Bragd-Birger: kan säga så här. Missar aldrig en match. Nu hade jag inte möjlighet att se början på matchen. Slog på när det stod 3-0. Stängde av när det stod 3-2. Nu slår jag inte på matchen igen.
Timråit H-sand: kan hålla med dig, men det verkar som att Hardegård är ingen man flyttar på. Spelat mest hittills idag, trots störa brister i egen zon. Märkligt....
Ok, vi överlevde andra! Skakade men inte slagna. Lite väl många bp:n, å andra sidan ser jag hellre ett så här intensivt Timrå än ett mes-Timrå med noll utvisningar. Gallo gör några riktigt bra byten, 4-2 målet var 80% hans.
Nu gäller det att köra i 3:e. Enda vägen framåt är fullt ös, ingen rädsla. Fortsätt storma kassen och söka avslut. Pucken på mål, hårt/löst - in med den.
20 minuter...Wedin har sin obligatoriska kasse kvar. Det k a n gå!
JonteD: Det behövs så lite. Samtidigt har jag sagt det hela tiden. Vi kan vinna alla matchen om vi ger 110 procent från första till sista sekund, precis som vi gjorde i början. Självförtroende gör enorm skillnad. Se på Palmberg.
tjobba: Hur skulle man kunna glömma honom? Det har synts förut att han har ett hårt skott. Där finns outnyttjad potential. Synd bara att inte Ohlsson fick göra sitt första också.
Kul period! I dag känns det inte som våra spelare är tyngda av stundens allvar, utan de spelar med glädje. Gläds åt att Drugge fick en assistpoäng, och att Jalasvaara fick näta! Med ett riktigt Mikko Lehtonen-skott! Honom minns ni väl?!