1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590833 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12

« · 2444403 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Dahlén ska absolut inte ha någon skuld i detta. Men helt ärligt har vi en endaste "sniper" i laget som kan skjuta och göra mål? Isåfall försvann det med Wedin i min mening. Vi lever på att spela ut motståndarna, så fort det blir tight försvinner alla våra forwards på ett obehagligt sätt. EP är den största besvikelsen som man på förhand såg att han skulle sprätta in någon handledare var och varannan match. Allt känns unket och sen juluppehållet har vi spelat på lånad tid i top 6.
Kommentera

Olle: Det måste ju innebära att en hel del spelare ryker nästa säsong. Förhoppningsvis. Alvarez, Andersson, Lundin, Halloran. Till att börja med. Bye Bye.
Kommentera

roger_sundsvall: men det måste väl ändå vara domarnas fel att vi spelar så här uselt va?...
Kommentera

FH - avdammad: Ja du apropå försäsongsmatch…
Ä dä fortfarande dä den 9/3 nä vi möt Rögle i Ängelholm i omgång 52?
Då ligg vi i ingemandsland eller om vi gör som förra säsongen 14 raka utan vinst…
Då blir dä KVALE!
Kommentera

Olle: Å andra sidan finns det ju en del platser kvar att fylla. Räkna bort Lundin, Alvarez, Halloran, Andersson, Stenqvist, (kanske Eronen), Edfeldt.

Så finns det fortfarande en del platser att fylla i min bok både offensiven och defensiven.

Den mest tveksamma i min bok av Kapanens 2 års kontrakt är Pääjärvi, fast där har man läst på sina hålla att han är riktigt billig, ryktet i folkmun att han nästan erbjudit sina tjänster nästan gratis.
Kommentera

Sputnik: Det man kan hoppas är att han kommer in med lite bättre jävlaranamma.
Kommentera

Bättre andra, men helvete så uddlösa man är framåt. Puckarna som går på mål är myslobbar, när det är lite tryck missar dom målet helt.

EP och Halloran har ungefär noll kemi. Båda spelarna har brister som gör dom icke-kompatibla. Halloran kan åka fort och skjuta, men saknar helt spelsinne. EP är snajdig och har bra skott, men är vek och kan inte skapa ytor åt andra.

Nej, det här ser inte bra ut alls. 5-3 i början av 3e, blir trevligt. Förmodligen inte mycket mer än så dock. Krävs en Örebro revisited om det här ska bli poäng.

Föreslår att man sätter ihop #14 och #54 igen. 2a-kedjan blir ett problem. Men kör Pääjärvi med Halloran, då. Kan knappast bli sämre än nu.
Kommentera

ÄR vi bra på nåt??
jopp,att inte göra mål
slagskott över,sidan,fuc* everywhere
Kommentera

Villervalla: Bra för sin roll kan han absolut vara men att inte ersätta tappet av Wedin kommer stå oss dyrt i det länga loppet. Inte för att vara elak med detta, men typiskt att Wedda gick sönder så sent på säsongen så vi inte hinner få ersättning från Försäkringskassan till att ersätta honom.
Kommentera

Olle: Färjestad visar klassen. Från 3-0 och 4-1 till Luleå har man kvitterat till 4-4!
Kommentera

värsta Zzzz matchen
helt ointressant
Kommentera

BlackBay: man skrev 2 år med den nya finnen också ja? Kapanen är som en femåring som hittat en femhundring på gatan och går bananas på H&M’s fyndlåda. Vi värvar ju för fan bort oss för säsongen 23/24 och det är bara januari!
Kommentera

Jag tar över Sunes roll from nu.
AVGÅ ALLA!!11!!1!
Kommentera

erathoo: Kropp? Usch... Beröringsfobi är det många som lider av i det tysta
Kommentera

erathoo: Försöker inte ens täcka pucken, som du säger istället så lyfter man foten som om han vore framför Rögles kasse och lurar målvakten
Kommentera

Denna säsong har hela tiden handlat om att överleva, att undvika kval. Jag har glatt följt timrås fantastiska höst, men med en övertygelse om att raset kommer att komma. Har inte funnits en match, en spelare eller något annat som fått mig att tro annorlunda.

Bara timrå undviker kval är jag skit nöjd. Fler borde vara det också. En dopad slutspelsplats med det här lallandet är inte nyttigt.
Nej, en rejäl käftsmäll i ingenmansland är precis vad dom behöver. Då kan dom sätta sig efter 52 omgångar och jobba fram tillsammans vad som krävs för att klättra
Kommentera

Sputnik: Men han blir nog bra om man får tro på alla här, han är ju finne så d kan det ju inte bli fel. "Host host"
Kommentera

vonDöbeln: I kväll spelar det ingen roll om så får spela 5 mot 2 hela sista perren. Vi har det inte i oss i kväll.
Dom måste gå till botten med det här:
VI VAR INTE REDO FÖR MATCH
Hur ska vi undvika det framöver?

