1150x200-tikenciggis_3mpQ6zqKhAln98v.png

Timrå IK - Rögle BK 2025-01-28

« · 2812340 Till forumet

Timrå IK - Rögle BK 2025-01-28
Trematchersvecka! Jag såg någon sammanställning tidigare där det framgick att vi plockat 17 poäng per 10-matchersperiod under hela säsongen. Tror vi behöver sex pinnar den här veckan för att bibehålla det snittet i och med att omgång 40 spelas på lördag. Rögle hemma, FBK borta, Luleå hemma.

Inte pissenkelt, men borde vara görbart.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2025-01-28
Knylan: Koivisto spelklar nu. Återstår att se om han är med ikväll. Kommer spela i tröja #55.
Låst ämne

0tto: Snabbt jobbat med att få honom klar för spel. Minns för några år sen när det tog veckor att få klart papprena.
Låst ämne

0tto:

Gör oss leksingar en tjänst och slå Rögle ikväll

Lycka till
Låst ämne

Perreman: Kan det vara som så att det redan var klart i förra veckan men inte kommit ut förens igårkväll? KK verkar kunna hålla tyst om saker.
Låst ämne

Perreman: EU-spelare, betydligt lättare då.
Låst ämne

0tto: Är han spelklar lirar han. Tror varken Olli eller Kimmo spiller någon som helst tid. De vill nog att han ska få känna på grejerna fortast möjligt och börja acklimatisera sig.
Låst ämne

tjobba: Ja vi får se 17.00 när dom släpper laguppställningen. Beror ju på när han anländer idag också.
Låst ämne

0tto: Gissar att de blir med Näkyvä
Låst ämne

Andersson: Jag tror dom kör Koivisto tillsammans med Nässén. Växsjömodellen alltså.
Låst ämne

Rip Kirby: Tim Erixon på Expressen.
Detta förklarar en hel del.

Meen samtidigt svårt att frångå att det inte riktigt håller längre.

-Jag har diskbråck som gör att mitt ben domnar bort. Tyvärr går det väldigt sakta framåt, säger han till Expressen.

Han berättar att det hör ihop med den skada han ådrog sig under fjolårssäsongen och som då höll honom borta från spel i närmare två månader.

– Jag bröt foten under hösten och efter säsongen var den fortfarande av, säger Erixon.

Trots frakturen som inte läkte, spelade Erixon matcher under flera månaders tid.

– Det är flera personer som tror att den felbelastningen som blev då, har skapat ryggproblemen jag har nu. Det är klart att jag ångrar mig. Det blev ju pannkaka av det."
Låst ämne

Sputnik1: Lill-Kentas evigt aktuella:
Våga + Ödmjuka = VINNA!
Låst ämne

0tto: Ute nu från Timrås twitter att han spelar ikväll!
Låst ämne

Lichln: känner han nån utöver Emil från Växjö tiden ? Typ nässen från Finland ?
Låst ämne

0tto: Ja änn få ju tänk på tidsomställning mä ju 👍
Låst ämne

Lichln: Jävlar vilken pepp. Hoppas vi kan göra en bra match ikväll.
Låst ämne

Edlundpojken: Nässen spelade i samma backpar med Koivisto när Växjö vann guld 20/21.
Låst ämne

0tto: kanske gammalt, men troligen har detta varit "klart" några dagar. Namn på uppvärmningsdräkten redan.
Låst ämne

Jag älskar Kimmo! (Bilden är citat från honom)
Uppladdat:

0x600-img2735.jpeg

Låst ämne

Sputnik1: är det läkarens inrådan som innebar att Erixon spelade med bruten fot?

Detta är exakt sådant som vi inte vill ha annars.

Kort om folk och en härlig lagmoral som innebär att spelare fortsätter lira med skador som SKA läka innan fortsättning på is…

Vi vill inte vara en förening som framställs på det viset även om det är den enskildes beslut.

Det här har kostat Erixon och Timrå en hel del både i kr och ören men även i mjuka värden…

Förbannat taskigt för Erixon.
Inte superattraktiv för andra föreningar och definitivt ingen succé hos oss Timråsuppar…

Loooose looooose så att säga. Vi ska inte gå så kort på folk. Det är sjukt obra…

Sorry Erixon!
Låst ämne

Nisse på Mon or: äh va fan fixar hussen med lite gnuggbokstäver och ett strykjärn på en kvart 😉
Låst ämne

jhnd91: helvete! Jag var Arlanda igår kväll med… men jag trodde det var Caslava som strök omkring!

