Snart dags för silly season och mina tankar kring lagbygget inför nästa säsong.
Spelare under kontrakt Erik Moe, b Sebastian Erixon, b Tomas Skogs, b Pär Styf, b Fredrik Hynning, f Björn Svensson, f Magnus Pääjärvi-Svensson, f Jesper Samuelsson, f Martin Sonnenberg, f Anton Lander, f
Önskemål Mikko Lehtonen, b Tom Wandell, f Johan Andersson, f Timo Pärssinen, f Mika Pyörälä, f Petr Tenkrat, f
Spelare ut Johan Backlund, mv Robin Jonsson, b
Frågetecken Resten...
Spelare in -
Lindqvist/Carlssons uppgift blir att ta hit en målvakt etablerad eller någon som kan och överraska. Backlund har gjort sitt i Timråkassen efter den här säsongen.
Utöver det behöver vi ett par nya stabila backar med landslagspotential, gärna från Finland.
Någon riktig vass center och ett par komplementsspelare.
JonteD: Man kan konstatera att det enda jag önskar mig av tomten i år är en fullständig överkörning av nolaskogsarna imorgon. På nivån att efter två perioder är det bara TIK-fans kvar i arenan och alla andra har gått hem. TV4 bryter ... | #Läs mer ·
Spelare under kontrakt
Erik Moe, b
Sebastian Erixon, b
Tomas Skogs, b
Pär Styf, b
Fredrik Hynning, f
Björn Svensson, f
Magnus Pääjärvi-Svensson, f
Jesper Samuelsson, f
Martin Sonnenberg, f
Anton Lander, f
Önskemål
Mikko Lehtonen, b
Tom Wandell, f
Johan Andersson, f
Timo Pärssinen, f
Mika Pyörälä, f
Petr Tenkrat, f
Spelare ut
Johan Backlund, mv
Robin Jonsson, b
Frågetecken
Resten...
Spelare in
-
Lindqvist/Carlssons uppgift blir att ta hit en målvakt etablerad eller någon som kan och överraska. Backlund har gjort sitt i Timråkassen efter den här säsongen.
Utöver det behöver vi ett par nya stabila backar med landslagspotential, gärna från Finland.
Någon riktig vass center och ett par komplementsspelare.