Söndagsåkarna Stenkvist/Halloran ska vi inte förlänga med. Noll vinnarmentalitet och åker och gäspar och tittar åt annat håll när puckarna trillar in i egen kasse.
Kommentera

ÅÅÅh fyyy faa* 💩
vilket elände
händer inget
Kommentera

Intressant och se hur Stenqvist lyfter vänsterfoten och öppnar för Tambelinis skott.....ska man inte försöka gå på kropp och få skytten ur balans?
Kommentera

Dags att hitta ett eget spel offensivt som funkar mer än en på tre matcher.
Kommentera

Läktarproffset: Det här är ju en ledarfråga. Nu i nästa intervju kommer ante stå och säga att det är för dåligt. Sen kommer han säga att vi måste upp i intensitet. Sen kommer vi inte göra det och förlora ännu en hemmamatch och sen börjar vi om igen.

Rögle har gäspat sig igenom ännu en match mot Timrå. Dags för publiken att börja ställa lite krav på hemmalaget, det är för mycket ”kul att vi får vara med iallafall” över hela tillställningen.
Kommentera

Nisse på Mon or: Dahlén ska absolut inte nämnas i den där skaran. Det är dags för alla andra att steppa upp nu.
Kommentera

BlackBay: Jo men nu tänker jag mer att Panu lär ta plats på bekostnad av nån av Lundin, Andersson eller Alvarez, vad gäller nästa säsong alltså.
Kommentera

Försöker hitta nåt att vara glad över och det bästa jag kan komma på är att Brynäs leder över Leksand med 3-1. Hoppas Malmö och HIV hamnar i skiten.
Kommentera

Sputnik: att man dessutom gjorde det på ett tvåårskontrakt innebär att nån annan inte får nytt kontrakt nästa säsong.
Hade väl varit bättre o skrivit säsongen ut och sen leta bättre spelare till nästa säsong
Kommentera

Sputnik: Vi blir uppätna! Rögle är bättre i allt!
Kommentera

snowden: Nämen det var länge sen. Hoppas du tittar in till våren med!
Kommentera

Zäta75: jag såg Eronen en sväng med.

Ja alltså man skulle behöva göra 2 mål på dessa chanser.

Men aggressivitet är för låg!
Det måste brinna lite nu!
Kommentera

vonDöbeln: Haha vad är detta. Snacka om att kasta bort en skitmatch, vi är så klena framför motståndarmålet.
Meeen Tidigt mål i 3:e och det kan gå.
Kommentera

erathoo: Och Dahlén missar pucken.
Kommentera

Vi har domarna med oss och ligger under med 0-3 :/ vad ska man nu klaga på? Hemma hade jag slängt ut TVn, vad slänger man ut här? Hela hallen? :D
Kommentera

Nu gäller det att stäppa upp för att klara 12e plats. Slutspelsdrömmarna kan sluta drömma. Det gick för lätt fram till Brynäsmatchen. Var är Dahlén, Pettersson, Lander m.fl?
Kommentera

söder över: Öppet mål i pp och vi kan inte ens göra mål då. 5 mot 3 nu det är bara ett måste att göra mål nu
Kommentera

Öppet mål och man skickar den under Calle Clang de är bra

5 mot 3 nu in i 3e, gör man inte mål på dem två utvisningarna så förtjänar man att förlora
Kommentera

sargad: inte ens Hanzl är påslagen....
Kommentera

sargad: Helt jävla otroligt. I kväll ska det vara inte bli mål.
Kommentera

SMÅLAND: För första gången i mitt liv så har jag fått vara med om en tidsresa. För det här är väl en försäsongsmatch i september?
Kommentera

Chrille: vi kan leda skotten bäst vi vill.

Går inte ens att säga att Clang gör en bra match, vi försöker ju inte ens göra mål med våra skott
Kommentera

Men herrejesus träffa målet
Kommentera

Modano: Det ser ut som vi alibikämpar nu.
Halloran åker runt som om vi ledde med 3-0. Nu är det ju majoriteten av lirarna som petkämpar i kväll men han ser så.. jag vet inte.
Kommentera

thorwald: Ja kommer det se ut så här framöver så kommer det stå oss dyrt av att få in en botten 6 forward från Liiga. Hoppas innerligt Kapanen har mer pengar i börsen.
Kommentera

söder över: åså ramla Pettersson
Kommentera

vonDöbeln: Timrå leder skotten💪
Kommentera

Som sagt luften gick ur efter lörda!!
Dags att fokusera på hockey för helvete!!!
Annars kom raset…
Hemmaplan ä ju en jävla mardröm!
Dags att ladda om mot Skellefteå på lörda!
Kommentera

Emil UTSIDAN Pettersson

Eronen utgått skadad eller?
Kommentera

Kan vi byta EP mot EP den yngre?
Kommentera

Gör vi inte 1-3 innan perioden är slut är det inte värt att slösa energi på att komma ut till tredje
Kommentera

snushane: Topp 6? Få se nu. Vi kan inte spela mot Skellefteå, vi kan inte spela mot Färjestad, vi kan inte spela mot Växjö och sen kan vi inte heller spela mot Brynäs och uppenbarligen blir vi även pissade på av Rögle. Nä, topp 6 känns inte hållbart 😅
Kommentera

Att vi tappar Wedin kommer stå oss dyrt. Han kunde iaf skjuta och pricka mål från 5 meter.
Kommentera

« · 2444403 · »