Hellsketti! Jag tordes inte skriva här om det givet historierna kring halvklara spelare på flygplatser!

Haha
Låst ämne

Perreman: Namnet på tröjan direkt vid första isträningen också. Imponerande, minst sagt.
Låst ämne

söder över: Jo det lämnar lite frågetecken, helt klart. Även om Erixon är tydlig med att HAN borde lyssnat på kroppen istället för att ha kört på.

Inget agg alls mot klubben eller läkarna på nått sätt.
Känslan är snarare att Erixon ville spela till vilket pris som helst förra säsongen, för att vi gick så kort om folk.

Lite till Antes försvar också att Kapanen verkade vilja hålla i pengarna förra säsongen, då backsidan var lika sargad som nu.
Då han visste att Jokinen var på g och att man kör lite mer all in denna säsong.

Även om jag tycker vi saknade en del komponenter från start förra säsongen, på forwardssidan framförallt. Tyngd och rightare.

Vilket försvarar Kapanen lite då det hade varit bortkastat att lägga massa pengar på backar, för att "sminka grisen" så att säga.

Hade vi varit i riskzonen för negativt kval så hade det garanterat att ha värvats in nån back då.
Låst ämne

Mika hälsar på laget:
Låst ämne

Kerstin_k: ja man minns en tid då det kunde ta flera veckor innan klubben fick dit namn på nyförvärvets tröja..... andra tider nu, mer proffsighet.
Låst ämne

Det var lite snack om vilka i laget som Koivisto har spelat med förut. Men ingen verkar ha noterat att Kimmo faktiskt var sportchef när Koivisto spelade i KalPa.

Kapanen famlade inte i mörkret när han värvade backen. Under hans tid som sportchef i finska KalPa spelade Koivisto i laget.

– Han spela under mig i KalPa så jag kan hans bakgrund väldigt väl. Han är en duktig tvåvägsspelare som kan spela både offensivt och defensivt. Han är en sådan back som vi behöver och att han kan vara stabil är viktigt.
Låst ämne

BlackBay: Ja dä va annat förr på uterinkens ti..
Nä mann fick stryk på siffra på tröja mä strykjärne 💪🥳
Låst ämne

SMÅLAND: Vi går för guld i år. Ingen kan påstå något annat efter värvningen av Koivisto. Vill man ta guld ska man vinna mot Rögle hemna. Upp till bevis ikväll.
Låst ämne

Zäta75: Ja du ha rätt rabben 💪
Ja ha ladd sänn kl 10 ida å dä känns skön vindar i segle ida 🥳
Ska vi ta Gulde måst vi vinn ikväll
Låst ämne

Lichln: Koivisto spelar redan ikväll oj oj oj! Tror det kan bli en nytändning av det som gör att våra chanser att vinna mot Rögle ökar! 🙂
Låst ämne

Sputnik1: mm… men det är ju spelets regler…

Nu måste inte Timrå IK attrahera alla men det blir lite signaler om att pengar är problem.

Det är verkligheten men ändå…

Sannolikt inte något man sett i FBK eller FHC.

Trots att varken TIK eller Erixon haft detta för ögonen kring hans rygg…

Olyckligt för alla inblandade.
Låst ämne

SMÅLAND: Det kan du ge dig på rabben! Vi har ett urstarkt lag nu. Utan fler skador blir vi att räkna med.

Får nästan tårar i ögonen av att se Koivisto redan i Timrå har tröja och allt hälsar på grabbarna. Får mycket bra vibbar och känsla av #55

Älska Timrå IK, Kimmo Kapanen och Jokinen för alltid ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
Låst ämne

Äntliiiigen får jag återigen (efter många år) säga:
”MIIKAAA!” som den gamla hederliga reklamen med Mika Häkkinen.
Nu har vi återigen en: ”MIIKAAA” i laget.
I like. Hyvä päivi suomi rakkanen!
Låst ämne

0tto: Då skulle jag vilja köra backarna så här ikväll.

Pilö-Eronen
Nässén.-Koivisto(kemi sen förr)
Svensson-Forsmark(Kemi sen förr)
Näkyvä
Låst ämne

Zäta75: Det blir intressant att se om det ger laget en extra push och stoppa förlust raden vi samlat ihop senaste tiden!
Låst ämne

Stan Makita : Jag hoppas på det. Vi vill inte ha 4 raka förluster och åka till Karlstad på torsdag.

Mest troligt spelar Koivisto med Nässen då de spelat ihop tidigare i Växjö när det blev SM guld.

Troliga backpar ikväll:
Koivisto-Nässen
Svensson-Forsmark
Eronen/Pilö/Näkyvä
Vem som blir 7e eller om de roterar så alla spelar blir intressant att se.
Låst ämne

Detta jävla landslag, varför orkar dom hålla på?
Låst ämne

Zäta75: Jag tror att Koivisto kommer behöva förtjäna en plats och att han kommer börja som sjunde ikväll.
Låst ämne

Zäta75: Eller tills ett SM guld eller två. DÅ blir dem det legender vi drömt om i alla dessa år. It's our time to shine!
Låst ämne

Stan Makita : Jinxometern har slagit i taket här nu hörni! Värre än Wennerholm!
Låst ämne

Rip Kirby: Tänk om fler kunde tänka som Lodin?
Grabben har mognat. Synd att det blev som det blev.

Tänk er Lodin under Jokinen. Hade haft lekstuga i SHL.

Har fått för mig att han sett upp till Dahlén och skrivit positivt om honom i Social media förut.

Kan tänka mig att Dahlén och hans val genom karriären kan ha inspirerat honom lite. Att välja det som är bäst för honom som person.

Har för mig att jag läste att Lodin har valt att inte ha några klausuler i sitt kontrakt i FBK till exempel.
Låst ämne

Sputnik1: Nu är det dags för Domustrappan att göra ett avsnitt efter denna värvningsbomb! Koivisto in alltså. De lär göra ett nytt avsnitt vilken dag som helst Jimmy och grabbarna. Ser fram emot det.
Låst ämne

Sputnik1: det var det absolut bästa för Lodin att skriva på för Färjestad. Dom kunde ge honom stöd och hjälp och ställa krav på honom. Jag tror inte Timrå hade klarat den uppgiften. Inte många andra lag heller.
Låst ämne

Zäta75: Det låter som ett bra upplägg. Men . Huvudsaken är att vi vinner matchen Det måste väl börja studsa rätt snart? Varit väldigt dåligt med det senaste tiden.. Jag hoppas på ketchup effecten ikväll. Killarna förtjänar det iaf! Forza Timrå Ik!
Låst ämne

Rip Kirby:

Är väl jvligt fint att få representera sitt land och Tre kronor. Även om det blivit devalverat senare åren.
Låst ämne

Greven: Rehband...
Låst ämne

Sputnik1: Eller hur. Och han har världens rakaste och ärligaste motivering som är helt omöjlig att ifrågasätta:

"– Ja, jag fick frågan, men jag bestämde mig för att tacka nej, avslöjar Viktor Lodin när Expressen får tag på honom inför SHL-mötet med Växjö.

Hur kommer det sig?

– Jag vill fokusera på Färjestad och den avslutning vi har på säsongen med slutspelet längre fram, jag vill kunna vara i så bra form som möjligt till det. Jag vill kunna känna att jag kan ge mitt allt för Färjestad, de ska ha mitt fulla commitment."

Hållander, om vi ska prata spel i VM längre fram, hade väl varit helt självskriven där oavsett om han valt att tacka nej här. Jonathan Dahlén förstår jag verkligen inte varför man tar ut alls. Visst gör han sina poäng i SHL, men spel internationellt är något helt annat, där jag tycker man sett tidigare att Jonte inte alls är mogen uppgiften, då han väger alldeles för lätt i det fysiska spelet. Vanligtvis väljer han väl t.o.m bort att delta här vilket gör honom i stort sett omöjlig att ta ut i en internationell större turnering.
Låst ämne

Tom Topp: Fast grabben kan lira hockey på högsta nivån i SHL. Vi hade behövt honom mer än FBK. Dem har ju bara 5+are vad det gäller forwards i princip. Däremot håller jag med om krav och resurser helt och hållet!
Låst ämne

Stan Makita : hade han kommit hit så tror jag att han hade hamnat på Swishlistan igen!
Låst ämne

Olli Hahl: Ja hakkapeliittan nu kör vi!!!
Låst ämne

« · 2812340