Dahlén ska absolut inte ha någon skuld i detta. Men helt ärligt har vi en endaste "sniper" i laget som kan skjuta och göra mål? Isåfall försvann det med Wedin i min mening. Vi lever på att spela ut motståndarna, så fort det blir tight försvinner alla våra forwards på ett obehagligt sätt. EP är den största besvikelsen som man på förhand såg att han skulle sprätta in någon handledare var och varannan match. Allt känns unket och sen juluppehållet har vi spelat på lånad tid i top 6.
Olle: Det måste ju innebära att en hel del spelare ryker nästa säsong. Förhoppningsvis. Alvarez, Andersson, Lundin, Halloran. Till att börja med. Bye Bye.
FH - avdammad: Ja du apropå försäsongsmatch… Ä dä fortfarande dä den 9/3 nä vi möt Rögle i Ängelholm i omgång 52? Då ligg vi i ingemandsland eller om vi gör som förra säsongen 14 raka utan vinst… Då blir dä KVALE!
Olle: Å andra sidan finns det ju en del platser kvar att fylla. Räkna bort Lundin, Alvarez, Halloran, Andersson, Stenqvist, (kanske Eronen), Edfeldt.
Så finns det fortfarande en del platser att fylla i min bok både offensiven och defensiven.
Den mest tveksamma i min bok av Kapanens 2 års kontrakt är Pääjärvi, fast där har man läst på sina hålla att han är riktigt billig, ryktet i folkmun att han nästan erbjudit sina tjänster nästan gratis.
Bättre andra, men helvete så uddlösa man är framåt. Puckarna som går på mål är myslobbar, när det är lite tryck missar dom målet helt.
EP och Halloran har ungefär noll kemi. Båda spelarna har brister som gör dom icke-kompatibla. Halloran kan åka fort och skjuta, men saknar helt spelsinne. EP är snajdig och har bra skott, men är vek och kan inte skapa ytor åt andra.
Nej, det här ser inte bra ut alls. 5-3 i början av 3e, blir trevligt. Förmodligen inte mycket mer än så dock. Krävs en Örebro revisited om det här ska bli poäng.
Föreslår att man sätter ihop #14 och #54 igen. 2a-kedjan blir ett problem. Men kör Pääjärvi med Halloran, då. Kan knappast bli sämre än nu.
Villervalla: Bra för sin roll kan han absolut vara men att inte ersätta tappet av Wedin kommer stå oss dyrt i det länga loppet. Inte för att vara elak med detta, men typiskt att Wedda gick sönder så sent på säsongen så vi inte hinner få ersättning från Försäkringskassan till att ersätta honom.
BlackBay: man skrev 2 år med den nya finnen också ja? Kapanen är som en femåring som hittat en femhundring på gatan och går bananas på H&M’s fyndlåda. Vi värvar ju för fan bort oss för säsongen 23/24 och det är bara januari!
Denna säsong har hela tiden handlat om att överleva, att undvika kval. Jag har glatt följt timrås fantastiska höst, men med en övertygelse om att raset kommer att komma. Har inte funnits en match, en spelare eller något annat som fått mig att tro annorlunda.
Bara timrå undviker kval är jag skit nöjd. Fler borde vara det också. En dopad slutspelsplats med det här lallandet är inte nyttigt. Nej, en rejäl käftsmäll i ingenmansland är precis vad dom behöver. Då kan dom sätta sig efter 52 omgångar och jobba fram tillsammans vad som krävs för att klättra
vonDöbeln: I kväll spelar det ingen roll om så får spela 5 mot 2 hela sista perren. Vi har det inte i oss i kväll. Dom måste gå till botten med det här: VI VAR INTE REDO FÖR MATCH Hur ska vi undvika det framöver?
Söndagsåkarna Stenkvist/Halloran ska vi inte förlänga med. Noll vinnarmentalitet och åker och gäspar och tittar åt annat håll när puckarna trillar in i egen kasse.
Läktarproffset: Det här är ju en ledarfråga. Nu i nästa intervju kommer ante stå och säga att det är för dåligt. Sen kommer han säga att vi måste upp i intensitet. Sen kommer vi inte göra det och förlora ännu en hemmamatch och sen börjar vi om igen.
Rögle har gäspat sig igenom ännu en match mot Timrå. Dags för publiken att börja ställa lite krav på hemmalaget, det är för mycket ”kul att vi får vara med iallafall” över hela tillställningen.
Sputnik: att man dessutom gjorde det på ett tvåårskontrakt innebär att nån annan inte får nytt kontrakt nästa säsong. Hade väl varit bättre o skrivit säsongen ut och sen leta bättre spelare till nästa säsong
Nu gäller det att stäppa upp för att klara 12e plats. Slutspelsdrömmarna kan sluta drömma. Det gick för lätt fram till Brynäsmatchen. Var är Dahlén, Pettersson, Lander m.fl?
Modano: Det ser ut som vi alibikämpar nu. Halloran åker runt som om vi ledde med 3-0. Nu är det ju majoriteten av lirarna som petkämpar i kväll men han ser så.. jag vet inte.
thorwald: Ja kommer det se ut så här framöver så kommer det stå oss dyrt av att få in en botten 6 forward från Liiga. Hoppas innerligt Kapanen har mer pengar i börsen.
Som sagt luften gick ur efter lörda!! Dags att fokusera på hockey för helvete!!! Annars kom raset… Hemmaplan ä ju en jävla mardröm! Dags att ladda om mot Skellefteå på lörda!
snushane: Topp 6? Få se nu. Vi kan inte spela mot Skellefteå, vi kan inte spela mot Färjestad, vi kan inte spela mot Växjö och sen kan vi inte heller spela mot Brynäs och uppenbarligen blir vi även pissade på av Rögle. Nä, topp 6 känns inte hållbart 😅