Monten vara eller inte vara TIK coach. Jag tycker han har fullständigt tappat gnistan alla spelare underpresterar, något måste göras, Jag tror inte Monten klarar av en kvalserie som coach där ställs det större krav än i ett slutspel mycket mer taktiskt och det har Monten visat att han ej duger till. Boorken har mycket rätt det han säger bara fakta för mig. ex Dennis Persson känns som klaser bättre än 58an. Djurgården blir nästa klubb trror jag att byta coach..
Ni som gett upp kan ju studera tabellen i den något sämre ? serien och gissa vilka vi möter framöver
Redigerad kommentar
Blizzard: Låtsas bry sig? Du, en sån som Tomas Johansson har för fan satsat femton år av sitt liv på att arbeta för Timrå IK. Först ideellt som styrelseledamot, sen som anställd. Du är väl femton år gammal?
TJ och CE lade av och har ersatts. Det är lätt att konstatera att klubben mått bättre än vad den gjorde deras sista år tillsammans. Men när Tomas Johansson började arbeta för klubben hette vi ST Hockey och kom femma division 1 Norra. Honom ska du porta? Var inte så historielös.
Nu behövs det klass på det som kommer in innan transferfönstret stänger. Vi är i dagsläget klart sämre än i fjol. Vi släpper in färre mål, men gör betydligt färre också. I en sämre elitserieupplaga har vi tagit mindre poäng än vid motsvarande omgång i fjol. Riktigt oroande.
Att vi släpper in hyfsat få mål behöver inte betyda betongförsvar, det har vi sett tydligt senaste månaderna. Snarare har motståndarna kunnat tätat till enkelt vid ledning och enkelt avvärjt varje offensivt timråförsök. Vi är inte ett lag man vinner mot med 6-0, men däremot 2-1.
Montén har det inte lätt. Med facit i hand känns det lite risky att låta en helt oprövad huvudtränare köra jungfrusäsongen samtidigt som man ska försöka överleva med små medel. Varken han eller laget har övertygat i motgång.
Men, men. Nu är det kvalserien som gäller (även om man så klart kommer att - på pappret - köra Växjö som sista halmstrået). Att ha lång förberedelsetid kan bli en fördel. Men då måste man agera. Får man inte bort några spelare samtidigt som man tar in några nya är det meningslöst. Eoner av speltid kan inte fortsätta ges till spelare som inte bidrar. Alla vet vilka det handlar om. Sen finns det dom som - obegripligt nog - fortfarande ses som en tillgång, men som inte är det. Jonte är det främsta exemplet. Hörde under matchen att han har mest speltid i PP under den här säsongen. Samtidigt har inte inte gjort ett enda jävla mål i den spelformen. Av en tilltänkt offensiv ledare. Patetiskt. Framförallt av dom som fortsätter spela honom i den rollen.
Sen..äh. Orka.
Hahl Bundy: Detta är bara sjukt! ångesten man har är förjävligt!!
man mår så fruktansvärt jävla dåligt så fyfan!!!
Redigerad kommentar
Modano: Att kalla våra egna tränare för "efterblivna" är att gå för långt! Jag förstår inte vad moderatorerna håller på med?!
Ägna dig åt något annat än Timrå IK.
Redigerad kommentar
Blizzard | Svara | Gilla | Igår kl. 13:59 |
Om jag ska hitta något positivt med dagens match så är det publiksiffran. Över 4000 är bra med tanke på hur det sett ut på hemmaplan de senaste månaderna.
erathoo:bra skrivit, halva laget ÄR allsvenskt, då ska man vara där åxo.
man kan gnälla på mycke , men ser man till de fyra senaste säs. så kan man vara kaxig på säga.... Va va det jag sa! En kvalserie med Rögle, Leksand, Djurgården med Bremberg( jag sa innan säs att Bremberg kommer skicka ner Tik denna gång) SSK blir ett helvete MEN spännande. Äntligen matcher som gäller nåt. Jag tycker man grävt sin egen grav med den gamla styrelsen, ordförande, sportchef och KLUBBDIREKTÖR. All heder åt de nya, inte lätt att städa utan grovdammsugare