Affe_TIK: kan inte förstå varför man inte spelar med Alla backar ikväll nu när man har Printz & Falk borta ett par veckor??? Det är en gåta. Hur tänker man i Timrås ledning?
KiefD: special teams är inte inkluderad i CF. Utöver det är han överlägset bästa back i BP (statistiskt) snittar 20 sekunder/match mindre än H Larsson i spelformen
Affe_TIK: kan inte förstå varför man inte spelar med Alla bäckar ikväll nu när man har Printz & Falk borta ett par veckor??? Det är en gåta. Hur tänker man i Timrås ledning?
Corsistatistik är inget jag har speciellt mycket för så det är väldigt beroende på vilka spelare man har i sin omgivning. Placera hardegård i berglundfemman så ska du se att den statistiken kommer se väldigt annorlunda ut. Titta istället hur han agerar i egen zon.
josha840: Den statistiken var ju dock CF (Corsi for), vilket verkligen blir snedfördelat iom att han är en av två backar som får spela PowerPlay och aldrig ens är på tapeten att spela BP.
Kan ha fel, men tror inte att den statistiken som presenterades uteslöt PP och BP-skott.
Affe_TIK: att man överhuvudtaget spelar 7 i detta skede är för mig en jäävla gåta. Man verkar ju be om att få spela i egen zon. För han lyckas då inte ta sig därifrån.....!
The great one: Det är tyvärr svårt att få fram några höjdpunkter i hans spel. Det finns en anledning varför han och Molinder är placerade i förstalinan. Jag tror inte det är pågrund av att de är räknade som våra toppbackar snarare rädsla att de ska vara i en kedja som tillbringar mer tid i egen zon.
The great one: du vet att jag ofta använt detta till vår fördel genom att exempelvis såga egen spelare som i nästa byte gjort drömmål så jag förväntar mig uppskattning, inte bespottning 😛
KiefD: tydligen fick Drugge skulden för att Jalasvaara sköt på täcket & det blev friläge. Varför spelar man inte med 7 backar? Man gjorde ju de i 1:a...Sedan till 99% 6 backar??& i 3:e fortsätt med 6???
The great one: Där gör Hardegård en typisk Hardegård-grej. Har pucken helt under kontroll och ger bort den gratis vilket leder till långt anfall mot oss. Bänka ungjäveln. Är Printz skadad? Annars är det tjänstefel att spela Harde över Printz.
The great one: felaktig??? Har du sett honom dem sista 11 matcherna? Vet att han ung men att han ska få så mycket istid övergår mitt förstånd. Tyvärr så är han långt ifrån värd den istid våra coacher ger honom. Då får du säga vad du vill. Svågerpolitik. Skäms Timrå
Bragd-Birger: kan säga så här. Missar aldrig en match. Nu hade jag inte möjlighet att se början på matchen. Slog på när det stod 3-0. Stängde av när det stod 3-2. Nu slår jag inte på matchen igen.
Timråit H-sand: kan hålla med dig, men det verkar som att Hardegård är ingen man flyttar på. Spelat mest hittills idag, trots störa brister i egen zon. Märkligt....
Ok, vi överlevde andra! Skakade men inte slagna. Lite väl många bp:n, å andra sidan ser jag hellre ett så här intensivt Timrå än ett mes-Timrå med noll utvisningar. Gallo gör några riktigt bra byten, 4-2 målet var 80% hans.
Nu gäller det att köra i 3:e. Enda vägen framåt är fullt ös, ingen rädsla. Fortsätt storma kassen och söka avslut. Pucken på mål, hårt/löst - in med den.
20 minuter...Wedin har sin obligatoriska kasse kvar. Det k a n gå!