El Maco:
Västerås glömde jag visst i hastigheten. Ja, det var väl mer eller mindre vi, Timrå IK, som spelade ner både VIK (2000) och AIK (2002) från Elitserien via Kvalserien till deras respektive konkurser.
På senare år kom sedan Leksand och spelade ner oss till vårt konkurshot, för mot Örebro vill jag minnas att vi gjorde bra resultat i jämförelse.
Nu är det dock Leksand själva som simmar omkring därnere i SHL:s bajsvatten...
157620:
Jag är skeptisk. Ja, AIK fick väl starta om på nytt efter någon slags konkurs efter Kvalserien 2002? Hur lång tid tillbaka kan man förresten kalla tiden för modern...? : )
DJ Hemp: Finns det något lag i modern tid som åkt hiss två nivåer ner till div 1 efter att ha åkt ur elitserien en par tre år tidigare? AIK hamnade ju i ettan men dom gick väl i konkurs.
hubbenorlen:
Visst, så är det säkert. Som roligast att se fram emot i vår är väl ett nervdallrande kval mot Sundsvall & Co, fast det kanske är bäst att vi undviker detta. Däremot ser jag gärna att Sundsvall går upp utan att vi behöver kvala, så att vi får mötas i Allsvenskan nästa säsong. DET om något kan möjligen skapa lite hockeyfeber i distriktet igen.
En bra liknelse för övrigt!
fermo:
Jag gräver inte ner mig så lätt, men jag kalkylerar inte med något positivt kvalspel heller. Det är lika bra att låta sig nöjas med ett eventuellt förnyat kontrakt ännu en gång.
DJ Hemp: Låt oss inte gräva ner oss än. Förra året efter 15 matcher så hade Timrå 18 poäng. Idag efter 14 matcher så ståtar man med 17. Man slutade på en 8:e plats förra året. Om vi får samma placering i år så blir det slutspel.
DJ Hemp: Det blir lätt så när man har orutinerade spelare och en orutinerad coach.
Tänker på vad Jonte sa om Montén, att spelarna önskade mer aktiv coachning, men att han inte förmådde det på grund av sin orutin.
Känns lite likadant nu. Hur annars ska man förklara att laget spelar som serieledare ena matchen och som bottenlag den andra?
I slutändan är det ju ändå coachen som ingjuter mod, motiverar och lägger upp strategier.
Tvåtallar:Bedrövlig kvalite. Både ljud o bild under all kritit. Måste ju få pengarna tillbaka eller en gratis match sen.
Matchen verkar ju körd nu. Märkligt att Ohre aldrig får stå. Verkligen gjort sig förtjänt av det. Börjar lika lite Perra o Monten över Forsberg. Alldeles för mesig. Måste agera mer. Timeout kan han ta lite oftare.
Returmannen Norja lär nog stå hela säsongen...
Alltså tänker dom göra nåt dessa bedrövliga sändningar på 99 spänn för ingenting gång efter gång.
Dom måste ju ha nåt problem dom vet om Highlightsen funkar ju inte heller efter matcherna
Redigerad kommentar
El Maco: Ja just ja, hade glömt VIKs svanesång i kvalserien 2000.
DJ Hemp: Modern tid...tja subjektiv uppfattning 25-30 år
Annars minns man på 80talet att lag som då trillade ur elitserien var hiskeligt överlägsna i de då uppdelade ettorna. Dels var skillnaden betydligt större förr mellan nivå ett och nivå två samtidigt som det var lättare på dem tiden att behålla väldigt många i stommen. Klubbkänslan var större och antal gloryhunters färre och betydligt mindre summor pengar i omlopp.