ihåg att det här spelet är rätt jobbigt för Örebro också.
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·