Jesse P: Skön matchinledning med 4-0 efter 10.30, det är vi minsann inte bortskämda med. Att vi sen vinner med 3 mål hör inte heller till vanligheterna.
Helmer, 49 år, Idag 21:40 "Jaha. Då var ordningen återställd. Timrå är på väg mot slutspel och Rögle ska vara glada om de klarar sig kvar i Elitserien. "
"Avslutningsvis ställer vi oss frågan om Timrås klubbledning verkligen tycker att det är representativt och proffsigt beteende när deras spelare Björn Svensson i den direktsända segerintervjun efter matchen kallar Rögle BK för "ett jävla pack som jag hatar mest", gång efter gång?"
haha "gång efter gång" ?? xD
han sa "som gammal malmöit så finns de inge bättre än att slå Rögle, ett jävla pack!"
Ytterst viktig seger! Roligt att Sundh och Axelsson fick utdelning för sitt slit också! Nu börjar vi närma oss... Men vi kan bara vara nöjda fram till nästa match. Poäng mot SSK tack, annars är vi nere i skiten igen.
Två saker att anmärka på bara, eller eeh... Jag tar det på min blogg istället, vill inte sprida onödigt mycket negativ energi en 3-poängs kväll som denna. ;-)
Mackelito: ja alltså 2-3 år tror jag vore nyttigt så timrå har ågot och bygga kring för de är en sak som verkligen måste upp på bordet. timrå måste sätta några treårskontrakt på några tongivande spelare i alla fall....
sen blev jag lite förundrar under spelarpresentationen.
Alla utom bagarn åkte fram och peppa backe under lineupen. finns de nån schism dom emellan?
Långben: Du låter nästan sur :S Kan ju vara så att Timrå var riktigt bra och gjorde Rögle dåliga, hur som helst vinner vi och tar 3 åpoäng så de är väl bra :)
Kevin O Shea: Håller med, och ja visste att Bogg skulle vara en bra spelare för Timrå IK, han jobbar hårt och tar inget för givet.Sen va Timrås första period idag helt sannslöst bra och en riktigt skön seger :)
Kändes hyfsat stabilt efter 4 - 0. Rögle presterar 12 skott hela matchen igenom, och även om det ibland kändes snurrigt i försvarszonen släpptes dom sällan in på några jättelägen. Vill även ge en jättestor eloge till Bagarn-kedjan som verkligen hittat spelet.
En helt underbart viktig seger och därtill rättvis. 40-12 i skott säger det mesta. Har inte sett en minut av matchen, men gläds givetvis när man kommer hem och tar del av denna matchfakta. Trist dock att DIF lyckades vända och vinna, då jag främst tittar nedåt i tabellen. Men helhetsintrycket av dagens matcher är självklart positivt.
lincoln: I och för sig. Timrå gav inte bort något (även om den där jämra kommentatorn på Canal + försökte ge intryck av det var Rögles match). Efter 4-0 behövdes inte mer än så här och chansmässigt var det väl fördel Timrå, tycker åtminstone jag. Men huva, inte såg det vare sig stabilt eller kul ut.
U137: Hmmm...man kan ju undra. Är det en själv som tappat förståndet eller vad är det? Så här i efterskott så inser man att Rögle gjorde mål på sin enda målchans i tredje. 11-3 i skott till oss! Kanske vi, med en objektiv bedömning faktiskt spelade av detta ganska komfortabelt? Är man så jävla luttrad av alla konstiga tapp av ledningar att man inte längre bör bli betrodd med en sån här bedömning! Kanske vi gjorde en Färjestad stängninga av matchen?
Riktig skitmatch. Timrå fuskar sig genom och vinner tack vara briljans/flyt i avgörande offensiva moment under matchens första tio minuter. Rögle ofattbart menlösa och helt oförmögna att komma till avslut. Inte ens Modo hade undgått att vinna mot dom i dag.
Jaja. Tre poäng är givetvis huvudsaken. Rögle passar oss uppenbarligen riktigt uselt. Nu mötte vi dom i ett perfekt läge. Förmodligen kan det bli bistra tider i Ängelholm framöver. Nu ligger vi bara tre efter, med en match mindre spelad.
Återigen: tre poäng. Riktigt jävla viktigt. Nu blir det en holmgång nere i scaniarinken härnäst. En seger där och tillvaron känns betydligt ljusare.
lincoln: I och för sig inte helt oväntat. Spelet har inte stämt nåt vidare dom två sista perioderna, men å andra sidan har inte Rogle skapat speciellt mycket heller. Deras mål ser rätt billiga ut och som match betraktat är det ingen höjdare.
Alltså, hela sista bytet i 2:a perioden var onödigt tjafsigt i egen zon . Det är där problemen finns, framåt producerar vi betydligt mer. I egen zon däremot är det stirrigt, valhänt och obeslutsamt. Tur, som någon skrev, att Rogle inte förstått att utnyttja det (hittills...) .Spela nu klokt i tredje per. Döda utvisningen, täpp till och kontra. Och sätt chanserna, tack, men framförallt inget dräll i egen zon.
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.