Nån som vet vad BK i Rögle står för? Kanske det är BollKlubb eller BollKallar? Ingen tror väl att dom skall komma hit och hämta några poäng så länge vi spelar med puck. 3 säkra i morgon!
Vinst emot HV71 Vinst emot Frölunda, dock suden Förlust emot Brynäs Vinst emot Linköping Vinst emot Luleå Förlust emot Modo.
Ja 4 vinster och 2 förluster är inte fy skam. Dock visar sig Timrå oförmåga att vinna flera matcher i rad, det är allt för ofta somTimrå vinner två och sedan torskar, detta fenomen är något som jag som Timrå supporter fått lära mig att leva med.
Men skulle vi vinna dubbelt så många matcher som vi förlorar så är jag mer än nöjd, det skulle sluta med 37 segrar och 18 förluster, vilket skulle ge i poäng ca 111 poäng, dock har vi redan ett poäng tapp emot frölunda och visst kommer det bli fler sudden matcher, men så länge vi ligger på ca 18 förluster totalt som inbringar noll poäng så kommer vi att gå till slutspel garanterat!
Detta är iofs aningen optimistiskt, men skulle man kunna ladda ur för att vinna två raka och sedan spara kraft var tredje match ja då kommer någ timrå hamna ganska så bra i tabellen.
Kan detta fenomen som visat sig vara en tanke och målsättning för timrå denna säsong att gå för att vinna 2 för att sedan spela halvhjärtat vilket kan leda tillförlust men ibland även en seger.
Jag hoppas innerligt att vi vinner på lördag emot Rögle, vi ligger med i toppen och för att stanna kvar krävs en seger på lördag, dock är jag orolig över att Rögle kommer bli ett spöke för Timrå denna säsong. Har haft den känslan enda sedan Rögle gått upp, vi vet redan hur svårt Timrå brukar ha emot nykommlingar se bara på Mora och Skellefteå!
Måste säga att jag blev grymt besviken på Timrå igår. Lagkaptenen var tillbaka men var fanns lagets vilja egentligen? Glömdes den kvar i bussen? Robin Jonssons 10-minutare fick mig att nästan hoppa sönder soffan i ilska. Jag kan gott och väl förstå frustrationen som uppstår utav en dålig period. Men varför låta käften glappa när matchen står och väger som den då gjorde. Kan det vara dags mån tro för Challe att träna med grabbsen på lite s.k. Anger Management vid utvisningssituationer?.
Men det är bara att bita i det sura äpplet och ta nya tag inför nästa match. Nu ser vi till istället att visa "MiniJönssons" Rögle att RÖTT är RÄTT !!!
Ja, den där Gävle-Sjöberg har jag betraktat som en amatör ända sedan jag för första gången såg honom i Globen på 90-talet. Men något måste han ju ha eftersom han får döma elithockey i år efter år. Dessutom är jag nog inte rätt man att uttala mig, då jag är för dåligt insatt i hur man dömer i denna sport...
Frisco: O herregud är det den idioten!! Har jag sett massor av gånger i Gärde. Han kommer aldrig att palla för hemmatrycket. Tycker han är väldigt nonchalant mot spelarna.
jaha alla goda tikare,då var det dags för match igen då,en svår sådan man tycker att det ska bli 3pinnar men ingen match i es är given på förhand. stenhårt jobb i 60min alltså 60min krävs.
nån här som har provat att köpa o se matchen på weben? har det funkat bra kan ni rekomendera mig att göra det?
fighter Jag har köpt nån match och det funkar jättebra. Inget att oroa sig för, sen sker en kontroll om du har duglig uppkoppling och rätt program installerade för att se matchen innan betalning sker.
fighter: har använt tjänsten i några år nu, den har knappast varit felfri men har man några problem så brukar man få en gratismatch i kompensation.
Tjänsten är värd att prova, kolla in beta-varianten på matcherna. Dom är 30spänn billigare och förutom några små grafiska fel lite då och då så är det typ samma kvalitet.
dr-nix: oki jag har köpt matchen nu,hoppas det fungerar bra jag vet att det kanske blir lite störningar det är ju internet.99spänn är det helt klart värt när man bor 85mil från eonarena.
Men nu får man inte tro att det bara är o ställa ut skridskorna på isen för då blir det mål i röven på en gång,nej det här blir en jävligt tuff match gäller att vara på tårna från minut 1 till minut 60 minst.
fighter: det brukar vara störningar på beta varianten (som kostar 69) inte 99krs varianten. Däremot så anser jag att frameraten dom använder är för låg (så känns det iaf för mig).
fighter: fps. Hur många bilder man visar per sekund. Har man den för lågt inställd blir resultatet en video som ser "hackig" ut. Detta är speciellt viktigt när det gäller sporter som hockey som går rätt så snabbt.
Man måste ju bara säga att Pyörälä börjar växa fram som en smärre gigant! Han har verkligen stor del i att den femman allt som oftast leker i offensiv zon.
RocknRolf2: En annan sak. När vi väl får tillbaka Lehtonen så är det ju teoretiskt försvarbart att sätta Skogs på bänken. Inte ett godkänt byte i första perioden.
Forward: Dom spelade riktigt bra i första. Är det bara jag som tycker att dom borde haft med sig minst en utvisning sista bytet dom snurrande i rögles zon?
Första perioden slut. Vad ska man säga om första målet för RBK? Skogs går bort sig en aning, och hoppas på att det räcker med att vifta lite med klubban. Han har väl rätt att sätta axeln i bröstet på Röglespelaren där, med tanke på att han är puckförare? Ska han ändå chansa för att sedan gå bort sig, så kan han göra det rejält och köra över Röglespelaren.
Olle: Näe han är varken bra offensivt, defensivt, i passningarna, i markeringen... vettifan vad han håller på med egentligen. Och backsidan känns exakt så tunn som man befarade innan säsongen. Vem gav Dennis Persson ett bj för att få sånt här förtroende? Killen håller skaplig allsvensk klass. Inte mer. En sån som Koskinen är ljusår bättre.
mikenomad: Oliver är ingen frälsare som kommer in och lyfter sig över de andra. Har sagt från start att han inte är NHL mässing, och det märker vi ju när han inte alls färgar i ett dåligt Montreal. Men ge han tid hos oss att utvecklas, få ... | #Läs mer ·
Nån som vet vad BK i Rögle står för? Kanske det är BollKlubb eller BollKallar?
Ingen tror väl att dom skall komma hit och hämta några poäng så länge vi spelar med puck. 3 säkra i morgon!