1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590624 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Rögle BK 2014-02-22

« · 1612156 Till forumet

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2014-02-22

mikenomad: Det är mina ord om procentsatsen och den står jag för helhjärtat. Men visst ibland såg det krampaktigt ut. Men han försökte alltid i varje match. Viljan fanns där annars hade han aldrig återvänt. Men sedan vill jag ju påstå att Monténs spelsystem var en fullständig jävla katastrof också. Det gynnade inte Hedström ett dugg. Har man en spelare med noll människokännedom som inte har en jävla susning om i vilket fack besticken skall läggas för att kicka igång maskineriet så är det ju som fördömt.

Sedan orkade inte Hedström bråka på det sättet han gjorde som ung, det gör inte jag heller förresten. Det är bara ibland det brinner till. Men det går åt för stor energiförbrukning på hjärndöda raseriutbrott. Åh återhämtningstakten är inte nådig. Man väljer sina strider så att säga.

Jag respekterar fullt ut om ni har en annan syn på det hela men jag viker inte en tum i frågan.

Amen.

Kommentera

Timrå Icon: För den sakens skull, för att han är vår främsta prestigevärvning någonsin. Men sista säsongen var det knappast några 110% från hans sida på isen...
Kommentera

mikenomad: Ynf!
Klart han ska ha en avtackning!
När han valde oss för Sketlefteå vann han våra hjärtan en gång för alla!
Kommentera

Kongo: Oj oj oj...sen lördagsmatch med firande och galej, kan bli svettigt för Olsson.

Laken: Så kan man sammanfatta det hela. Jonte är en ikon, profil, glädjespridare, ursnäll etc. En avtackning är mycket väl motiverad. Men det där med att han alltid gav 110% ser jag som en något förskönad efterhandskonstruktion.
Kommentera

Laken: Nä det var bara Rövarn och jag som med en dåres envishet stöttade Jonte :-)
Kommentera

Jättefint initiativ av Sjöstedt (även om jag personligen inte var överdrivet imponerad av Hedströms attityd och inställning).
Kommentera

Daniel Olsson står ikväll inför sin hittills viktigaste uppgift sedan inträdet i klubbens utvecklingsråd; att se till att Nubben och Jonte inte träffar på varandra i berusat tillstånd.
Kommentera

Tänk om Jonte och Nubben stöter på varandra på fyllen bakom logerna, då kanske vi har Hedström på try out i nästa hemmamatch.
Kommentera

ante08:

Grejen är den att jag tillhör den skara som tycker att det är lite sent att gå ut ca 22:30-23:00. Det är mest bönder som går ut den tiden och sedan sitter drängfulla och pratar obegripligheter på stadens allra sämsta ställen...
Kommentera

DJ Hemp: Borde vara den pefketa förfesten för er Timrå supportrar. Efter matchen är det ju bara att draa ner på krogen eller nåt.
Kommentera

T T:

Jaji, och nu kanske det blir åt andra hållet i stället...
Kommentera

DJ Hemp: Alla matcher börjar 19:30 i morgon och det är för bronsmatchens skull. Om Sverige spelat den hade man väl kunnat tappat några själar.
Kommentera

Sen kvällsmatch i morgon, ser jag. Den börjar inte förrän 19:30. Det var också en jävla tid. Varför? Det känns ju lagom lockande att komma hem närmare kl 23 en lördagskväll... Jag är skeptisk!

Kommentera

Måste säga att det här unga laget har överraskat positivt. Hade själv inte riktigt räknat med att vi skulle vara med och slåss om någon PO-plats, snarare att vi skulle få blicka nedåt. Dessutom känns det lite bittert att vi inte har plockat ännu fler poäng, med tanke på alla matcher vi dominerat men inte lyckats avgöra samt alla förluster i SD...

Kommentera

Kongo: Ja...det krävs inte några omedelbara jättekliv, det är mer att känslan måste nå ut och få fäste. Känslan att hjulen återigen så smått börjat snurra åt rätt håll, att det tas små men ack så viktiga steg i rätt riktning. Vi som lever med Timrå IK 24/7 har redan börjat ana detta. Nu måste marginalpublik i regionen samt hockey-Sverige i övrigt också bli varse. Så nåt som liknar en liten hype åter kan skapas kring laget.

