Jösses?.. Vill man ha folk till ladan kan man inte spela på detta sätt och torska i princip alla hemmamatcher.
Dags att ta in den där mentala tränaren som de använde inför DIF serien för att gå till botten med hur det kan bli så in åt h-vete stor skillnad på borta och hemmaspelet.
sargad: Finns inte mycket som tyder på att vi just nu huserar på rätt plats i tabellen, vi ska nog tyvärr ner några positioner. Däremot så måste ju Timrå hitta ett sätt att spela på hemmaplan, inte bara för att vinna hockeymatcher utan för att kunna locka publik till matcherna.
Olle: Snart är det bara MIF-tolv-raka-torsk som vi har efter oss i hemmatabellen. Näee, upp till bevis för grabbarna om de har förmågan och jävlar anamma att vinna hemma.
Chrille: Timrå har ju noll pump i hemmamatcherna, det ser ut som att man är på semester. Konstig sak att säga men snacka om nackdel att vi har så många hemmamatcher kvar. Det är som natt och dag gällande inställning när vi spelar hemma respektive borta.
Tydligen är inte Rögle med 5 ordinarie spelare borta ett lag som vi ska föra en match mot. Sen är det ju komedi att det är Andersson ”minichalle 2.0” som får lägen. Pulsen går inte upp när han får ett friläge.
Det känns som om alla spelarna tänker: Hemmaplan, nu kör vi, dom andra är nervösa, nu ska vi visa.....åsså glömmer man allt och chanspassar, chansbryter, chansskjuter.....åsså blire bara pannkaka....
Jag tror vi får ändra till bortaplantaktiken och chilla lite mer i början och hålla oss till grunderna, för detta ser för taskigt ut....
Blockerade skott: Timrå 1 Rögle 4. Tycker mig se ett mönster. I de matcher vi spelar bra, ser påslagna ut och det kuggar i täcker vi mycket mer skott och oftast mer än motståndarna. Ganska logiskt i och för sig, men TÄCK MER SKOTT!
söder över: Pettersson blir lidande av att inte få spela med Dahlén. Hade hellre sett EP med Hanzl om man nu måste sära på 1a kedjan. Spetsen hänger på en skör tråd. När Dahlén inte är med och bidrar händer det fan inte mycket.
söder över: Bra sammanfattat, enklare och rakare spel tack. Färre dumppuckar som vi är tredje man på vareviga gång. Kan ingen ställa sig mitt framför Calle Clang och stå kvar där?
Ka-ta-strof första 15. Såg ut som att spelarna laddat med Rohypnol-smoothies innan värmningen. Lite bättre mot slutet, men...vad i helvete går man in med för mindset till nedsläpp?
Kräver en rejäl jävla uppryckning i 2a. Lite fart, och gärna ett par passningar på bladet.
Kom igen nu, för helvete! Visa att vi har hemmaplan!
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen