hubbenorlen: Jag hade garanterat inte refererat bättre själv men jag hade nog försökt göra mig lite mindre lustig då det gäller att gissa namn. Men jag håller med om att hon är lite ursäktad om det är så att vi inte ens har rätt namn på tröjorna.
Vårt PP är ju för övrigt totalt pinsamt. SAIK rensar 8-9 gånger per BP.
Olle: Ärligt talat har jag svårt att reta upp mig eftersom det handlar om en skrivande lokalreporter och inte en kommentator. Tycker hon gör det riktigt bra. Till och med Jimmy sa ju att det var betydligt svårare än han hade trott. Dessutom ser vi faktiskt matchen gratis. Och hur kul skulle det vara om det bara var isljudet?
hubbenorlen: Då är det ju bättre att hon bara gissar på nåt och håller sig till det istället för att säga: "var det Larsson kanske *fniss* nej kanske det var Nordgren *fniss* nej vi säger Larsson".
Olle: Hon är ju reporter på Norran, så det är inte så konstigt att hon inte har hunnit lära sig alla Timrå-spelares nummer. Särskilt inte med tanke på att en del av de våra inte har sina namn på ryggen.
Jack Daniels: Skön kommentar från tjejen som kommenterar iaf: "vi kommer tillbaka om 15 minuter inför period tre...ja 20 minuter då...allting tar lite längre tid här".
Jag börjar för övrigt tycka att det är lite respektlöst av henne att skratta och gissa över vilken timråspelare det var som gjorde si eller så. Jag tar tillbaka det jag sa tidigare, den enda timråspelare hon verkar kunna identifiera direkt på isen det är Hagos. Om det sedan beror på att hon sett honom i SAIK tidigare eller om han är den första mörkhyade personen hon någonsin sett, det tänker jag inte spekulera i.
KORITFW: Jag tycker att vi jobbar bra. Skellefteå är lite kyligare och vi jobbar lite hårdare. Mer puckar på mål i 5-5 och håll i lite mer i PP. Det märks ju dock att man har svårt att hitta sina kedjekamrater.
Varför åker inte SAIK-spelaren när han sluter handen runt pucken? Tyckte domarna att det var tillräckligt synd om dom bara för att dom redan har en utvisad?
Vi kan ju iaf konstatera att det Jokinen skulle komma med, in-your-face-hockeyn, är stendöd och begraven. Nu spelar vi inte mer framåtlutat än Växjö, och vi ska fan inte klaga på något annat lag vad gäller underhållningsvärde.
sargad: Ok, ska se om jag kan komma med några fler ;)
nomaden: 2-1 saik