Då kommer attraktionsvärdet för TIK öka markant och det ganska fort. Ett positivt PO skulle kunna vara ett sånt momentum. Och med det menar jag inte att man måste nå ända fram. Verkligen inte, det kommer nämligen icke ske i år. Såklart. Men att fixa PO till slut och väl där vara med och hota lite räcker länge. Och ett sånt scenario är inte bara möjligt, det är nästan troligt. Det är åtminstone inte en utopi.
Kommentera

Kongo: Hahaha! Det där krävde fasen en lajkning ändå😄😄
Kommentera

Kongo: Haha...touché! 😜
Kommentera

mikenomad: Jaha, då insinueras det att man är en alkoholiserad busschaufför. "Festligt, verkligen. Bara för att nån inte delar ens åsikter kring det gemensamma favoritlaget."

😜
Kommentera

Mikenomad, Simmalugnt:

Vi kommer komma dit igen: Jag tror att i framtiden, kanske om fyra år eller om sju, kommer vi vara i ett läge där hockeyintresset är på en nivå så att en motsvarande match kan locka 5 000-6 000.

Vi borde kunna vara där nu: En förutsättningslös nulägesbild ger att vi i princip borde kunna vara på en liknande nivå redan nu. Vi är inte där, det krävs exempelvis sportsliga framgångar och spännande värvningar som ger ett uppskruvat intresse kring laget och en annan mental bild hos allmänheten, marginalpublik och supportrar på dekis.

3 500 på förhand köper jag alla dar i veckan.
Kommentera

...På Timrå IK Red Eagles Facebook sida alltså! :-P
Kommentera

Scrolla ner lite så hittar ni omslagsbilden.
Kommentera

Kongo: Om alla delar annonsen för matchen som finns på TIK's Facebook-sida så drar vi supportrar vårt strå till stacken. Spread the word!
Kommentera

Det hade nog kunnat varit fler folk. Men då tror jag att man hade varit tvungen att husera i övre halvan av tabellen sedan starten av säsongen.

Tyvärr så har inte alla värvningar blivit riktigt lyckade. Ungtupparna har gjort bra ifrån sig det är inget tvivel om det. Däremot så tycker jag att de äldre spelarna man värvat in inte har dragit det lasset man kan ha förväntat från dem.

Till nästa säsong måste man värva in mer spets i truppen om man vill ta laget till nästa steg (samtidigt som man inte tappar de viktigare spelarna i truppen naturligtvis)

Kommentera

mikenomad:

"men vi borde kunna vara där redan nu!" tolkar jag som att man förväntar sig att det borde vara så nu också.

Kommentera

Kongo: Tyckte jag såg nåt om att det borde vara så nu också men jag kan ju ha tolkat fel.
Kommentera

mikenomad: Om du läser igen ser du att jag skriver att 5 000-6 000 åskådare hade varit en rimlig publiksiffra under säsongerna 1995-2000.
Kommentera

Kongo: Du tycker att 5000-6000 åskådare vore en rimlig publiksiffra i dagens läge? Jo jo...livlig fantasi behöver inte vara fel men någon fot i verkligheten är ju önskvärt.
Kommentera

Samma läge som inför Rögle på lördag hade säsongerna 1995-2000 dragit 5 000-6 000 åskådare. Vi kommer komma dit igen, men vi borde kunna vara där redan nu!
Kommentera

Vad tacksamt att vara i det här läget, det hade lika gärna kunnat vara dramatik kring det nedre strecket. Vinner TIK på lördag är även Rögle med i den direkta play off-striden.

Nu är det läge att jobba upp en bra publiksiffra. Ska vi sikta på 3 500? Från supporterhåll kunde man kanske satsa på ett halsdukstifo via sociala medier osv. Enkelt, men ändå lite extra.
Kommentera

Lill-Challe  :)
Kommentera

Vi har bra chans att gå upp på 7e plats idag då jag tror både Mora och Oskarshamn kommer förlora
Kommentera

Timrå IK - Rögle BK 2014-02-22
Jonte dyker upp på Lördag!!!
Kommentera

« · 1612156